Jak si při zimním startování nezničit motor

Odpovědět
Uživatelský avatar
FerdaXXL
Příspěvky: 505
Registrován: 17 říj 2008, 22:06
Bydliště: Mravešniště Praha a.s.

Jak si při zimním startování nezničit motor

Příspěvek od FerdaXXL » 23 říj 2008, 20:53

Tak jsem si přečetl dosti zajímavý a poučný článek, jak a co dělá dobře motorům v zimních měsících. Tak pokud vás to zajímá číhněte TADY.
Opel Astra H SEDAN - Enjoy 1.6XER 85 kW, Silver lighthing, Tempomat atd ....

Jako malej, to sem býval dost namyšlenej. Ale teď, teď už nemám žádnou chybu....

sori sa chibi a hrupki ...

Reklama
 

Uživatelský avatar
Rado77
Příspěvky: 84
Registrován: 11 zář 2008, 22:22
Bydliště: Bratislava II

Re: Jak si při zimním startování nezničit motor

Příspěvek od Rado77 » 24 říj 2008, 15:09

Aj niektore manualy k autam pisu, ze je lepsie v zime "mírně popojíždět", nez nechat auto na volnobehu.
Konstrukteri navyse zacali vymyslat klapky, ktore sa napr. otvaraju neumerne stlaceniu plynoveho pedalu - hlavne za studena. Tym ze teraz sa klapka otvara potenciometrom ktory riadi RJ, auto sa akoby same brani prudkej akceleracii za studena. Na Opli sa to tak neprejavuje, ale na sukromnom Renaulte je to evidentne, ako prvych par desiatok metrov motor proste nejde vytocit, aj ked fest dupnem na plyn. Niekomu by to mohlo vadit, ale ja som rad, ze to takto funguje a setri motorik. Deje sa to ozaj len chvilu, potom uz mozem davat "na podlahu". To neumerne otvaranie klapky (kontrolovane RJ) zaroven mierne zlepsuje dynamiku/komfort jazdy pri prudkych preradovaniach a dupaniach na plyn. Neviem, ci to takto riesi aj RJ na Astre, lebo mam pocit ze za studena mi motor taha rovnako ako za tepla. Ale este niesu take zimy, ked bude takych -5 , aby som posudil.
Astra H 1,6 16V kombi

Uživatelský avatar
FerdaXXL
Příspěvky: 505
Registrován: 17 říj 2008, 22:06
Bydliště: Mravešniště Praha a.s.

Re: Jak si při zimním startování nezničit motor

Příspěvek od FerdaXXL » 24 říj 2008, 15:28

No tak to má Renolt teda pěkně vychytaný :) No nic méně jsme v práci po noční a v zimě nechávali auta běžet na volno a popíjeli s kolegy kávu v domnění, že je to šetrnější něž okamžitě vyrazit k domovu. Než člověk dopil kafe auto se ohřálo, vytopilo a rozmrzla okna. NO a pak člověk zjistí , že je vše jinak. Jenže jak má člověk vyrazit a nenechat to běžet moc dlouho na volnoběh, když má občas pěkně zapocená okna :o
Opel Astra H SEDAN - Enjoy 1.6XER 85 kW, Silver lighthing, Tempomat atd ....

Jako malej, to sem býval dost namyšlenej. Ale teď, teď už nemám žádnou chybu....

sori sa chibi a hrupki ...

Uživatelský avatar
Rado77
Příspěvky: 84
Registrován: 11 zář 2008, 22:22
Bydliště: Bratislava II

Re: Jak si při zimním startování nezničit motor

Příspěvek od Rado77 » 24 říj 2008, 17:58

V tom clanku ale nesuhlasim s tou poslednou vetou, ze auto viac zozere na neutrali nez pri pomalej jazde za studena. Aj keby malo 1300 otacok na neutrali, je to vzdy menej. Proste logika ma nepusti.

Premyslal som aj o tej mojej "lepsej" spotrebe pri sviznej jazde. Zrejme ide o to, ze ked tomu hned od studena nakladam, motor sa ovela skor zohreje a pri normal prevadzkovej teplote ma potom spotrebu nizku. Kdezto ked sa setrne slizim, motor sa zohrieva ovela pomalsie a vlastne celu jazdu zerie viac. To zrejme v sumare spotreby ukaze, ze sviznejsia jazda je uspornejsia. Ale zase nicim motor. No a co - sluzobny :) Kazde 4 roky navyse auta obmienaju za nove :)
Astra H 1,6 16V kombi

Uživatelský avatar
JohnyBA
Příspěvky: 470
Registrován: 09 kvě 2009, 09:58
Bydliště: Bratislava/Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Jak si při zimním startování nezničit motor

Příspěvek od JohnyBA » 29 lis 2009, 10:32

Logika veci nepusti ani v tom, ze ked auto stoji na neutraly, motor nevykonava ziadnu pracu a spotreba je v jednotkach l/hod, zatial co ked sa s autom hybeme, tak motor vykonava aspon nejaku uzitocnu pracu a hned to skoci na l/km ;-)
Opel Astra H, 1.9CDTI 74kW, 11/2007
Spotreba: Obrázek

Uživatelský avatar
couddy
Příspěvky: 496
Registrován: 13 čer 2009, 14:47

Re: Jak si při zimním startování nezničit motor

Příspěvek od couddy » 04 led 2010, 19:17

X let jsem jezdil se sluzebaky. Ale rodinnymi.
Nemůžu se smířit s tím, že někdo auto ničí, jen proto, že z cizího krev neteče a pak to ale po něm třeba koupí někdo, kdo je členem tohoto fora. Jen můj názor. ;)
Opel Astra H caravan 1.8 103kw
VW T5 9míst, 1.9 TDI, - NOVĚ možnost půjčit třeba na dovolenou.
ex: Opel Vivaro 2.5dti
ex: Astra H caravan 1.7cdti

Sherpaski.cz
lyžařská, snowboardová, telemarková škola Hrubá Voda


Skicamp.cz
Private Ski School


Chcibytinstruktor.cz

Uživatelský avatar
Westler
Příspěvky: 907
Registrován: 04 led 2010, 18:26
Bydliště: CR - Morava

Re: Jak si při zimním startování nezničit motor

Příspěvek od Westler » 04 led 2010, 19:51

FerdaXXL píše:No tak to má Renolt teda pěkně vychytaný :) No nic méně jsme v práci po noční a v zimě nechávali auta běžet na volno a popíjeli s kolegy kávu v domnění, že je to šetrnější něž okamžitě vyrazit k domovu. Než člověk dopil kafe auto se ohřálo, vytopilo a rozmrzla okna. NO a pak člověk zjistí , že je vše jinak. Jenže jak má člověk vyrazit a nenechat to běžet moc dlouho na volnoběh, když má občas pěkně zapocená okna :o
Zalezi na parametrech motoru, verim ze u 1.6 neni velky rozdil jestli tak nebo tak, ale treba u takovyho 1.9TDI nebyl zastudena dostatecnej tlak oleje a motor se mohl takto poskodit.

Na opoceny okna je dobry mit novej kabinovej filtr, casto vetrat a mit gumovy koberecky ktery "vylejes" ;)
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"

Odpovědět