Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Ludvik
Příspěvky: 22
Registrován: 24 dub 2011, 10:32
Bydliště: Bela pod Bezdezem

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Ludvik » 04 led 2013, 15:08

P1112 - to je ten ovladaci prvek klapek v mezikusu sani? Tam mam mozna nejaky problem s kabelem, kdyz jsem s nim zahybal, tak se zavrely, ale to mohla byt nahoda.

Jeste me napadla jedna zajimava a pro me nepochopitelna vec. Kdyz mam uz trochu ohraty motor (ani ohraty, ani teply, to je v te fazi, kdy mam problem s vykonem), vyradim a dobrzduju na semafor, tak mi pri dobrzdovani klesnou otacky na 500, a jakmile uplne zastavim, tak se zase zvednou na 750. V podstate pokazde. Ale live data ukazuji otacky jak je vidim na budiku a slysim, takze si myslim, ze cislo otacek to asi nebude.
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG

Reklama
 

Ludvik
Příspěvky: 22
Registrován: 24 dub 2011, 10:32
Bydliště: Bela pod Bezdezem

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Ludvik » 04 úno 2013, 11:02

Abych to nenechal bez odpovedi, zakladni problem byl hlava. Zaklepane ventily, jeden z nich podpaleny. Nevim do jake miry to souvisi s LPG.
Plus dalsi veci, ktere jsem pri snaze najit problem vyresil sam, jako napr. MAP.
Kazdopadne diky za tipy.
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG

Thom
Příspěvky: 162
Registrován: 11 led 2013, 15:23

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Thom » 04 úno 2013, 14:00

a kolik stála oprava?

jinak nejsem žádný odborník, ale vzhledem k tomu, že chci nové auto taky předělávat na LPG, tak jsem něco nastudoval a dovolil bych si říct, že právě zaklepané či podpálené ventily jsou způsobeny právě plynem... máš tam přídavné mazání? pokud ne, tak doporučuji okamžitě dodělat, stojí to snad jen 1000,- a mělo by to předejít tomu, aby se to neopakovalo... ventily nebývají nejlevnější...
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback

---------------------------

jrd mclaren
Příspěvky: 13
Registrován: 08 črc 2012, 21:45

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od jrd mclaren » 04 úno 2013, 20:50

podobne problemy maju aj vozy s priamym vstrekovanim paliva do valca...

Ludvik
Příspěvky: 22
Registrován: 24 dub 2011, 10:32
Bydliště: Bela pod Bezdezem

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Ludvik » 06 úno 2013, 01:00

V jednom nejmenovanem servisu Opelu, kam jsem to dal na diagnostiku zavady, mi za 1.000,- rekli, ze to jsou klapky v sani a pry mi mohou dat cele nove sani za 23.500,- nebo jen ten kus s klapkami za 18.500,- Rekl jsem, ze do toho nejdu.

Oprava me stala 11.350,- v www.autoservis-modrany.cz, vsechny nove ventily, zdvihatka, podlozky, zabrouseni...

Pridavne mazani nemam a honem se po nem zacnu shanet. Pri montazi LPG jsem se jich ptal, jestli je to potreba a tvrdili mi, ze pro tento typ motoru ne. Pry kdyby ano, dali by to tam pri montazi. Na druhou stranu se da najit na internetu mraky lidi, co meli stejnou zavadu. Skoda, ze jsem dal na tu firmu, co to montovala (Neptun Harfa).
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG

Ludvik
Příspěvky: 22
Registrován: 24 dub 2011, 10:32
Bydliště: Bela pod Bezdezem

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Ludvik » 06 úno 2013, 01:03

jrd mclaren píše:podobne problemy maju aj vozy s priamym vstrekovanim paliva do valca...
Mam vstrikovani LPG do valce, resp. presneji receno do sani tesne pred hlavou, kazdy valec zvlast.
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG

jrd mclaren
Příspěvky: 13
Registrován: 08 črc 2012, 21:45

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od jrd mclaren » 06 úno 2013, 08:48

ono pri vstekovani benzinu ("do sania") nad ventil dochadza k ochladeniu sacieho ventilu,
pripadnemu oplachutiu nanosu spiny, karbonu, "premazaniu" etc.
(benzin je az do momentu zapalenia zmesy vo valci stale kvapalina - aerosol)

pokial sa to ale nedeje, tak dochadza k nadmernenu opotrebeniu sedla ventilu, tanieru ventilu,
k nerovnomernej tepelnej zatazi ... ... .. ..

taketo problemy mavaju niektore auta prerobene na LPG, a (casom) takmer vsetky vozy s priamym vstrekovanim
(benzinu) paliva do valca.

Thom
Příspěvky: 162
Registrován: 11 led 2013, 15:23

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Thom » 07 úno 2013, 13:16

a kolik jsi najel na lpg a jak dlouho jezdíš?


mimochodem nádrž máš asi toroidní, a místo rezervy máš opravovací sadu? nemá s tím opel problém? je to oficiálně dovoleno jezdit bez rezervy a jen s oprav. sadou? díky
---------------------------
Astra H 1,8 XER 103kW
facelift 2008, Sport packet
hatchback

---------------------------

salám
Příspěvky: 166
Registrován: 14 dub 2012, 20:44

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od salám » 07 úno 2013, 13:38

Mám originál opravovací sadu GM, která v tom autě je od výroby, po rezervě a heveru ani stopy, tak předpokládám, že s tím astra problém nemá :lol:

Ludvik
Příspěvky: 22
Registrován: 24 dub 2011, 10:32
Bydliště: Bela pod Bezdezem

Re: Z16XEP 77kW - ztrata vykonu za studena, nyni i za tepla

Příspěvek od Ludvik » 07 úno 2013, 14:50

Thom píše:a kolik jsi najel na lpg a jak dlouho jezdíš?
Jezdim asi 21 let, najeto mam urcite hodne pres pul milionu, poslednich 7 let 50 tis. km rocne, s timhle autem na LPG asi 70 tisic.
Thom píše: mimochodem nádrž máš asi toroidní, a místo rezervy máš opravovací sadu? nemá s tím opel problém? je to oficiálně dovoleno jezdit bez rezervy a jen s oprav. sadou? díky
Mam toroid + opravovaci sadu, rezervu nevozim, nebyl s tim problem ani na STK, ale bacha, pokud chces vozit rezervu, musis si na ni nechat udelat drzak, nestaci pytel na rezervu a nechat ji volne v kufru. To by te vyhodili z STK.
Opel Astra H, hatchback, 1.6 16V, 77 kw, 2006, LPG

Odpovědět