Mam stejny problem, resp. je to takto. Auto zacalo mit kolem 110.000 traktorovy zvuk a to pomerne rychle hlasitejsi a hlasitejsi (radove behem 1000 najetych km). Servis zjistil "vycvactana" loziska virivych klapek a navrhl vymenu obou dilu sani s tim, ze je to oplem doporuceny postup. Kdyz jsem si ale prohledl, ze horni dil sani je jen odlitek a novejsi verze ma jen jinak tvarovane kanaly = mozna o par procent jinak smerovane proudeni vzduchu, vymenu horniho dilu jsem odmitl.
Potiz je, ze vymena dolniho dilu sani nepomohla, resp. po servise bylo auto chvili tiche, ale po 2000 km je zvuk snad jeste horsi nez predtim.
Myslite, ze ma smysl nechat vymenit i ten druhy dil sani?
Ze by zvuk souvisel s ovladanim ventilu by melo byt vylouceno, pravda je, ze se temer vubec nemeni s otackami motoru. Diagnostika je cista, olej v pohode. Autu subjektivne nic nechybi, jen mi kazdy okamzite rika, ze jezdim bez oleje.
Jedna se o motor Z16XEP.
Neprijemny zvuk
- Reklama
Re: Neprijemny zvuk
Ahoj. Já jsem také takový problém v součastnosti mám nalítáno 151000 km a ně v neznačkovém servise vyměnily zdvihátka ventilů 3 ks výměnu oleje Helix a práce měření tlaků atd ve 145000 km. a můžu říci , že se to ztišilo. Záleží jestli Tim dělali rozvody co se mají dělet ve 120000 km a seřízení motoru, ale asi tě to čeká.. Já mám stejný typ motoru. Rozvody mi dělali ve značkovém servise , aspoň je to napsané v servisní knížce . Já jsem to vůbec neměnil a jezdím dále