Spotreba oleja
Re: Spotreba oleja
Ahojte, zauimala by ma spotreba oleja na motore 2.0t 170/200ps. Po kolko km dolievate?
Astra gtc 2.0T
- Reklama
Re: Spotreba oleja
teď mám za sebou pokus s olejem-předtím dexos 5w30 se spotřebou 0,4l/1000km, tak jsem zkusil 5w40 a zatím po 1000km to vypadá tak na jednu decku, rozhodně to nejsou ty dvě políčka na měrce jako to bylo předtím, spíš tak polovina jednoho... Což mě potěšilo, uvidím, až najedu víc a odhad se zpřesní...cluise píše:ma uz niekto prakticku skusenost s olejom 5W-40? o kolko sa realne znizila spotreba?
Astra H Z16XEP
6,3 l/100km :)
OP-COM k dispozici-Praha.
6,3 l/100km :)
OP-COM k dispozici-Praha.
Re: Spotreba oleja
Moje spotřeba oleje u ZAFIRY 1,6 77KW najeto 140000km byla při použití 5w30 DEXOS 0,7l na 1tis.km.V servise OPEL mi bylo doporučeno změnit olej na 10w40. Nalil jsem 10w40 a přidal ješte přísadu na vytěsnění olejové soustavy WYNS a spotřeba oleje klesla na 0,2l na1tis.km. Možnost jak snížit spotřebu oleje by byla výměna gufer na ventilech a pak už snad jenom generálka motoru.Dolití oleje,ale příjde určitě levněj.
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: 01 pro 2009, 14:21
- Bydliště: Hostivice Praha-zapad
Re: Spotreba oleja
Pavel007 aky olej 5w40 myslim znacku / typ si pouzil ?
Re: Spotreba oleja
Použil jsem Mogul 5w40 Racing. Akorát jsem se teda překouknul a sice to splňuje tu GM normu, ale pro diesely-tam je A a B. Nicméně plánuju měnit olej po 10 000km, tak je to asi jedno, ACEA A3/B3,B4, API SM/CF to má. Ale na trhu je celkem výběr 5w40 i s tou benzínovou GM normou.
Astra H Z16XEP
6,3 l/100km :)
OP-COM k dispozici-Praha.
6,3 l/100km :)
OP-COM k dispozici-Praha.
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: 01 pro 2009, 14:21
- Bydliště: Hostivice Praha-zapad
Re: Spotreba oleja
olej 5w40 s GM-LL-A-025 som nasiel akurat Castrol EDGE 5W40, a ten nechcem
je vlastne potrebne aby olej mal normu GM-LL-A-025 ak ho vymenim max. po 15.000km / 1 rok ?
uvazujem o Mobil Super 3000 X1 5w40 , alebo Total Quartz Energy 9000 5w40 , obe maju tusim API SM/CF, ACEA A3/B3/B4
je vlastne potrebne aby olej mal normu GM-LL-A-025 ak ho vymenim max. po 15.000km / 1 rok ?
uvazujem o Mobil Super 3000 X1 5w40 , alebo Total Quartz Energy 9000 5w40 , obe maju tusim API SM/CF, ACEA A3/B3/B4
Re: Spotreba oleja
Peter-můj velmi laický a spíše selský úsudek je toho mínění, že tyhle "značkový" normy má smysl řešit, když jedeš long-life režim. Co jsem někde zblýsknul, tak ta GM norma mimo jiné zaručuje nějaké max. množství sulfátů, fosfor apod. Sám Opel uvádí v propagaci, že benefit nyní už Dexos normy je v prodloužení intervalů údržby-čili long-life. Pokud jedeš režim výměny 1 rok/10-15000km, tak musí stačit jakýkoliv olej příslušné specifikace... Nevím, myslím, že poctivá každoroční výměna s obyč. 5w40 udělá tomu motoru možná líp než předepsanej longlife s výměnou za 30 000km, zvlášť když už má motor něco naběháno... Jinak zajímavý je, že jak jsem vyměnil olej 5w30 dexos asi po 15000km za tu normal 5w40, tak mi klesla spotřeba paliva na volnoběhu. Dřív to oscilovalo 0,7-0,8, teď po zahřátí to je na 0,6-0,7.
Astra H Z16XEP
6,3 l/100km :)
OP-COM k dispozici-Praha.
6,3 l/100km :)
OP-COM k dispozici-Praha.
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: 05 bře 2013, 08:32
- Bydliště: hradec králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Spotreba oleja
Ahoj jakou barvu oleje máte o dexosu 2 při výměně ?
