Vynechávající válec
Re: Vynechávající válec
Patejl nikdo Tě nechce zbytečně strašit, pouze jsme Tě chtěli upozornit na tuto problematiku od několika na sobě nezávislých zdrojů, že tyto motory z důvodu absence hydroštelů nejsou vhodné na provoz LPG. Někteří jedinci mohou tvrdit, že je to nesmysl a běžně to používají atd. Proto je jen na uvážení každého jedince, jak se rozhodne. Podle vyjádření dalšího zdroje servisu Opel ve Zlíně, odpověděli na dotaz Vojty (VojtaVojta) ohledně seřízení ventilů, že při provozu na benzín bývají vůle ventilů ještě v normě i při 200 tkm a při provozu na plyn dělají ventilové vůle i při méně než 50 tkm. Motory stavěné přímo z výroby na LPG (A)Z16XNT nebo Z16YNG mají již jiné uspůsobené hlavy a ventily a také stále ponechány hydroštely. Nutno také počítat, že podle počtu vyměněných podložek (kalibrovaných hrníčků), jeden stojí okolo 500kč a těsnění pod víko ventilů okolo 1000kč, může seřízení ventilů vyjít až na cenu okolo 10 000kč při minimálním pobytu na dílně (rozebraný motor) asi 3dny a více, než dojdou nové objednané podložky. V originálním katalogu dílů EPC se neuvádí alternativa ventilů a pod. pro dodatečné dodělání LPG. Pouze informativně, jeden ventil na originál LPG Z16XNT výjde okolo 1750/2300kč.
https://www.doopla.cz/vyhledavani.html?q=641459
https://www.doopla.cz/vyhledavani.html?q=641459
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
- Reklama
Re: Vynechávající válec
Díky za info. Budu se snažit moc ho na ten plyn nehonit a uvidíme jak dlouho to vydrží no.
Pak dám vědět kolik se mi podařilo najet
Pak dám vědět kolik se mi podařilo najet
Re: Vynechávající válec
Zdravím,
ja mám Z16XER a mám na ňom nainštalované LPG (bolo inštalované keď malo auto 96000km).
Až do teraz som menil len zapaľovaciu lištu a sviečky + filtre LPG. To sú bežné veci a ja som pokladal svoje auto za bezproblémové.
Teraz sa karta trochu obrátila
- musel som meniť splynovač, lebo mi vypínalo plyn nad 4500 otáčok - 200€
- Vyhorel mi ventil, neviem, či to málo súvis s tým splynovačom alebo s čím, teraz mi ho menili - 480€
- po výmene auto jazdí ešte horšie ako pred výmenou, celé trasie, neťahá... údajne mám rozsypaný katalyzátor. Dúfam, že ho zoženiem za 200€.
Avšak prečo to tu píšem. Moje auto, za tie roky čo ho mám, si vyžiadalo 2x výmenu zapaľovacej lišty, ktorá môže (a nemusí) mať súvis s LPG - na tých astrach H sa asi ta lišta kazí. A teraz mám investíciu (tento mesiac ) 880€ spolu, čo prikladám tomu LPG.
No ale moje auto ma najazdených 310 000 km. To znamená, že na LPG som najazdil 214000km. Dodnes jazdím o viac ako polovicu lacnejšie ako na benzíne, takže keď to porátame, tak takto:
prerábka stala 900€ a náklady na opravy spôsobené LPG sú povedzme 950€ (jednu lištu by som určite menil ). 1850€ náklady.
100km na benzíne by ma stalo cca 8,5€
100km na LPG ma stojí cca 4€
Rozdiel 4,5€/100 km
to je pri 214000 km rozdiel 9630€
Ak odpočítam náklady, tak som v pluse 7780€
Len tak pre zaujímavosť, celé auto ma stálo 6500€, takže tou jazdou na LPG aj keď som musel dávať do servisu o niečo viac ako pri benzíne sa to LPG definitívne oplatí. Je tam rezerva na servis dostatočná. Aj keď to teraz bolí, tento mesiac dávať všetko opravovať, lebo samozrejme to naraz padne, ale Astra držala naozaj dlho a už aj bez týchto problémov som rozmýšľal nad jej predajom, predsalen 300 000km je dosť.
ja mám Z16XER a mám na ňom nainštalované LPG (bolo inštalované keď malo auto 96000km).
