Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
V cechach a na slovensku je benzinovych verzii velmi malo. V nemecku vsak ich je hodne, a prave tu je asi viac zastupeny motor 92kw, cize vyber je vacsi z tejto varianty. ide mi o to, co vlastne prichadza do uvahy, a vychadza mi to tak, ze kludne moze byt aj 92kw aj 103kw. Skutocne som podla grafov nenasiel ziadny markantny rozdiel , rozdiel 11kw v otackach tesne pred maximom nepovazujem za markantny, ale moze byt citit. asi aj bude.
sorry vectra11, ale porovnavas jablka z hruskami - aj ten isty motor vo vectre sa bude chovat inak ako v astre, takze porovnat 92kw vo vectre a 103 v astre nieje celkom vypovedajuca hodnota - vzhladom na mozne (a asi aj skutocne) ine naladenie motora, inu hmotnost, inak odstupnovanu prevodovku.
graf nepusti - odzrkadluje skutocnost v tomto pripade asi urcite.
sorry vectra11, ale porovnavas jablka z hruskami - aj ten isty motor vo vectre sa bude chovat inak ako v astre, takze porovnat 92kw vo vectre a 103 v astre nieje celkom vypovedajuca hodnota - vzhladom na mozne (a asi aj skutocne) ine naladenie motora, inu hmotnost, inak odstupnovanu prevodovku.
graf nepusti - odzrkadluje skutocnost v tomto pripade asi urcite.
- Reklama
- vojtavojta
- Příspěvky: 3778
- Registrován: 14 dub 2010, 18:41
- Bydliště: Vsetín
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Presne,je to tak jak pises. Bohuzel jsou lidi,ktere nepresvedcis,budou si obhajovat svoje hrusky s jablkama do nevidim a pri tom je do blud!!!Stan. píše:Vectra11 prosím Tě porovnej udávaný točivý moment u obou motorů a ukaž mě ten velký rozdíl v nízkých otáčkách. Asi grafu moc nerozumíš, jinak by jsi nepsal o pletení hrušek z jablkama. Ale pokud to nevíš, tak výkon motoru se vypočítává právě z točivého momentu x otáčky motoru / 9550 (konstanta). Existuje ale i složitější vzorec pro výpočet výkonu motoru.
A pokud jsi dobře počítal, tak 90% výkonu maximálního kroutícího momentu z 175Nm je 157Nm a to má i motor Z18XE 92kW.
Modrá křivka grafu znázorňuje max. kroutící moment Nm/otáčky motoru
Červená křivka znázorňuje právě pouze výpočet výkonu kW/otáčky motoru.
Z18XER 103kW/Z18XE 92kW
1000ot. 130Nm/120Nm = rozdíl 1,1kW 13,6kW/12,5Kw
1500ot. 140Nm/140Nm
2000ot. 150Nm/150Nm
2500ot. 160Nm/160Nm
3000ot. 170Nm/165Nm = rozdíl 1,6kW 53,40kW/51,83kW
3800ot. 175Nm/170Nm = rozdíl 2kW 69,64kW/67,63kW (udávaný max. kroutící moment obou motorů)
5000ot. 170Nm/170Nm
Z18XE 157Nm/5600ot = 92kW
Z18XER 157Nm/6300ot = 103kW, rozdíl = 700ot/11kW.
Je logické, že to jsou diagramy z brzdy nového motoru, tak vyběhaný motor bude mít těžko stejné parametry jako nový.
Variabilní časování má hlavně význam pro správné spalování v širokém spektru otáček pro snížení limitu škodlivin-emise.
Proto tyto motory plnily již s předstihem normu Euro5 a jsou motory Z18XER a A18XER identické.
Astra H 1,6 16V 77kW 10/2005
OP-COM
OP-COM
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Vychadzal som z udajov krutiaceho momentu od stan. , a udaje vykonu su vypocitane.
Celkom pekne je vidiet, ze rozdiel je minimalny (2 Kw su nepostrehnutelne, je to daleko pod ludsku toleranciu) , trosku narastajuci nad 5000 otacok, ale aj tam je maximalny rozdiel 11Kw, co je pri hodnote 92 Kw cca 12%, a to si myslim ze je mozno pocitovo zistitelne, ale nie moc citelne...A hlavne, pripada to v uvahu v otackach 5000 az cca 6300, cize skutocne az tesne pred obmedzovacom...
Inak, na margo krutiaceho momentu - je to marketingova hodnota, umelo nadsadzovana koli tomu, aby turbodieslove motory vyzerali fantasticky.Samozrejme hovori nieco o motore, ale jej hodnota je zavadzajuca, pretoze hodnota krutaku sa redukuje prevodovkou, takze na kolesach je to uplne o inom, narozdiel od vykonu.
