čidlo teploty u motoru
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: 05 bře 2013, 08:32
- Bydliště: hradec králové
- Kontaktovat uživatele:
čidlo teploty u motoru
Ahoj dávám do kupy svého nového mazla a když jsem dnes začal napouštět vodu do chladiče tak po chvíli voda začla vytékat ven ... nenašel jsem hadici ale díru se závitem a u ni prázdný konektor, otázka zní jaké čidlo tam patří popřípadě napsat číslo at jej mohu objednat díky moc motor 1,6 16v 77kw twinport
Astra H combi 1.6 77kw twinport
- Reklama
Re: čidlo teploty u motoru
Lze použít Facet
7.3239
Re: čidlo teploty u motoru
Ahoj,
nemáte někdo prosím zkušenost se závadou obvodu ventilu termostatu chladící kapaliny?
Díky za každou pomoc.
nemáte někdo prosím zkušenost se závadou obvodu ventilu termostatu chladící kapaliny?
Díky za každou pomoc.
Astra H hatchback, 1,4 i, 2008
Re: čidlo teploty u motoru
https://www.opel-astra-h.cz/forum/downl ... &mode=view
Chyba P1116 - Zkrat nebo přerušení proudového obvodu termostatu (Z16XEP má dvoustupňový termostat s vyhřívacím tělískem)
1) Zkontrolovat pojistku FE26 v motorovém prostoru
2) Vypnout zapalování a stáhnout konektor z termostatu Y158
3) Zapnout zapalování a u konektoru ze strany kabelů proměřit napětí mezi (svorka) Pin 1 - červeno-modrý vodič a ukostřením - pól batarie (minimálně 11Volt- napětí baterie)
4) Pokud jsou předchozí body v pořádku, tak vyměnit termostat. Častá závada je ve vyhřívacím tělísku v termostatu
Např: https://autodilos.cz/termostat-chladivo-behr-tm41105
Možno také zkontrolovat průchodnost (vodivost) mezi svorkovnicí termostatu Pin 2 hnědo-červený vodič, signál pro sepnutí
vyhřívacího tělíska termostatu z ECU svorkovnice XC9 Pin 55 u motoru. Pozor na velmi citlivé a jemné kontakty u konektoru ECU.
Chyba P1116 - Zkrat nebo přerušení proudového obvodu termostatu (Z16XEP má dvoustupňový termostat s vyhřívacím tělískem)
1) Zkontrolovat pojistku FE26 v motorovém prostoru
2) Vypnout zapalování a stáhnout konektor z termostatu Y158
3) Zapnout zapalování a u konektoru ze strany kabelů proměřit napětí mezi (svorka) Pin 1 - červeno-modrý vodič a ukostřením - pól batarie (minimálně 11Volt- napětí baterie)
4) Pokud jsou předchozí body v pořádku, tak vyměnit termostat. Častá závada je ve vyhřívacím tělísku v termostatu
Např: https://autodilos.cz/termostat-chladivo-behr-tm41105
Možno také zkontrolovat průchodnost (vodivost) mezi svorkovnicí termostatu Pin 2 hnědo-červený vodič, signál pro sepnutí
vyhřívacího tělíska termostatu z ECU svorkovnice XC9 Pin 55 u motoru. Pozor na velmi citlivé a jemné kontakty u konektoru ECU.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: čidlo teploty u motoru
Chyba P1116 - Zkrat nebo přerušení proudového obvodu termostatu (Z16XEP má dvoustupňový termostat s vyhřívacím tělískem)
1) Zkontrolovat pojistku FE26 v motorovém prostoru
2) Vypnout zapalování a stáhnout konektor z termostatu Y158
3) Zapnout zapalování a u konektoru ze strany kabelů proměřit napětí mezi (svorka) Pin 1 - červeno-modrý vodič a ukostřením - pól batarie (minimálně 11Volt- napětí baterie)
4) Pokud jsou předchozí body v pořádku, tak vyměnit termostat. Častá závada je ve vyhřívacím tělísku v termostatu
Např: https://autodilos.cz/termostat-chladivo-behr-tm41105
Možno také zkontrolovat průchodnost (vodivost) mezi svorkovnicí termostatu Pin 2 hnědo-červený vodič, signál pro sepnutí
vyhřívacího tělíska termostatu z ECU svorkovnice XC9 Pin 55 u motoru. Pozor na velmi citlivé a jemné kontakty u konektoru ECU.
Ahoj těším tento kód P1116 + neukazuje indikátor teploty na Astra G Z16XEP. Čidlo jsem vyměnil a staré jsem proměřil a je OK. No a v bodu 3 podle tvého návodu jsem naměřili jen 5.3 V asi přechoďak ale kde? Ještě jak si odpočítam 55 pin na svorkovnici je to v řadě či v sloupcích. Díky Karel
1) Zkontrolovat pojistku FE26 v motorovém prostoru
2) Vypnout zapalování a stáhnout konektor z termostatu Y158
3) Zapnout zapalování a u konektoru ze strany kabelů proměřit napětí mezi (svorka) Pin 1 - červeno-modrý vodič a ukostřením - pól batarie (minimálně 11Volt- napětí baterie)
4) Pokud jsou předchozí body v pořádku, tak vyměnit termostat. Častá závada je ve vyhřívacím tělísku v termostatu
Např: https://autodilos.cz/termostat-chladivo-behr-tm41105
Možno také zkontrolovat průchodnost (vodivost) mezi svorkovnicí termostatu Pin 2 hnědo-červený vodič, signál pro sepnutí
vyhřívacího tělíska termostatu z ECU svorkovnice XC9 Pin 55 u motoru. Pozor na velmi citlivé a jemné kontakty u konektoru ECU.
Ahoj těším tento kód P1116 + neukazuje indikátor teploty na Astra G Z16XEP. Čidlo jsem vyměnil a staré jsem proměřil a je OK. No a v bodu 3 podle tvého návodu jsem naměřili jen 5.3 V asi přechoďak ale kde? Ještě jak si odpočítam 55 pin na svorkovnici je to v řadě či v sloupcích. Díky Karel
Re: čidlo teploty u motoru
Ačkoliv se jedná o stejný motor Z16XEP, tak u Astra G je jiné zapojení a na Pin 1 (červenobílý vodič) můžeš naměřit napětí baterie cca 12V až po sepnutí relé řízení motoru K18 (napájení relé je z pojistky F6), dále přes pojistku F62. Signál od ŘJ motoru na Pin 2 (hnědočerný vodič) je ze svorkovnice Řídící Jednotky motoru X72/Pin55. Požádal jsem člena Mironto, zda sem může vložit obrázek svorkovnice X72 u ŘJ je blíže k motoru. Mám to ve Virtuálu a nemohu to stahovat ani kopírovat.Karel V píše: ↑08 pro 2019, 16:44Ahoj těším tento kód P1116 + neukazuje indikátor teploty na Astra G Z16XEP. Čidlo jsem vyměnil a staré jsem proměřil a je OK. No a v bodu 3 podle tvého návodu jsem naměřili jen 5.3 V asi přechoďak ale kde? Ještě jak si odpočítam 55 pin na svorkovnici je to v řadě či v sloupcích. Díky Karel
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993