Až do teraz som menil len zapaľovaciu lištu a sviečky + filtre LPG. To sú bežné veci a ja som pokladal svoje auto za bezproblémové.
Teraz sa karta trochu obrátila
- musel som meniť splynovač, lebo mi vypínalo plyn nad 4500 otáčok - 200€
- Vyhorel mi ventil, neviem, či to málo súvis s tým splynovačom alebo s čím, teraz mi ho menili - 480€
- po výmene auto jazdí ešte horšie ako pred výmenou, celé trasie, neťahá... údajne mám rozsypaný katalyzátor. Dúfam, že ho zoženiem za 200€.
Avšak prečo to tu píšem. Moje auto, za tie roky čo ho mám, si vyžiadalo 2x výmenu zapaľovacej lišty, ktorá môže (a nemusí) mať súvis s LPG - na tých astrach H sa asi ta lišta kazí. A teraz mám investíciu (tento mesiac ) 880€ spolu, čo prikladám tomu LPG.
No ale moje auto ma najazdených 310 000 km. To znamená, že na LPG som najazdil 214000km. Dodnes jazdím o viac ako polovicu lacnejšie ako na benzíne, takže keď to porátame, tak takto:
prerábka stala 900€ a náklady na opravy spôsobené LPG sú povedzme 950€ (jednu lištu by som určite menil ). 1850€ náklady.
100km na benzíne by ma stalo cca 8,5€
100km na LPG ma stojí cca 4€
Rozdiel 4,5€/100 km
to je pri 214000 km rozdiel 9630€
Ak odpočítam náklady, tak som v pluse 7780€
Len tak pre zaujímavosť, celé auto ma stálo 6500€, takže tou jazdou na LPG aj keď som musel dávať do servisu o niečo viac ako pri benzíne sa to LPG definitívne oplatí. Je tam rezerva na servis dostatočná. Aj keď to teraz bolí, tento mesiac dávať všetko opravovať, lebo samozrejme to naraz padne, ale Astra držala naozaj dlho a už aj bez týchto problémov som rozmýšľal nad jej predajom, predsalen 300 000km je dosť.
Opel Astra H 1,6 16 ventil + LPG
Re: Vynechávající válec
Z ekonomickeho hladiska si ho mal uz predat este pred tou vymenou ventilu Teraz budes musiet najazdit dalsich 40-50tis. km bez nakladov na servis, aby si sa dostal spat na cenu opravy ventil+katalyzator+cena auta.
Re: Vynechávající válec
Pouze pro zajímavost, jak jsi pokročil s opravou motoru? Jelikož jsem nikde neviděl položku za seřízení ventilové vůle, tak by mě docela zajímalo jak ventily a kalibrované hrníčky vypadají po tolika najetých kilometrech na LPG? Problém je v tom, že mechanici v servisech mnohdy ani nevědí, že motory počínaje Z16XEP a pokračování Z16XER již nemají hydroštely. Kalibrované hrníčky vypadají při běžném pohledu podobně jako hrníčky hydroštelů a tak se ani nezabývají kontrolou vůle ventilů. Jelikož se automaticky domnívají, že tam jsou hydroštely. Viz položka náhradních dílů č.29 je u motoru Z16XE(L91) ještě uveden pouze jeden typ hydraulického zdvihátka (Opel 6 40 010), ale u motoru Z16XEP(LJ7) je to již 17 položek kalibrovaných hrníčků. https://opel.7zap.com/cs/car/t98/e/7/26-0/milos797 píše:Zdravím,
ja mám Z16XER a mám na ňom nainštalované LPG (bolo inštalované keď malo auto 96000km).
Teraz sa karta trochu obrátila
- musel som meniť splynovač, lebo mi vypínalo plyn nad 4500 otáčok - 200€
- Vyhorel mi ventil, neviem, či to málo súvis s tým splynovačom alebo s čím, teraz mi ho menili - 480€
- po výmene auto jazdí ešte horšie ako pred výmenou, celé trasie, neťahá... údajne mám rozsypaný katalyzátor. Dúfam, že ho zoženiem za 200€.