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Pouze doplnění, údaje a výpočty byly doplněny z dostupných grafů motorů Z18XER 103kW a grafu Z18XE 92kW pro Opel Astra H z TISu2000. Na grafu který dle výpočtů udělal Maro je dobře vidět, že se výkonové křivky točivého momentu a výkonu obou motorů od začátku téměř kopírují a největší rozdíl výkonu má motor až v max. otáčkách nad 5600ot, kdy vzhledem k variabilnímu časování nastavení vačky bylo možné zvýšit max. otáčky a výkon. Nikoliv, jak se nesmyslně snaží tvrdit Vectra11, že je největší rozdíl právě v nízkých otáčkách. Jak psal také Maro, je navíc nesmyslné porovnávání vyběhanějšího motoru (rozdíl 9roků bude někde znát) s novějším u váhově i s převodováním rozdílných aut. Obě auta mají sice stejnou převodovku F17, ale Vectra B má u kratšího převodu CR 3,74 těžší stálý převod, nebo delšího převodu WR 3,94 stejný lehčí stálý převod jako Astra H u převodovky s kratším převodem CR 3,94. Tak-že pocitově je logicky jízda jiná z nevyběhaným lehčím autem a sportovnějším převodem.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Takze prikladam obrazky inovovaneho porovnavacieho grafu, a obrazky original grafov, z ktorych som vychadzal:
Male zhrnutie:
Podla mojich poznatkov, existuju dva motory Z18XE. Jeden sa pouziva v Corsa C a Tigra B, ma 92kw/6000ot a 165Nm/4600ot - je to motor oznaceny Z18XE 1 (modry graf), a druhy je v Astre, ma 92kw/5600ot a 170Nm/3800ot - je to Z18XE 2 (cerveny graf).
Na grafe vykonu, ale aj krutaku, je krasne vidiet, ze u motorov 1,8 pouzivanych v astre, je rozdiel absolutne zanedbatelny az do 5000otacok. cize premenlive casovanie skutocne prida len trosku vykonu v otackach bliziacich sa maximu.Povazujem to za zanedbatelne, a myslim ze tento motor vznikol len ako marketingova poziadavka na ponuku motora z vacsim vykonom.Pre prax je to zanedbatelne.
Keby mal motor vykon niekde v oblasti 115 az 120kw, povazoval by som to za opodstatnene a zmysluplne.Takto je to len o tom, ze mas motor z rovnakou spotrebou a charakteristikou ako 92kw, ale mas papierovo moznost vytocit ho, a mat o nieco vacsi vykon.
Riesenie u Focusa sa mi zda lepsie - ponukaju 1,8 92kw a 2,0 107kw. Tam bude rozdiel oboch motorov citelnejsi, vdaka inemu obsahu - a tym padom sa zvyseny vykon prejavi v celom rozsahu otacok, ale urcite sa prejavi aj na spotrebe.Otazne ale je to zasa z ohladom na ine odladenie prevodoviek pre 1,8 a 2,0.
Cize moj zaver: Myslienka zaradenia premenliveho casovania je dobra, ale vysledne navysenie o 11kw je nedostatocne.... Tym padom je pre mna zaujimavejsi motor 92kw, a to z ohladom na technicku jednoduchost a tym padom lacnejsiu udrzbu.
Male zhrnutie:
Podla mojich poznatkov, existuju dva motory Z18XE. Jeden sa pouziva v Corsa C a Tigra B, ma 92kw/6000ot a 165Nm/4600ot - je to motor oznaceny Z18XE 1 (modry graf), a druhy je v Astre, ma 92kw/5600ot a 170Nm/3800ot - je to Z18XE 2 (cerveny graf).
Na grafe vykonu, ale aj krutaku, je krasne vidiet, ze u motorov 1,8 pouzivanych v astre, je rozdiel absolutne zanedbatelny az do 5000otacok. cize premenlive casovanie skutocne prida len trosku vykonu v otackach bliziacich sa maximu.Povazujem to za zanedbatelne, a myslim ze tento motor vznikol len ako marketingova poziadavka na ponuku motora z vacsim vykonom.Pre prax je to zanedbatelne.
Keby mal motor vykon niekde v oblasti 115 az 120kw, povazoval by som to za opodstatnene a zmysluplne.Takto je to len o tom, ze mas motor z rovnakou spotrebou a charakteristikou ako 92kw, ale mas papierovo moznost vytocit ho, a mat o nieco vacsi vykon.
