Stránka 1 z 4

Problémy s tahem motoru po nastartování studeného motoru

Napsal: 18 čer 2011, 12:25
od kykla1
Mám jeden problém, u Zafiry B 1,8 16V, r.v. 2006 se začalo stávat, že když ráno nastartuji a motor je studený tak se s autem nedá skoro vůbec rozjet ( je to jako kdybych za auto zapřáhl Tatru) , netáhne a nechce se rozjet. Cca po 10ti sec. už vozidlo jede normálně a během dne to již neudělá. Vždy je to ráno, když je auto studené. Motor nastartuji normálně, trochu ale kolísají otáčky cca mezi 800 až 1200 ot(min.). Auto jde normálně na všechny válce a v chybovém hlášení se nic neukazuje. Dík za radu

Re: Problémy s tahem motoru po nastartování studeného motoru

Napsal: 18 čer 2011, 21:54
od RomanK
Váha vzduchu.

Re: Problémy s tahem motoru po nastartování studeného motoru

Napsal: 18 čer 2011, 22:41
od swabel
Tak tak, niekedy mi to iste robilo na Leone 1,8 T.

Re: Problémy s tahem motoru po nastartování studeného motoru

Napsal: 19 čer 2011, 16:19
od kykla1
Tu asi jediěn vyměnit, vyčistit nijak zřejmě asi nejde. Jinak předpokládám, že je umístěna na hadici sání co je za fitrem sání.

Jinak zatím díky

Re: Problémy s tahem motoru po nastartování studeného motoru

Napsal: 01 črc 2011, 07:32
od kykla1
Tak jsem absolvoval diagnostiku Opel ( ne ale v originál servisu). Zjištěna závada na 3 válci, doporučeno nejprve vyměnit svíčky a jako další možnost přejít vstřikování paliva do 3 válce. Svíčky nové - závada stejná ( snad jen trochu zlepšení). Bylo mě sděleno, že je možné, že to při studeném motoru na sytič vstřikuje asi jiné množství paliva. Při kontrole lambdason dále zjištěno, že na lambdasondě za katalizátorem to ukazuje mírně zvýšené hodnoty. Ještě mě napadlo jestli by to nemohla dělat zapalovací cívka, někde jsem zde na foru četl, že to měl někdo podobné a dělalo mu to pouze studené, než se cívka ohřála. Váha vzduchu je v pořádku. Do Chrovatska s tím prý jet můžu, tak doufám že to vydrží. Jenom doplnění motor mám 1,8 16 V XER, r.v. 2006

Re: Problémy s tahem motoru po nastartování studeného motoru

Napsal: 01 črc 2011, 08:21
od swabel
To iste robilo kolegovi na 1,6tke, vynechaval mu 1 valec, po tom, co som mu vymenil zapalovaciu listu, vsetko v poriadku.
Pozri sa do vnutra na kontakty cievky, ci nie je jeden z nich taky opaleny, trosku do cervena.
http://www.opel-shop.sk/www-opel-shop-s ... vka-JANMOR

Re: Problémy s tahem motoru po nastartování studeného motoru

Napsal: 01 črc 2011, 10:35
od pueblo
No nevím, ale když RomanK bez váhání a jednoznačně řekl váha vzduchu, asi bych nevyhazoval ďéňgy v neautorizovanym servisu a věřil bych mu 8-)

Re: Problémy s tahem motoru po nastartování studeného motoru

Napsal: 01 črc 2011, 12:49
od swabel
Pise podla diagnostiky - zavada na 3. valci. To nema s vahou vzduchu nic.

Re: Problémy s tahem motoru po nastartování studeného motoru

Napsal: 01 črc 2011, 13:14
od pueblo
OK, ale přeci by poznal, že mu vynechává jeden válec nebo ne? Ale kdyby ne, tak pak to opravdu může být zapalováním. JSem zvědavej, co bude příčina......

Re: Problémy s tahem motoru po nastartování studeného motoru

Napsal: 01 črc 2011, 13:25
od kykla1
Servis sice neautorizovaný, ale diagnostika originál Opel , převážně zaměřeno na Opel a údajně se tam chodí radit i servisáci z Opla. Mě je jenom divné, že to dělá pouze krátkou chvilku při studeném motoru ( pro mne z laického hlediska by to mělo být něco se sytičem , nebo elektikou která po ohřátí motoru již např. normálně převádí). Ale uvidíme sám jsem zvědavý. Ještě zkusím na noc vyndal lištu s cívkama , dát ji domů do tepla a ráno namontovat a zkusit.