Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Ahoj, podařilo se to cukání dořešit ? Mám stejné příznaky. Mám nové svíčky, novou lištu, Z16XEP. Dále vyčištěný Twinport, díky kterému jsem měl předtím chybu zážehu 1 2 3 4 válce i s novou lištou a dále klepání EGR ventilu. Po vyčištění žádné chyby, zbylo pouze to cukání. Je to většinou když jedu konstantní rychlostí po městě u okolo cca 2000 otáček. Cuknutí je silnější, než když pouze uberu a přidám plyn. Díky za odpověď.
- Reklama
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Ahoj mě to škubalo taky. Udělal jsem to co ty Vyčistil kompletně sání, vyčistil EGR i tu trubičku, co vede do Twinportu. Přetěsnil i ten plech, co je v sacím potrubí. který občas klepe. Dal komplet nové těsněné. Seřídil čidlo twinportu psalo chybu 111306 a vyměnil zadní lambdu (měnil jsem komplet výfuk). Škubat to přestalo. Jen sem tam si to škublo.
Ale zjistil jsem jednu věc. Cca 90% cesty jezdím po dálnici. A když jsem jeden měsíc jel na spotřebu, na tempomatu nějakých 85-95km/h, a ve městě tlačil 55 km/h na pětku, tak mi auto začalo málo táhnout a škubat na 1.2. a 3. kvalt. Protáhnul jsem tedy auto dálnici 140-205km/h a škubání přestalo a jízdní projev auta se zlepšil. Jezdím po dálnici minimálně 115 km/h. Ve městě na 4. kvalt a pětku nejdříve až při 70. V rámci cesty do práce po dálnici vjedu do města, kde dálnice končí a za chvíli začíná druhá, tak při vjezdu na ní řádím až ve 4000 rpm.
Asi se prostě 1.6 musí točit.
Ale zjistil jsem jednu věc. Cca 90% cesty jezdím po dálnici. A když jsem jeden měsíc jel na spotřebu, na tempomatu nějakých 85-95km/h, a ve městě tlačil 55 km/h na pětku, tak mi auto začalo málo táhnout a škubat na 1.2. a 3. kvalt. Protáhnul jsem tedy auto dálnici 140-205km/h a škubání přestalo a jízdní projev auta se zlepšil. Jezdím po dálnici minimálně 115 km/h. Ve městě na 4. kvalt a pětku nejdříve až při 70. V rámci cesty do práce po dálnici vjedu do města, kde dálnice končí a za chvíli začíná druhá, tak při vjezdu na ní řádím až ve 4000 rpm.
Asi se prostě 1.6 musí točit.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Benzinove motory je potrebne aspon obcas pretocit do vyssich otacok. Ked to budes pravidelne dusit pod 2000 otacok tak sa to bude zanasat a postupne horsie fungovat. Obcas je dobre dat par minut po dialnici na 4 stupni, nech to ide poriadne v otackach. Ja som svoju Astru raz zacas prevetral az po cervene pole na otackomeri a jazdila v pohode. Pomoze aj obcas natankovat nejake premiove palivo, napr Shell VPower, alebo pridavat do benzinu aditivum ako VIF Benzin a podobne. Takto som jazdil so Z16XEP aj Z16XER a nemal som problem.
EX:Opel Astra 1.6 85kW 2009 (Z16XER)
EX: Opel Astra 1.6 77kW 2005 (Z16XEP), Irmscher packet
EX: Opel Astra 1.6 77kW 2005 (Z16XEP), Irmscher packet
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
může mi prosím někdo z Vás poslat fotku té trubičky co vede do Twinportu? Děkuji
Miluji svou vodní dýmečku...jedna z mála žen, na které bych nedal v životě dopustit.Nikdy mě nepodvede, nehádám se s ní.. Jen někdy škoda, že kouřím já jí a né ona mě!
