Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Pokud to někomu pomůže, tak já mám už škubání vyřešeno, nakonec jsem se přemohl a dal nový EGR PIERBURG. Neškube ani za studena ani za tepla, krásně reaguje na plyn.
Ještě předtím jsem zkoušel starý EGR pouze odpojit (za cenu rozsvícené kontrolky motoru), chvíli jsem s tím jezdil a bylo to ok, ale jak klesly teploty tak byl problém se studeným startem. Někdy až na 5 pokus.
Ještě předtím jsem zkoušel starý EGR pouze odpojit (za cenu rozsvícené kontrolky motoru), chvíli jsem s tím jezdil a bylo to ok, ale jak klesly teploty tak byl problém se studeným startem. Někdy až na 5 pokus.
- Reklama
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Ahojte sklbanie mam odstránené.... Mal som zanesene tie kanály na saní.... Ani jeden nebol prechodný....... Všetko som vyčistil a pretesnil a vyzerá ze to bude o.k.....
Ale zistil som ďalšiu chybu...... Odvetranie kľuky nefunguje je stále naplno priechodné nefunguje tam ta mebrana.... Ale to budem riešiť až keď budem v práci
Našiel som to pod kódom V40-2020 výrobca Vaico len neviem z domu pozrieť ci to ma nejaká firma skladom....
Všetko píšem len ako postreh a možno to nikomu pomôže.....
Ale zistil som ďalšiu chybu...... Odvetranie kľuky nefunguje je stále naplno priechodné nefunguje tam ta mebrana.... Ale to budem riešiť až keď budem v práci
Našiel som to pod kódom V40-2020 výrobca Vaico len neviem z domu pozrieť ci to ma nejaká firma skladom....
Všetko píšem len ako postreh a možno to nikomu pomôže.....
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Zdravím, mám Astru H Z16XEP. Nahodile se mi objevuje, tento problém bez zobrazení chyby v diagnostice. Děje se to v době, kdy je auto zahřáté. Jedu a když vyřadím, tak mi zdechne motor. Nastartuji ho, vyskočí otačky na 1500, pak na 800 a zase zdechne. Musím udržovat motor nastartovaný pomocí plynového pedálu. Příjde mi, jako by ten motor něco dusilo. Musím více tlačit na pedál. Když se mi to stane, tak v ustálené rychlosti v otáčkách od 1000 do 2000km auto hodně škube, jako by docházelo palivo. Když je auto pár minut vypnuté, tak pak jede zase pár dní normálně. Děje se to jak na LPG, tak na benzín. Tudíž od nádrže po vstřiky by to mělo být ok. Neděje se to pokaždé. Pouze 1x - 2x za týdně. Vyskočila mi chyba před několika dny P0171-52 od smazání pak chyba nevyskočila. A občas mi vyskočí P1300-00.
Svíčky a 2. lambda mají cca 20 000km
1. lambda má cca 3000 km ¨
EGR bylo čištěno před 20 000 km
lišta má 40 000 km.
Setkal se s tím někdo ? Nechci dělat na autě hokus pokus a vyhodit zbytečně spoustu peněz.
Jsou věci ,které mě napdají jako EGR a lišta. To už jsem na 6000,- na pokus omyl se mi to zdá dost.
Když se dívám na live data diagnostiky, tak EGR běhá.
Svíčky a 2. lambda mají cca 20 000km
1. lambda má cca 3000 km ¨
EGR bylo čištěno před 20 000 km
lišta má 40 000 km.
Setkal se s tím někdo ? Nechci dělat na autě hokus pokus a vyhodit zbytečně spoustu peněz.
Jsou věci ,které mě napdají jako EGR a lišta. To už jsem na 6000,- na pokus omyl se mi to zdá dost.
Když se dívám na live data diagnostiky, tak EGR běhá.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Uplne tento motor nepoznam,ale predpokladam ze ma tiez skrtiacu klapku a tu by som tiez vybral a vycistil. Taktiez vycistit MAF senzor za vzduchovym filtrom aj ked sa bude zdat cisty.
Astra J ST 2012 A16XER
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Škrtící klapu jsem čistil asi před 3000km. MAP/MAF sensor mi ukazuje 1,9 - 2,4 g/sec. Nevím jestli je to správná hodnota při volnoběhu. Nemám doma izopropyl alkohol na vyčištění.
Dnes se mi to opět stalo. Rychle jsem napojil Bluetooth OBD Scanner. A jedinou nesrovnalost, kterou jsem našel bylo, že mi to pořád psalo v políčku EGR Error 70%. Jak při volnoběhu, tak při jízdě. A při jízdě se EGR otevřelo na max 25%. Auto se chovalo, jako když si přes diagnostiku otevřu EGR naplno. Dojel jsem na benzinku. Auto mělo na volnoběh 500ot/min a klepalo se jak kdyby jelo na 2 válce. Auto jsem vypnul, zamkl, šel koupit dálniční známku. Po startu EGR Error byla nula. Auto jelo normálně a EGR regulovalo tako normálně. EGR error se pohybovalo v jednotkách procent.
