Cukání auta v malých otáčkách

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Cukání auta v malých otáčkách

Příspěvek od Stan. » 17 dub 2015, 12:07

maxnuke píše:Já u 1.8 0,8 l/h a teplota 103 °C. Jinak kde mají benzíny EGR, taky bych ho v létě pročistil. U nafty jsem to dělal a moc to pomohlo. Jinak cukání nemám, takže by to bylo jen preventivní.
U motorů Z16XER (85kW) a Z18XER (103kW) již nehledej EGR (z důvodu variabilního časování ventilů se nedosazuje).
Variabilní nastavení vačkových hřídelů nahrazuje dříve používanou technologii EGR.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Reklama
 

Uživatelský avatar
maxnuke
Příspěvky: 673
Registrován: 25 srp 2011, 05:50
Bydliště: Valtice

Re: Cukání auta v malých otáčkách

Příspěvek od maxnuke » 17 dub 2015, 14:23

Stan. děkuji za info docela mě to potěšilo. Odsávání klikovky jsem taky u tohoto motoru nenašel, takže škrtící klapka a saní by nemělo trpět, jak u jiných variant. Když jsem na jaře čistil škrtící klapku sprejem, tak jsem se divil jek je krásně čistá.
Astra H 1.7 74 kw r.v. 2007

xcunakx
Příspěvky: 3
Registrován: 03 led 2015, 21:31

Re: Cukání auta v malých otáčkách

Příspěvek od xcunakx » 10 pro 2015, 08:36

Zdravím, mám stejné potíže jako v původním přípsěvku (lehký plyn, cca 2200rpm, silné cukání). S tím, že když jedu např. ve městě na tempomat na 4. rychlostní stupeň (kolem 1800rpm), tak mi po čase začnou svítit emise (P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0314). Pokud jezdím nad 2000rpm, tak se kontrolka nerozsvěcuje.

Svíčky mají cca 8000km, svíčková lišta má cca 5000km, EGR čištěný, škrtící klapka čištěná, sání nebylo potřeba čistit. Mám Z16XEP.

Věděl by někdo, jak tento problém vyřešit?

Díky :-)

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: Cukání auta v malých otáčkách

Příspěvek od mironto » 16 led 2017, 20:50

Moja Zafira A16XER mi zacala jemne cukat v nizkych otackach 1500-2500 pri zatazeni motora. Zacalo sa to niekedy v decembri, ked zacali silne mrazy. Motor v tychto otackach poskubava, ked pridam plny plyn, a zmizne to, ked dosiahne ~2500 otacok - napr. pri vyjazde z kruhaca na trojke z 1500 do 2500. Nedeje sa to pravidelne, a doteraz to stale zmizlo po prejdeni >20-30km. Akonahle su otacky pod 1500 alebo nad 2500, tak to necukne ani raz. Auto ma tah, ziadna strata vykonu, v podstate zrychluje aj medzi 1500-2500, len to vtedy poskubuje (je to take slabe, ale citelne, aby si to vsimol aj spolujazdec). Diagnostika nevypise ziadne chyby (plyn+brzda ani OPCOM).

Precital som prispevky s podobnymi problemami a niekde to sposobovala zapalovacia lista, niekde sa odporucalo vymenit vahu vzduchu. Auto ma najazdene 54000. Vybral som zapalovaciu listu (GM Delphi) a skontroloval sviecky (este neboli menene, v lete mali byt v plane). Lista vyzerala bez znamok opotrebenia, kontakty na sviecky ciste (neviem, ci sa da poznat podla zraku vadna lista, asi nie), sviecky sa mi zdali v pohode az mozno na stvrty valec, kde je viacej spalenin v zavite. Ked som to naspat poskladal, isiel som na skusobnu jazdu a auto islo bez jedneho cuknutia vyse 20km. Podobne dnes rano do prace 30km, skublo to len jediny raz. Poobede ta ista trasa spat a uz to skubalo dost casto (hned po rozjazde na dvojke, alebo akceleracia na obchvate na patke z 1500 otacok, prestalo to az pri 2500).

Planujem najprv vymenu zapalovacich sviecok. Ak to bude dalej cukat, tak asi vymenim zapalovaciu listu - aspon podla toho, ze ked som to rozobral a znova poskladal, tak to na chvilu prestalo robit (aj ked to mohla byt len nehoda). Alebo sa da podla tych priznakov vylucit poskodenie listy a mam sa zamerat na nieco ine?

Auto nema este 4 roky, takze teoreticky je este v 6-rocnej zaruke na motor, neviem ale, ci pod to spada aj zapalovacia lista a napr. ta vaha vzduchu? Od riesenia cez autorizovany servis ma odradza aj skutocnost, ze budem musiet zrejme na viackrat pristavit auto (ked budu objednavat nejake suciastky, kedze okrem spotrebneho materialu asi nemaju nic skladom), co je hlavne casovo narocne. Vdaka za rady a postrehy.
Přílohy
sviecka_3valec.jpg
sviecka_2valec.jpg
sviecka_1valec.jpg

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: Cukání auta v malých otáčkách

Příspěvek od mironto » 16 led 2017, 20:53

A este stvrta sviecka a lista (kedze viem prilozit len tri obrazky do jedneho prispevku).
Přílohy
lista.jpg
sviecka_4valec.jpg

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: Cukání auta v malých otáčkách

Příspěvek od mironto » 19 led 2017, 22:41

Nikoho nic nenapada? Dalo by sa nieco z toho diagnostikovat alebo vylucit pocas jazdy cez opcom?

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: Cukání auta v malých otáčkách

Příspěvek od mironto » 24 led 2017, 15:23

Takze v Opli som si to zistil, 6-rocna zaruka na motor sa vztahuje len na vnutorne casti motora (asi keby mi vyletel piest cez hlavu?) a ako sa dalo predpokladat, zapalovacia lista do toho nespada. Problem sa ale identifikoval dnes rano, ked pri rozbiehani zacukal motor trocha viac a uz nasledoval oranzovy vrtulnik a auto s klucikom. Brzda+plyn ukazala ECN 030101, takze som objednal nove sviecky (aj tak by ich bolo v lete potrebne menit) a zapalovaciu listu Delphi (myslim, ze nema vyznam kupovat original, ked ta povodna GM Delphi nevydrzala ani 60tis. km).

Uživatelský avatar
mironto
Příspěvky: 927
Registrován: 08 lis 2013, 10:28

Re: Cukání auta v malých otáčkách

Příspěvek od mironto » 27 led 2017, 21:45

Tak to vyzera, ze som tej original GM liste krivdil. Vcera mi dosli nove sviecky od vojtu (vdaka!) a zapalovacia lista Delphi (inac made in china, ale tam sa uz dnes robi asi vsetko). V ramci diagnostiky som sa ale najskor rozhodol prehodit sviecky medzi 1-2 valcom (sviecka 1 bola dost ocadena). Zmazal som chybu, nastartoval a urobil cca. 2-3km kolecko. Motor cukal ako blaznivy, ECN chybu sa mi ale nepodarilo vyvolat. Tak som vybral vsetky sviecky (cierne, jak keby som jazdil tych par kilometrov na ropu), nasroboval nove a chcel vymenit aj listu, lebo bola dost zima a nechcelo sa mi uz s tym drbkat. Nakoniec som ale skusil predsa len dat naspat povodnu listu. Urobil som zase kolecko, motor isiel za plynom ako vino, ani stopa po cukani. Dnes dalsich 60km a ziadne cukanie, motor taha v celom spektre otacok.
Přílohy
sviecky.jpg

Odpovědět