Jak si při zimním startování nezničit motor
Jak si při zimním startování nezničit motor
Tak jsem si přečetl dosti zajímavý a poučný článek, jak a co dělá dobře motorům v zimních měsících. Tak pokud vás to zajímá číhněte TADY.
Opel Astra H SEDAN - Enjoy 1.6XER 85 kW, Silver lighthing, Tempomat atd ....
Jako malej, to sem býval dost namyšlenej. Ale teď, teď už nemám žádnou chybu....
sori sa chibi a hrupki ...
Jako malej, to sem býval dost namyšlenej. Ale teď, teď už nemám žádnou chybu....
sori sa chibi a hrupki ...
- Reklama
Re: Jak si při zimním startování nezničit motor
Aj niektore manualy k autam pisu, ze je lepsie v zime "mírně popojíždět", nez nechat auto na volnobehu.
Konstrukteri navyse zacali vymyslat klapky, ktore sa napr. otvaraju neumerne stlaceniu plynoveho pedalu - hlavne za studena. Tym ze teraz sa klapka otvara potenciometrom ktory riadi RJ, auto sa akoby same brani prudkej akceleracii za studena. Na Opli sa to tak neprejavuje, ale na sukromnom Renaulte je to evidentne, ako prvych par desiatok metrov motor proste nejde vytocit, aj ked fest dupnem na plyn. Niekomu by to mohlo vadit, ale ja som rad, ze to takto funguje a setri motorik. Deje sa to ozaj len chvilu, potom uz mozem davat "na podlahu". To neumerne otvaranie klapky (kontrolovane RJ) zaroven mierne zlepsuje dynamiku/komfort jazdy pri prudkych preradovaniach a dupaniach na plyn. Neviem, ci to takto riesi aj RJ na Astre, lebo mam pocit ze za studena mi motor taha rovnako ako za tepla. Ale este niesu take zimy, ked bude takych -5 , aby som posudil.
Konstrukteri navyse zacali vymyslat klapky, ktore sa napr. otvaraju neumerne stlaceniu plynoveho pedalu - hlavne za studena. Tym ze teraz sa klapka otvara potenciometrom ktory riadi RJ, auto sa akoby same brani prudkej akceleracii za studena. Na Opli sa to tak neprejavuje, ale na sukromnom Renaulte je to evidentne, ako prvych par desiatok metrov motor proste nejde vytocit, aj ked fest dupnem na plyn. Niekomu by to mohlo vadit, ale ja som rad, ze to takto funguje a setri motorik. Deje sa to ozaj len chvilu, potom uz mozem davat "na podlahu". To neumerne otvaranie klapky (kontrolovane RJ) zaroven mierne zlepsuje dynamiku/komfort jazdy pri prudkych preradovaniach a dupaniach na plyn. Neviem, ci to takto riesi aj RJ na Astre, lebo mam pocit ze za studena mi motor taha rovnako ako za tepla. Ale este niesu take zimy, ked bude takych -5 , aby som posudil.
Astra H 1,6 16V kombi
Re: Jak si při zimním startování nezničit motor
No tak to má Renolt teda pěkně vychytaný
No nic méně jsme v práci po noční a v zimě nechávali auta běžet na volno a popíjeli s kolegy kávu v domnění, že je to šetrnější něž okamžitě vyrazit k domovu. Než člověk dopil kafe auto se ohřálo, vytopilo a rozmrzla okna. NO a pak člověk zjistí , že je vše jinak. Jenže jak má člověk vyrazit a nenechat to běžet moc dlouho na volnoběh, když má občas pěkně zapocená okna ![Překvapený :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Překvapený :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Opel Astra H SEDAN - Enjoy 1.6XER 85 kW, Silver lighthing, Tempomat atd ....
Jako malej, to sem býval dost namyšlenej. Ale teď, teď už nemám žádnou chybu....
sori sa chibi a hrupki ...
Jako malej, to sem býval dost namyšlenej. Ale teď, teď už nemám žádnou chybu....
sori sa chibi a hrupki ...