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8 ... 975,26000/
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Vynechávající válec
no nedopadlo to moc dobre.Stan. píše:Pouze pro zajímavost, jak jsi pokročil s opravou motoru? Jelikož jsem nikde neviděl položku za seřízení ventilové vůle, tak by mě docela zajímalo jak ventily a kalibrované hrníčky vypadají po tolika najetých kilometrech na LPG? Problém je v tom, že mechanici v servisech mnohdy ani nevědí, že motory počínaje Z16XEP a pokračování Z16XER již nemají hydroštely. Kalibrované hrníčky vypadají při běžném pohledu podobně jako hrníčky hydroštelů a tak se ani nezabývají kontrolou vůle ventilů. Jelikož se automaticky domnívají, že tam jsou hydroštely. Viz položka náhradních dílů č.29 je u motoru Z16XE(L91) ještě uveden pouze jeden typ hydraulického zdvihátka (Opel 6 40 010), ale u motoru Z16XEP(LJ7) je to již 17 položek kalibrovaných hrníčků. https://opel.7zap.com/cs/car/t98/e/7/26-0/milos797 píše:Zdravím,
ja mám Z16XER a mám na ňom nainštalované LPG (bolo inštalované keď malo auto 96000km).
Teraz sa karta trochu obrátila
- musel som meniť splynovač, lebo mi vypínalo plyn nad 4500 otáčok - 200€
- Vyhorel mi ventil, neviem, či to málo súvis s tým splynovačom alebo s čím, teraz mi ho menili - 480€
- po výmene auto jazdí ešte horšie ako pred výmenou, celé trasie, neťahá... údajne mám rozsypaný katalyzátor. Dúfam, že ho zoženiem za 200€.
http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/8 ... 975,26000/
Vymenil som už aj katalyzátor, podarilo sa mi ho zohnať za 80 libier, nie je síce perfektný, ale postačuje.
Medzičasom sa ukázalo, že tam asi pri rozoberaní nesprávne synchronizovali hriadeľ, to bolo to veľké trasenie po servise. Ten mi spravili, ale auto má stále ten istý problém, ako na začiatku.
Teda v nízkých otáčkach trasie a keď ho nechám spadnúť, tak skapína (keď ide na plyn tak neskapína). Mechanik povedal, že:
Skontroloval kompresiu, tá je dobrá. Skontroloval sviečky, tie sú dobré. Vyskúšal meniť zapaľovaciu lištu, nepomohlo. ... Volal mi, že si po auto mám prísť, lebo mechanicky s nim nič nie je, že to bude elektronika.
Tak som ho zaniesol do servisu kde robia aj LPG aj elektroniku. Skontrolovali LPG, skontrolovali elektroniku a výsledok je taký, že v elektronike to nie je, že to vypadá na odpálený ventil Že či mi ten mechanik skontroloval všetky. Volal som mu a hovoril, že samozrejme, že motor by so zlým ventilom predsa nemal dobrú kompresiu na všetkých 4 valcoch.
Ok a problém je taký, že údajne tam kompresia je (to hovorí mechanik) a údajne to není elektronikou, ale podľa všetkého mi 4 valec nezapaľuje. Tak isto to pri pridávaní na voľnobehu strieľa do výfuku, takže asi tam naozaj prechádza nespálený benzín.
Chybové hlášky vypisujú len jedinú chybu teraz (aj svieti kontroloka motora) 30401, čo by štandardne znamenalo sviečky alebo zapaľovaciu lištu, lenže tie odskúšané boli.
Tak teraz neviem som trochu zúfalý už z toho, ani neviem kam to auto dať.
To čo píšete ohľadom tých hydroštelu, pýtal som sa mechanika či to riešil a odpísal, že by motor nemal kompresiu, keby tam bol problém. Myslíte, že problém môže byť naozaj v tom? Pretože fakt neviem, čo s tým autom robiť. Ako by sa to mohlo prejavovať, tam tie vôle neboli správne nastavené?