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Záleží jakou trubičku máš na mysli, zda kovové potrubí s diletací k ventilu EGR nebo hadičku k podtlakovému ventilu ovládání klapek Twinport (černá hadička).kulisek91 píše:může mi prosím někdo z Vás poslat fotku té trubičky co vede do Twinportu? Děkuji
Viz obrázek mezikusu sání Tvinport s potrubím i hadičkou podtlaku: https://www.ebay.ie/itm/262085572276
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Ještě záleží jestli byly čištěny i kanálky z EGR na Twinport. Jsou celkem malé a rády se ucpávají. Kdy jsem kupoval auto, byla tam záslepka. Někde jsem četl, že u těchto motoru už zaslepené EGR dělá bordel. Tak jsem Twinport vytáhul a vyčistil, celý twinport i s EGR cestami a EGR ventil a přetěsnil. Benzín mi moc nepomáhal. Každý má nějakou fintu, na čištění. Viděl jsem i Coca-Colu. Já jsem vzal manželce čistič na trouby a štěteček a krásně to sundalo. Měl jsem ucpané ty malé cestičky. Karbon byl i na hlavě motoru a výřivé klapy byly, taky zanesené.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Ahojte ..
mám Astru H 1,6 77 asi cca 2mesiace a hneď problém zo šklbaním motoru čo sa tu už veľa krát spomínalo ......
nepomohla ani nová cievka,sviečky,egr čistenie,meranie tlaku paliva a podobne ...... nakoniec sme našli dve praskliny na zvodoch ....
dnes mi prišli nové tak dúfam že už bude všetko o.k
píšem to len ako postreh .................
mám Astru H 1,6 77 asi cca 2mesiace a hneď problém zo šklbaním motoru čo sa tu už veľa krát spomínalo ......
nepomohla ani nová cievka,sviečky,egr čistenie,meranie tlaku paliva a podobne ...... nakoniec sme našli dve praskliny na zvodoch ....
dnes mi prišli nové tak dúfam že už bude všetko o.k
píšem to len ako postreh .................
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Jak jsou ty rozvody staré ? A kolik mají nalítáno?
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Prasklé svody, to už je extrém, většinou je to díky EGRu zanešení kanálů nebo klapky twinportu.
EGR se dá zaslepit, no zaslepit, odpojit, pořešit to emulátorem a je klid. Zatím to testují 2 vozy, vcelku uspokojivě, ale ještě ladíme. Dělá problém teplota okolí motoru, hlavně při stojícím autě v létě.
Cukatura zmizela.
Pochopitelně pokud je to cukatura způsobená EGRem a kanály, jestli vypadává zapalování- svíčky, lišta, pak výše uvedená možnost nepomůže.
EGR se dá zaslepit, no zaslepit, odpojit, pořešit to emulátorem a je klid. Zatím to testují 2 vozy, vcelku uspokojivě, ale ještě ladíme. Dělá problém teplota okolí motoru, hlavně při stojícím autě v létě.
Cukatura zmizela.
Pochopitelně pokud je to cukatura způsobená EGRem a kanály, jestli vypadává zapalování- svíčky, lišta, pak výše uvedená možnost nepomůže.
Zafira 2,2DTi Elegance 2005, Y22DTR, Diag. OP COM (EN v.1.45), EGR emulátor
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Ahojte
No vymenené vyfokove zvody plus lambda sonda a nepomohlo
neviem čo tomu kurna je keď som sa viezol na tom prvý krát išlo bez problémov....... Po kúpe som hneď vymenil filtre olej a bol deravý pružný diel výfuku aj ten som vymenil....... A od vtedy sklbe keď sa zohreje motor za studena ani necukne už neviem.....
Mal som predtým Astru G 1,6 55 a 10 rokov bez problémov
No vymenené vyfokove zvody plus lambda sonda a nepomohlo
neviem čo tomu kurna je keď som sa viezol na tom prvý krát išlo bez problémov....... Po kúpe som hneď vymenil filtre olej a bol deravý pružný diel výfuku aj ten som vymenil....... A od vtedy sklbe keď sa zohreje motor za studena ani necukne už neviem.....
Mal som predtým Astru G 1,6 55 a 10 rokov bez problémov