Stránka 1 z 1
Jak si při zimním startování nezničit motor
Napsal: 23 říj 2008, 20:53
od FerdaXXL
Tak jsem si přečetl dosti zajímavý a poučný článek, jak a co dělá dobře motorům v zimních měsících. Tak pokud vás to zajímá číhněte
TADY.
Re: Jak si při zimním startování nezničit motor
Napsal: 24 říj 2008, 15:09
od Rado77
Aj niektore manualy k autam pisu, ze je lepsie v zime "mírně popojíždět", nez nechat auto na volnobehu.
Konstrukteri navyse zacali vymyslat klapky, ktore sa napr. otvaraju neumerne stlaceniu plynoveho pedalu - hlavne za studena. Tym ze teraz sa klapka otvara potenciometrom ktory riadi RJ, auto sa akoby same brani prudkej akceleracii za studena. Na Opli sa to tak neprejavuje, ale na sukromnom Renaulte je to evidentne, ako prvych par desiatok metrov motor proste nejde vytocit, aj ked fest dupnem na plyn. Niekomu by to mohlo vadit, ale ja som rad, ze to takto funguje a setri motorik. Deje sa to ozaj len chvilu, potom uz mozem davat "na podlahu". To neumerne otvaranie klapky (kontrolovane RJ) zaroven mierne zlepsuje dynamiku/komfort jazdy pri prudkych preradovaniach a dupaniach na plyn. Neviem, ci to takto riesi aj RJ na Astre, lebo mam pocit ze za studena mi motor taha rovnako ako za tepla. Ale este niesu take zimy, ked bude takych -5 , aby som posudil.
Re: Jak si při zimním startování nezničit motor
Napsal: 24 říj 2008, 15:28
od FerdaXXL
No tak to má Renolt teda pěkně vychytaný

No nic méně jsme v práci po noční a v zimě nechávali auta běžet na volno a popíjeli s kolegy kávu v domnění, že je to šetrnější něž okamžitě vyrazit k domovu. Než člověk dopil kafe auto se ohřálo, vytopilo a rozmrzla okna. NO a pak člověk zjistí , že je vše jinak. Jenže jak má člověk vyrazit a nenechat to běžet moc dlouho na volnoběh, když má občas pěkně zapocená okna

Re: Jak si při zimním startování nezničit motor
Napsal: 24 říj 2008, 17:58
od Rado77
V tom clanku ale nesuhlasim s tou poslednou vetou, ze auto viac zozere na neutrali nez pri pomalej jazde za studena. Aj keby malo 1300 otacok na neutrali, je to vzdy menej. Proste logika ma nepusti.
Premyslal som aj o tej mojej "lepsej" spotrebe pri sviznej jazde. Zrejme ide o to, ze ked tomu hned od studena nakladam, motor sa ovela skor zohreje a pri normal prevadzkovej teplote ma potom spotrebu nizku. Kdezto ked sa setrne slizim, motor sa zohrieva ovela pomalsie a vlastne celu jazdu zerie viac. To zrejme v sumare spotreby ukaze, ze sviznejsia jazda je uspornejsia. Ale zase nicim motor. No a co - sluzobny

Kazde 4 roky navyse auta obmienaju za nove

Re: Jak si při zimním startování nezničit motor
Napsal: 29 lis 2009, 10:32
od JohnyBA
Logika veci nepusti ani v tom, ze ked auto stoji na neutraly, motor nevykonava ziadnu pracu a spotreba je v jednotkach l/hod, zatial co ked sa s autom hybeme, tak motor vykonava aspon nejaku uzitocnu pracu a hned to skoci na l/km

Re: Jak si při zimním startování nezničit motor
Napsal: 04 led 2010, 19:17
od couddy
X let jsem jezdil se sluzebaky. Ale rodinnymi.
Nemůžu se smířit s tím, že někdo auto ničí, jen proto, že z cizího krev neteče a pak to ale po něm třeba koupí někdo, kdo je členem tohoto fora. Jen můj názor.

Re: Jak si při zimním startování nezničit motor
Napsal: 04 led 2010, 19:51
od Westler
FerdaXXL píše:No tak to má Renolt teda pěkně vychytaný

No nic méně jsme v práci po noční a v zimě nechávali auta běžet na volno a popíjeli s kolegy kávu v domnění, že je to šetrnější něž okamžitě vyrazit k domovu. Než člověk dopil kafe auto se ohřálo, vytopilo a rozmrzla okna. NO a pak člověk zjistí , že je vše jinak. Jenže jak má člověk vyrazit a nenechat to běžet moc dlouho na volnoběh, když má občas pěkně zapocená okna

Zalezi na parametrech motoru, verim ze u 1.6 neni velky rozdil jestli tak nebo tak, ale treba u takovyho 1.9TDI nebyl zastudena dostatecnej tlak oleje a motor se mohl takto poskodit.
Na opoceny okna je dobry mit novej kabinovej filtr, casto vetrat a mit gumovy koberecky ktery "vylejes"