Riesenie u Focusa sa mi zda lepsie - ponukaju 1,8 92kw a 2,0 107kw. Tam bude rozdiel oboch motorov citelnejsi, vdaka inemu obsahu - a tym padom sa zvyseny vykon prejavi v celom rozsahu otacok, ale urcite sa prejavi aj na spotrebe.Otazne ale je to zasa z ohladom na ine odladenie prevodoviek pre 1,8 a 2,0.
Cize moj zaver: Myslienka zaradenia premenliveho casovania je dobra, ale vysledne navysenie o 11kw je nedostatocne.... Tym padom je pre mna zaujimavejsi motor 92kw, a to z ohladom na technicku jednoduchost a tym padom lacnejsiu udrzbu.
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Nebyla 103kw modernizovana i kvůli emeisním třídám? Nemyslím jenom SW:))))))
btw. 92kW mám a na astru je to ideální motor (zafira nedokážu posoudit). spotřeba na 18" 7,0-7,5 na delší vzdálenosti do 7. Na zimu mám 15" a spotřeba kolem 6,5-7. Výkonově absolutně dostatečné a i když přesednu ze 2.0 tdi 110kw tak si neřeknu, že to je lenoch, jen je potřeba více točit a zase pak to má pěkný zvuk.
btw. 92kW mám a na astru je to ideální motor (zafira nedokážu posoudit). spotřeba na 18" 7,0-7,5 na delší vzdálenosti do 7. Na zimu mám 15" a spotřeba kolem 6,5-7. Výkonově absolutně dostatečné a i když přesednu ze 2.0 tdi 110kw tak si neřeknu, že to je lenoch, jen je potřeba více točit a zase pak to má pěkný zvuk.
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Ta spotreba neni trosku nadsadena? pocitam ze dostat sa na 7,5 az 8L by sa dalo, ale cisla 6,5 az 7 je trosku tazke..... Mam doma astru 1,9 88kw, pri mojej jazde na dialnici ( tacho 145km/h) je to okolo 6L, na behacky po okoli tak 6,5 L. Benzin neviem, neviem, ci by som vedel dostat okolo 8L.
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Nemám potřebu se s někým přetahovat, ale pokud někdo tvrdí, že v daném případě jsou rozhodující kw místo Nm, tak se plete.
Z18XE2 tedy neznám. Nicméně když použijeme toto označení, tak maro dal stejné grafy jako já. Nevím kde vzal XE2, ale pochybuji, že to orig. graf bez úprav. (Z18XE1,Z18XER) A pokud na nich někdo nevidí, že XER má točivý moment větší už od 2000 ot. a jeho vrchol leží o 1000!!! ot. níže než u XE, tak je asi slepý. To je ten pravý důvod proč tento motor jede lépe a nemá smysl ho vytáčet a hledat schované kw nad 5000 ot.
Z18XE2 tedy neznám. Nicméně když použijeme toto označení, tak maro dal stejné grafy jako já. Nevím kde vzal XE2, ale pochybuji, že to orig. graf bez úprav. (Z18XE1,Z18XER) A pokud na nich někdo nevidí, že XER má točivý moment větší už od 2000 ot. a jeho vrchol leží o 1000!!! ot. níže než u XE, tak je asi slepý. To je ten pravý důvod proč tento motor jede lépe a nemá smysl ho vytáčet a hledat schované kw nad 5000 ot.
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Sorry, ale neporovnavas spravne grafy, XE co pipisujes neni v ASTRE, v ASTRE je XE 2 , teda ten, co ma krivku vykonu a tym padom samozrejme a krutaku totoznu z XER....
A inak, krutak nezrychluje, zrychluje vykon. Ked sa lisi krivka krutaku, musi sa aj vykonu, inak to nejde.
Na krivke vykonu potom je lepsie vidiet rozdiely medzi motormi.
A inak, krutak nezrychluje, zrychluje vykon. Ked sa lisi krivka krutaku, musi sa aj vykonu, inak to nejde.
Na krivke vykonu potom je lepsie vidiet rozdiely medzi motormi.
Re: Astra 1,8 92kW vs. 103kW
Maro klid když to Vectra11 nepochopil doposud, tak těžko pochopí že XE(1) jsi napsal označení grafu pro motory Corsa C a Tigra B výkon 92kW/6000ot. 165Nm/4600ot a označení XE(2) je graf pro motor Astra H 92kW/5600ot. 170Nm/3800ot. a další graf je pro motor 103kW/6300ot 175Nm/3800ot. A jak se ohání Nm, tak jsou právě do otáček 5600 téměř shodné a pokud tomu nerozumí, že se jedná o dva rozdílné motory Opel 1,8 92kW, tak nemá význam něco dále vysvětlovat.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993