Astra 1,8 92kW vs. 103kW

maro
Příspěvky: 84
Registrován: 12 úno 2012, 21:05
Bydliště: Trencin

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od maro » 27 zář 2015, 20:06

pozeram,pozeram, ale Z18xe vo Vectre mal 90kw, to znamena uplne iny motor ako v astre....

Reklama
 

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od Stan. » 28 zář 2015, 07:17

Maro ve Vectra B (Facelit) byly již motory 92kW. To je právě ta smůla, že označení Z18XE mělo víc motorů, pak se zamění grafy, nebo se dá pod graf jiná tabulka a z toho vzniká chaoz. Který bohužel přes veškerou snahu vysvětlení, grafů a argumentů "Vectra11" od začátku nemůže pochopit a pak mele neustále dokola jeden a ten samý nesmysl a dává všem tak najevo svou arogantní nevědomost.
Viz info z Opel infos.de
Z18XE
Design: R4
Ovládání: DOHC
Počet ventilů: 16
Otvor (mm): 80,5
Zdvih (mm): 88,2
Objem (cc): 1.796
Výkon (kW při min -1): 90/6000 (Astra G), 92/5600 (Astra H, Vectra B, Zafira A), 92/6000 (Corsa C, Meriva, Tigra B)
Točivý moment (Nm při min -1) 167/3800 (Astra G), 170/3800 (Astra H, Vectra B, Zafira A), 165/4600 (Corsa C, Meriva, Tigra B)
Komprese: 10.5: 1
Řízení motoru: Siemens Simtec 71; Astra H, Signum, Vectra C Siemens Simtec 71,5
Požadavek Octane: 95/98/91, řídicí klepání
Ovládání: rozvodový řemen
Výfukový systém: ne EGR, řízený katalyzátor
Nabízeno: E-Gas, tempomat
Použití převodovek: Astra G (F17 (+) CR, AF17), Astra H (F17 + CR, AF17), Corsa C (F17 (+) CR), Meriva (F17 + WR / CR, F17 + WR MTA), Signum ( F17 + CR, VT20-E), Tigra B (F17 + CR), Vectra B (F17WR / CR, AF17), Vectra C (F17 (+) WR / CR, VT 20-E), Zafira A (F17 (+ ) WR / CR, AF17)
Doplnění: Motor Z18XE 90kW/6000ot. se dosazoval ze začátku výroby 2002 - 2005 také do Vectra C., pak byl nahrazen motorem Z18XER 103kW.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

maro
Příspěvky: 84
Registrován: 12 úno 2012, 21:05
Bydliště: Trencin

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od maro » 28 zář 2015, 12:57

Aha, jasne, takze bol vo vectre B a na zaciatku vyroby aj v C.
Uz mi to je jasne, dikes za informacie.

inak, ked sme pri tych grafoch, este som si urobil jedno porovnanie - 1,9 Cdti 88kw versus 1,8 benzin 92 kw. Z dieslom jazdim, a viem ako asi zabera v akych otackach.Tak som podla grafu hladal, kde pre ten isty vykon budem musiet ist z benzinom.
Je to celkom poucne zrovnavanie.Napriklad som zistil ze uz od 2500otacok ma diesel 70kw - to je 80% max vykonu, a od 3000otacok ma 84kw - to je 95% max vykonu.
Toto dokaze priblizne rovnako vykonny benzin cca v 4000ot a v 4700ot.
Nie su to uplne presne hodnoty, ale na orientaciu to postacuje.
ale blizzsie vid graf, neviem ci je celkom pochopitelny:
diesel-benzin.jpg

Uživatelský avatar
rosta12345
Příspěvky: 107
Registrován: 25 kvě 2014, 11:58
Bydliště: Dolní Domaslavice

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od rosta12345 » 28 zář 2015, 14:53

nafta s benzinem podle grafu moc srovnávat nepůjdou protože budou mít jinak poskládané převodovky
ZAFIRA B 1,8 88KW Benzin

maro
Příspěvky: 84
Registrován: 12 úno 2012, 21:05
Bydliště: Trencin

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od maro » 28 zář 2015, 15:29

Jasne ze budu ine prevody, ale nebavime sa o rychlosti ale o otackach motora, kazdemu je jasne, ze benzin ma svoj vykon v inom spektre otacok ako diesel, toto bolo len take moje osobne porovnanie, ze v akych otackach ma konkretny vykon benzin a v akych diesel.

Inak povedane - aky potrebujem rozsah otacok benzinu, aby som dosiahol dynamiku dieselovho motora v danom rozsahu otacok:
diesel taha slusne od 2000 do 3000, to zodpoveda vykonovo benzinu v otackach 3000 az 4700 (vykon cca 55 az 84 kw)
diesel taha velmi dobre od 2500 do 3500, to zodpoveda vykonovo benzinu v otackach 4000 az 5000 (vykon cca 70 az 85 kw)
diesel taha super od 3000 do 4000, to zodpoveda vykonovo benzinu v otackach 4700 az 6000 (vykon cca 85 az 88 kw)
Naposledy upravil(a) maro dne 28 zář 2015, 15:34, celkem upraveno 1 x.

maro
Příspěvky: 84
Registrován: 12 úno 2012, 21:05
Bydliště: Trencin

Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW

Příspěvek od maro » 29 zář 2015, 20:35

Mozno uz bude tych grafov na niekoho hodne, ale kedze sa teraz vozim na koncernovej 1,4 tsi 118kw, nedalo mi najst si nieco o modernych turbo mini benzinoch...
Zaniesol som do grafu rozne motory, od atmosfer 1,8 a 2,0 vo focuse, cez 1,8 v astre a rozne verzie 1,4 tsi az po diesel Z19DT 88kw
Vysledok je celkom ocakavany, a potvrdil moje pocity:
atmosfery 1,8 az 2,0 sa drzia svojimi krivkami celkom pekne pokope.
diesel 1,9 samozrejme ocaruje svojim vykonom , ale v 4000 konci.
Zaujimave je, ze uz 90kw tsi je do 4000 otacok niekde medzi tymito dvoma tabormi.
Verzie vykonnejsich tsi vpodstate drzia krok z dieslom do 4000 otacok, a potom si to supu dalej vzhuru az do svojich maximalnych viac ako 6000.....
Takze v praxi sa na nich vozi celkom prijemne - do 4000 zatah skutocne ako diesel, teda velmi prijemny, ale na rozdiel od diesla po prekroceny 4000 este pridavaju az do 6000. A samozrejme pridavaju aj spotrebu, ale tu pridavaju uz od malickych otacok.....
astra-focus-tsi-cdti.jpg

Odpovědět