Chyby P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0314 řešení?

Odpovědět
vincent77
Příspěvky: 11
Registrován: 21 říj 2013, 18:40
Bydliště: Opava

Chyby P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0314 řešení?

Příspěvek od vincent77 » 08 zář 2016, 12:34

Cukání auta při nízkých otáčkách a teď zase kontrolka výfuku. Už jsem měnil svíčky i lištu, ale po šesti tisících od výměny lišty svítí zase kontrolka a chyby P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0314.
Je tady o tom napsáno hodně, ale žádné řešení.
OPEL ASTRA CARAVAN 1.6 TWINPORT 2006

Reklama
 

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Chyby P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0314 řešení?

Příspěvek od Stan. » 09 zář 2016, 12:18

vincent77 píše:Cukání auta při nízkých otáčkách a teď zase kontrolka výfuku. Už jsem měnil svíčky i lištu, ale po šesti tisících od výměny lišty svítí zase kontrolka a chyby P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0314.
Je tady o tom napsáno hodně, ale žádné řešení.
Všechny tyto kódy mají společnou příčinu a případné odstranění (nutno brát na zřetel, že některé kódy nezobrazují přímou závadu, ale pouze důsledek)
P0300 - Zjištěno, že nevzniká jiskra u náhodného válce/několika válců
P0301 - Nedokonalé spalování 1 válec, P0302 - Nedokonalé spalování 2 válec, P0303 - Nedokonalé spalování 3 válec, P0304 Nedokonalé spalování 4 válec.
P0314 - Nedokonalé spalování v jednom válci
Kontrola funkcí které maji vliv na špatné spalování:
1) Systém nasávaného vzduchu - netěsnost nebo ucpání.
Filtr vzduchu, hadice nasávaného vzduchu, škrtící záklopka, odvětrání palivové nádrže, senzor absolutního tlaku v sacím potrubí, elmagn. ventil Twinport, uzávěr hrdla oleje.
2) Výfukový systém - špatná funkce
Elmagn. ventil EGR (recirkulace výfukových plynů), Lambda sonda vyhřívaná - regulace směsi, Lambda sonda - kontrola katalyzátoru, vizuelní kontrola katalyzátoru
3) Palivový systém.
Přívod paliva, minimální množství paliva v nádrži 5 litrů, správný druh a kvalitní palivo.
4) Mechnická kontrola funkcí.
Zapalovací svíčky, zapalovací cívka (lišta)
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

vincent77
Příspěvky: 11
Registrován: 21 říj 2013, 18:40
Bydliště: Opava

Re: Chyby P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0314 řešení?

Příspěvek od vincent77 » 11 zář 2016, 19:51

Díky za odpověď. Takže budu zkoušet. Škoda, že nikdy nikdo nenapsal, čím to bylo u jeho auta.
OPEL ASTRA CARAVAN 1.6 TWINPORT 2006

sevenood
Příspěvky: 2
Registrován: 18 lis 2016, 23:31

Re: Chyby P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0314 řešení?

Příspěvek od sevenood » 18 lis 2016, 23:55

Ahoj, řeším v podstatě stejný problém (jedná se o Astra H, 1.6 77 kw, Z16XEP), už jsem si prošel výměnou prasklých svodů, nicméně problém se objevil znovu. V zapalovací liště problém není, spíše to vypadá na problém v sání, konkrétně senzor tlaku, po jeho vyčištění se ale problém zhruba po 800 km objevil znovu. Tentokrát navíc s problikáváním kontrolky spalování - ztráta výkonu, klepání.

Další věcí je že motor poměrně dost žere olej, hlavně na delších trasách, klidně i 1dl/100km, to mi přijde jako poměrně dost.... Myslím, že do žádných dalších větších oprav se asi nemá cenu pouštět pokud zároveň nevyřeším ten olej, ale už sama výměna těsnících kroužků nebude uplně levná záležitost... na druhou stranu už se ke mě dostal i názor že by to mohlo souviset s výše uvedenými chybami... Co myslíte?

Předem děkuji za jakýkoliv názor, případně tip na někoho z Brna a okolí, kdo by se tomu byl ochotný pověnovat.... :)

Uživatelský avatar
vojtavojta
Příspěvky: 3778
Registrován: 14 dub 2010, 18:41
Bydliště: Vsetín

Re: Chyby P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0314 řešení?

Příspěvek od vojtavojta » 19 lis 2016, 05:55

Co test brzda,plyn??? Pokud to nezere vice nez 1l/1000Km,tak je to jeste v norme. Osobne bych to videl na tesnici krouzky. Ja mam stejiny motor a od vymeny k vymene,nedolevym ani kapku!
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM

sevenood
Příspěvky: 2
Registrován: 18 lis 2016, 23:31

Re: Chyby P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0314 řešení?

Příspěvek od sevenood » 19 lis 2016, 19:56

Na pedaltestu vidím:
0300
0301
0302
0304
0314
1300

Takže problém se spalováním, na všech válcích. Trochu záhadou mi je P1300, pokud to chápu dobře, odkazuje na problém se zapalovací lištou, popřípadě svíčkami.. Tam by ale všechno mělo být ok, obojí bylo nedávno měněné. Navíc jsem to měnil už v době kdy jsem měl tenhle problém, nic se tím nevyřešilo...

Odpovědět