Prípadne ak Vás niečo napadne, čo by to mohlo spôsobovať, tak budem fakt vďačný. Taktiež ak poznáte niekoho v okolí Banskej Bystrice, kto by sa na to vedel pozrieť, lebo fakt neviem
Opel Astra H 1,6 16 ventil + LPG
Re: Vynechávající válec
mechanik má pravdu v tom, že pokud by byl podpálený jakýkoliv ventil , čímž by netěsnil, tak by utíkal tlak při zkoušce. Pokud by ne byl totálně v hájí píst, či pístní kroužky. Ale to by se projevilo velkou kouřivostí a ztrátou oleje. + Totálně zasviněná svíčka od oleje. Takže pokud sesš si jistej, že tlaková zkouška dopadla dobře ( nechci udělat nezávisle další jinde a buď u toho) Tak by měl pravdu, že motor tlak drží, což je v pořádku Pak může být zakopaný pes kdekoli. Svíčky, lišta, kabely... Pokud je to hydroštěl motor, tak vadný hydra cvakaji, klepaji. Na tomto motoru se nemá co pokazit, pokud hydro funguje. Jsou tlakovaný olejem a když už mají dost a nejsou tolik natlačený, tak co cvaká, páč nevymezí řádně vůli. A to je slyšet. Pokud je motor tichý, tak hydro to nebude. Ale těžko říct. Možný je všechno. Ale ty máš xer Ne? Takže může být v háji cokoli, Vačková časovací kola, podložky...
Naposledy upravil(a) Wirda dne 11 lis 2017, 11:28, celkem upraveno 1 x.
Astra H Caravan sport Z18XE IDS+
Re: Vynechávající válec
Musím dodat, že mámě v zimě cukal a chcípal motor a to tak, že total death a nastartoval, třeba po hodině, nebo druhý den a nebo hned. V autorizáku nezjistili nic, páč to neházelo chybu. Chlapík co dělá autoelektriku na to přišel během 5ti minut. Vadný čidlo na vačkový hřídeli. Pár stovek a máto jezdí jak drak. Imho je to japonská Micra. To jen jako příklad.
Astra H Caravan sport Z18XE IDS+
Re: Vynechávající válec
Wirda motor Z16XER nemá již hydroštely ale kalibrované podložky a hrníčky, viz předchozí příspěvky že tyto motory nejsou proto vhodné na provoz LPG. Podle popisu se motor i po opravě ventilu stále třese a svíčky i lišta byly kontrolovány. Nyní si to servisáci po mechanické stránce a montáž LPG přehazují jako horký brambor a všichni to mají údajně v pořádku. Nejdříve je nutné mít jistotu, že motor je po mechanické stránce v pořádku. Pokud motor kouří, tak kontrola pístů a kroužků. Motory Z16XER mají variabilní časování ventilů, tak i tam může být závada.Začít s tím co píše Denny. Nejdříve ale před rozebráním vačkových hřídelů zkontrolovat a zaznamenat vůli všech ventilů, pak kontrolovat hlavu motoru, sedla, vodítka zda nejsou volná a ventily se nekříží při dosedání a nebo se nepřidírají, dále stav a vůle ventilů. Viz video sborka motoru Z16XEP, základ motoru i zdvihátka jsou stejné jako Z16XER (motor Z16XER nemá EGR a Twinport, místo toho má již variabilní časování ventilů). Kalibrované podložky (hrníčky) a jejich měření je dobře vidět na videu v čase 21,43-22,43min. Usazení hlavy motoru v čase 1,10hod a v čase 1,21hod popis a rozmístnění podložek (hrníčků) připravených pro montáž před namontováním vačkových hřídelů.denny píše:problémy,problémy,problémy.Sedla ,ventily ,vodítka,stále dokola.Proto se do toho nebrabu,ne že bych to neuměl,ale to auto bude zase dál jezdit na lpg a já už na to nemám nervy,zase to po pár desítkách tisíc znovu a znovu vysvětlovat,že oprava se povedla,ale jen na cca 30-40 tis.km.
https://www.youtube.com/watch?v=mpu1McsMucE
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Vynechávající válec
Ano, už jsem se opravil Proto já, když jsem se vracel k benzínu, jak moc jsem rád, že na mě zůstala snad jediná z18xe v republice a je v cajku
Astra H Caravan sport Z18XE IDS+