Re: Jak si při zimním startování nezničit motor
V tom clanku ale nesuhlasim s tou poslednou vetou, ze auto viac zozere na neutrali nez pri pomalej jazde za studena. Aj keby malo 1300 otacok na neutrali, je to vzdy menej. Proste logika ma nepusti.
Premyslal som aj o tej mojej "lepsej" spotrebe pri sviznej jazde. Zrejme ide o to, ze ked tomu hned od studena nakladam, motor sa ovela skor zohreje a pri normal prevadzkovej teplote ma potom spotrebu nizku. Kdezto ked sa setrne slizim, motor sa zohrieva ovela pomalsie a vlastne celu jazdu zerie viac. To zrejme v sumare spotreby ukaze, ze sviznejsia jazda je uspornejsia. Ale zase nicim motor. No a co - sluzobny
Kazde 4 roky navyse auta obmienaju za nove ![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Premyslal som aj o tej mojej "lepsej" spotrebe pri sviznej jazde. Zrejme ide o to, ze ked tomu hned od studena nakladam, motor sa ovela skor zohreje a pri normal prevadzkovej teplote ma potom spotrebu nizku. Kdezto ked sa setrne slizim, motor sa zohrieva ovela pomalsie a vlastne celu jazdu zerie viac. To zrejme v sumare spotreby ukaze, ze sviznejsia jazda je uspornejsia. Ale zase nicim motor. No a co - sluzobny
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Astra H 1,6 16V kombi
- JohnyBA
- Příspěvky: 470
- Registrován: 09 kvě 2009, 09:58
- Bydliště: Bratislava/Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Jak si při zimním startování nezničit motor
Logika veci nepusti ani v tom, ze ked auto stoji na neutraly, motor nevykonava ziadnu pracu a spotreba je v jednotkach l/hod, zatial co ked sa s autom hybeme, tak motor vykonava aspon nejaku uzitocnu pracu a hned to skoci na l/km ![Mrknutí ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Mrknutí ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Re: Jak si při zimním startování nezničit motor
X let jsem jezdil se sluzebaky. Ale rodinnymi.
Nemůžu se smířit s tím, že někdo auto ničí, jen proto, že z cizího krev neteče a pak to ale po něm třeba koupí někdo, kdo je členem tohoto fora. Jen můj názor.![Mrknutí ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Nemůžu se smířit s tím, že někdo auto ničí, jen proto, že z cizího krev neteče a pak to ale po něm třeba koupí někdo, kdo je členem tohoto fora. Jen můj názor.
![Mrknutí ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Opel Astra H caravan 1.8 103kw
VW T5 9míst, 1.9 TDI, - NOVĚ možnost půjčit třeba na dovolenou.
ex: Opel Vivaro 2.5dti
ex: Astra H caravan 1.7cdti
Sherpaski.cz
lyžařská, snowboardová, telemarková škola Hrubá Voda
Skicamp.cz
Private Ski School
Chcibytinstruktor.cz
VW T5 9míst, 1.9 TDI, - NOVĚ možnost půjčit třeba na dovolenou.
ex: Opel Vivaro 2.5dti
ex: Astra H caravan 1.7cdti
Sherpaski.cz
lyžařská, snowboardová, telemarková škola Hrubá Voda
Skicamp.cz
Private Ski School
Chcibytinstruktor.cz
Re: Jak si při zimním startování nezničit motor
Zalezi na parametrech motoru, verim ze u 1.6 neni velky rozdil jestli tak nebo tak, ale treba u takovyho 1.9TDI nebyl zastudena dostatecnej tlak oleje a motor se mohl takto poskodit.FerdaXXL píše:No tak to má Renolt teda pěkně vychytanýNo nic méně jsme v práci po noční a v zimě nechávali auta běžet na volno a popíjeli s kolegy kávu v domnění, že je to šetrnější něž okamžitě vyrazit k domovu. Než člověk dopil kafe auto se ohřálo, vytopilo a rozmrzla okna. NO a pak člověk zjistí , že je vše jinak. Jenže jak má člověk vyrazit a nenechat to běžet moc dlouho na volnoběh, když má občas pěkně zapocená okna
Na opoceny okna je dobry mit novej kabinovej filtr, casto vetrat a mit gumovy koberecky ktery "vylejes"
![Mrknutí ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"