Vidím, to na vadné EGR, protože se to vždy stane, když sjedu z dálnice. Kdy jedu min deset minut ustálenou rychlosti, kdy EGR je otevírá mezi 50 - 65%. A v momentě když sjedu z dálnice a pustím plyn, tak EGR sekne a nezavře se. Pak když auto vypnutu, tak si ten ventilek sedne a auto pak jede jak má.
Dnes se mi to opět stalo. Rychle jsem napojil Bluetooth OBD Scanner. A jedinou nesrovnalost, kterou jsem našel bylo, že mi to pořád psalo v políčku EGR Error 70%. Jak při volnoběhu, tak při jízdě. A při jízdě se EGR otevřelo na max 25%. Auto se chovalo, jako když si přes diagnostiku otevřu EGR naplno. Dojel jsem na benzinku. Auto mělo na volnoběh 500ot/min a klepalo se jak kdyby jelo na 2 válce. Auto jsem vypnul, zamkl, šel koupit dálniční známku. Po startu EGR Error byla nula. Auto jelo normálně a EGR regulovalo tako normálně. EGR error se pohybovalo v jednotkách procent.
Vidím, to na vadné EGR, protože se to vždy stane, když sjedu z dálnice. Kdy jedu min deset minut ustálenou rychlosti, kdy EGR je otevírá mezi 50 - 65%. A v momentě když sjedu z dálnice a pustím plyn, tak EGR sekne a nezavře se. Pak když auto vypnutu, tak si ten ventilek sedne a auto pak jede jak má.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Zdravím,
vyměnil jsem EGR ventil. Dal jsem tam Pierburg. Už mi předtím vyskočila i chyba EGR. Chyba se už nevyskytuje. Auto už nechcípá. A když přeřadím nebo podřadím, auto neškubne. Když jsem porovnal hodnoty EGR error, tak hodnoty mnohem přijatelnější. Starý EGR byl celkem, čistý. Byl jen očoudlý.
Motor lépe startuje a má lepší kultivovanost. Jediné, co mi zůstalo je občasné škubání na 2. a 3. rychlostním stupni v nízkých otáčkách při lechtání plynu. Tam budu analyzovat dále. Na chvíli mi to pomohlo, když jsem sundal sání, klapu, twinport a EGR a všechno vyčistil.
vyměnil jsem EGR ventil. Dal jsem tam Pierburg. Už mi předtím vyskočila i chyba EGR. Chyba se už nevyskytuje. Auto už nechcípá. A když přeřadím nebo podřadím, auto neškubne. Když jsem porovnal hodnoty EGR error, tak hodnoty mnohem přijatelnější. Starý EGR byl celkem, čistý. Byl jen očoudlý.
Motor lépe startuje a má lepší kultivovanost. Jediné, co mi zůstalo je občasné škubání na 2. a 3. rychlostním stupni v nízkých otáčkách při lechtání plynu. Tam budu analyzovat dále. Na chvíli mi to pomohlo, když jsem sundal sání, klapu, twinport a EGR a všechno vyčistil.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Zdravím, před pár dny mi auto netáhlo a škubalo, při nízkých otáčkách za studena. Jako vždy, akorát jsem měl možnost hned zastavit a zjišťovat proč. Při poslechu u výfuku jsem slyšel, že mi vynechávají válce. Nevím přesně, který konkrétně. Ale bylo to více než jeden a bylo to nahodilé. Znělo to jako jako trabant na volnoběh. Je divné, že to diagnostika nepobrala.
Vyměnil jsem zapalovací lištu. Motor je kultivovanější. Spotřeba klesla. Ze 7,1 na 6,2. Je to stejná trasa do práce 40km tam a 40km zpět. Dálnice a 80% cesty na tempomat. Takže minimální psychologické ovlivnění spotřeby.
Ale pořád tam je takové to škubání sice mnohem jemnější v nízkých otáčkách a jemném plynu na 2. a 3. převodový stupeň. Auto už neškubne při podřazení nebo přeřazení. Při vypnutí motoru auto nezaškube.
Takže budu hledat dál.
Vyměnil jsem zapalovací lištu. Motor je kultivovanější. Spotřeba klesla. Ze 7,1 na 6,2. Je to stejná trasa do práce 40km tam a 40km zpět. Dálnice a 80% cesty na tempomat. Takže minimální psychologické ovlivnění spotřeby.
Ale pořád tam je takové to škubání sice mnohem jemnější v nízkých otáčkách a jemném plynu na 2. a 3. převodový stupeň. Auto už neškubne při podřazení nebo přeřazení. Při vypnutí motoru auto nezaškube.