Astra H combi 1.6 77kw twinport
Re: Spotreba oleja
Zdroj: Ing. Jaroslav Černý, CSc. (Ústav technologie ropy a petrochemie, VŠCHT Praha)
Před časem jsme se na našem pracovišti věnovali monitoringu výměny motorových olejů a změnám v jejich kvalitě, která je způsobena pouhým nalitím do motoru. Je nutné připustit, že při výměně oleje se nikdy nepodaří vypustit veškerý motorový olej, i když se dodržují všechny zásady správné výměny. Mezi ně patří zejména vypouštění teplého oleje, aby viskozita oleje byla co nejmenší a olej snadno vytekl. I při správném postupu zůstávalo v motoru kolem 7-10 % starého motorového oleje. Tento zbylý olej se poté dostává do styku s nově naplněným olejem. Samozřejmě, že tím dochází v novém oleji k určitým změnám.
Degradační produkty ze zbytků staré náplně ovlivňují kvalitu nové náplně. U benzinových motorů, v nichž probíhá intenzivnější oxidační degradace oleje než u naftových motorů, interagují zůstatkové oxidační zplodiny s novými aditivy. Podstatným způsobem se tak ovlivní oxidační stabilita nové olejové náplně a urychluje se tím její degradace. U dieselových motorů je problém zejména se zbytkovými sazemi, které ihned kontaminují nový olej do té míry, že olej je téměř černý a neprůhledný. Běžný motorista pak má dojem, že výměna oleje byla provedena nedbale, či nebyla provedena vůbec.
U nového automobilu je v motoru nový a čistý motorový olej. Při první výměně oleje dochází ke kontaminaci nového oleje, ke zhoršení kvality a k částečnému zkrácení životnosti. U dalších výměn se situace ještě postupně zhoršuje, protože negativní vlivy na nový olej se kumulují. A přitom po celou dobu provozu je ze strany motoristy většinou snaha maximálně využívat celý výměnný interval, který je navíc určen jen pro ideální provozní podmínky. Za této situace je jistě velmi žádoucí, aby motorový olej byl vyměňován správným způsobem a vždy včas. Raději dříve než později. Již na tomto místě zdůrazním jedno z níže uvedených zlatých pravidel mazání: Pro motor je lepší častěji vyměňovat běžný motorový olej, než používat extra super drahý olej a myslet si, že ten vydrží všechno
Před časem jsme se na našem pracovišti věnovali monitoringu výměny motorových olejů a změnám v jejich kvalitě, která je způsobena pouhým nalitím do motoru. Je nutné připustit, že při výměně oleje se nikdy nepodaří vypustit veškerý motorový olej, i když se dodržují všechny zásady správné výměny. Mezi ně patří zejména vypouštění teplého oleje, aby viskozita oleje byla co nejmenší a olej snadno vytekl. I při správném postupu zůstávalo v motoru kolem 7-10 % starého motorového oleje. Tento zbylý olej se poté dostává do styku s nově naplněným olejem. Samozřejmě, že tím dochází v novém oleji k určitým změnám.
Degradační produkty ze zbytků staré náplně ovlivňují kvalitu nové náplně. U benzinových motorů, v nichž probíhá intenzivnější oxidační degradace oleje než u naftových motorů, interagují zůstatkové oxidační zplodiny s novými aditivy. Podstatným způsobem se tak ovlivní oxidační stabilita nové olejové náplně a urychluje se tím její degradace. U dieselových motorů je problém zejména se zbytkovými sazemi, které ihned kontaminují nový olej do té míry, že olej je téměř černý a neprůhledný. Běžný motorista pak má dojem, že výměna oleje byla provedena nedbale, či nebyla provedena vůbec.
U nového automobilu je v motoru nový a čistý motorový olej. Při první výměně oleje dochází ke kontaminaci nového oleje, ke zhoršení kvality a k částečnému zkrácení životnosti. U dalších výměn se situace ještě postupně zhoršuje, protože negativní vlivy na nový olej se kumulují. A přitom po celou dobu provozu je ze strany motoristy většinou snaha maximálně využívat celý výměnný interval, který je navíc určen jen pro ideální provozní podmínky. Za této situace je jistě velmi žádoucí, aby motorový olej byl vyměňován správným způsobem a vždy včas. Raději dříve než později. Již na tomto místě zdůrazním jedno z níže uvedených zlatých pravidel mazání: Pro motor je lepší častěji vyměňovat běžný motorový olej, než používat extra super drahý olej a myslet si, že ten vydrží všechno
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993