Takže budu hledat dál.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Mozno ze pomoze, mne to pomohlo...
https://youtu.be/pC6eYQcBEpQ
https://youtu.be/pC6eYQcBEpQ
Astra J ST 2012 A16XER
Re: Z16XEP - škubání v nízký otáčkách
Včera jsem vyčistil pojistkovou skříň. Uvidíme jestli to bude škubat. Po ověřovací jízdě zatím ne.
Jinak občas vyskočila chyba P0171 Fuel trim system lean, vždy když jsem zkoušel maximální rychlost. Teď se to dělo i za normální jízdy a to mám novou lištu a EGR.
Zkusil jsem tedy opravu stylem plný plyn a točit motor. Protože do práce jezdím 80km denně po dálnici. Tento styl jsem vyzkoušel. V první den, kdy jsem přepnul LPG na benzín vyskočila chyba P0171 a to se auto ani pořádně nezahřálo. Chybu jsem smazal a jezdil dál. Dělal jsem to takto 4 dny, tedy nějaký 320km.
Stav před: Při 180km vyskočila vždy chyba P0171, aktuální spotřeba na místě se pohybovala 0,8 - 0,9l/h, Maximální dosažená rychlost z těží 180km/h i z kopce a při mírnéjším kopečku max. 165km/h.
Stav po: Žádná chyba, aktuální spotřeba na místě se pohybovala 0,6 - 0,7l/h , Maximální dosažena rychlost elektronický omezovač 205km/h. Do prudkého kopce to tlačilo 170km/h
Je možné, že se auto rozhýbalo a i něco vyčistilo. Jako benzín vždy používám aditivovanou 98 + VIF. Nebo mohlo auto bylo ztuhlé ze stabilní jízdy na tempomat 110km/h. Není teda na škodu někdy auto provětrat.
Jinak jsem si při zaplé diagnostice všiml, že při mé standardní jízdě se teplota katalyzátoru pohybovala okolo 600 stupňů. Když jsem tomu dával na prdel. Tak teplota stoupla na 1025 stupňů. Pak vyskočila aktuálka až 2 litry (cca 17l/100km) a motor začal katalyzátor chladit benzínem a teplota spadla na 930 stupňů.
Po provětrání auta přestalo auto škubat na benzín. U LPG pouze na 2. rychlostní stupeň. Uvidíme ještě po vyčištění pojistkové skříně.
Jinak občas vyskočila chyba P0171 Fuel trim system lean, vždy když jsem zkoušel maximální rychlost. Teď se to dělo i za normální jízdy a to mám novou lištu a EGR.
Zkusil jsem tedy opravu stylem plný plyn a točit motor. Protože do práce jezdím 80km denně po dálnici. Tento styl jsem vyzkoušel. V první den, kdy jsem přepnul LPG na benzín vyskočila chyba P0171 a to se auto ani pořádně nezahřálo. Chybu jsem smazal a jezdil dál. Dělal jsem to takto 4 dny, tedy nějaký 320km.
Stav před: Při 180km vyskočila vždy chyba P0171, aktuální spotřeba na místě se pohybovala 0,8 - 0,9l/h, Maximální dosažená rychlost z těží 180km/h i z kopce a při mírnéjším kopečku max. 165km/h.
Stav po: Žádná chyba, aktuální spotřeba na místě se pohybovala 0,6 - 0,7l/h , Maximální dosažena rychlost elektronický omezovač 205km/h. Do prudkého kopce to tlačilo 170km/h
Je možné, že se auto rozhýbalo a i něco vyčistilo. Jako benzín vždy používám aditivovanou 98 + VIF. Nebo mohlo auto bylo ztuhlé ze stabilní jízdy na tempomat 110km/h. Není teda na škodu někdy auto provětrat.
Jinak jsem si při zaplé diagnostice všiml, že při mé standardní jízdě se teplota katalyzátoru pohybovala okolo 600 stupňů. Když jsem tomu dával na prdel. Tak teplota stoupla na 1025 stupňů. Pak vyskočila aktuálka až 2 litry (cca 17l/100km) a motor začal katalyzátor chladit benzínem a teplota spadla na 930 stupňů.
Po provětrání auta přestalo auto škubat na benzín. U LPG pouze na 2. rychlostní stupeň. Uvidíme ještě po vyčištění pojistkové skříně.
Opel Astra H 1.6 16V - X16ZEP+LPG - 179tkm
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS
Seat Ibiza 1.4 - 161tkm
Bývalé:
Opel Corsa B 1.0- X10XE+LPG - 218tkm
Opel Zafira A 1.6 16V - X16XEL+LPG - 299tkm
Peugeot 207 1.4 8V - 75tkm
Kia Picanto 1.0 - 90tkm
škoda 120LS