zvuk motoru , EGR ventil, svody
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Tak jsem zpátky se zvukem motoru. Vířivé klapky a box sání v pohodě, ale jak jsem psal v nějakém předchozím příspěvku, při sešlápnutí plynového pedálu se ozve zapísknutí. Jeden mechanik se vyjádřil, že to asi někde v plastové části sacího potrubí někudy přisává vzduch přes nějakou drobnou prasklinu, což pískne. Teď se mi párkrát stalo, že podobný zvuk se ozýval trvaleji za jízdy když jsem jen zlehka lechtal plyn. Tedy dnes jsem rozebral celou plastovou část sání na atomy, zrevidoval a žádnou dírku nenašel. Na spoji váhy vzduchu a části, která vede ke škrtící klapel byla špína i na místě kde na jiných spojích nebyla, tak jsem tam namotal trochu široké teflonová pásky (doufàm, že mi ju to nevcucne dovnitř) a vyměnil jsem všechny motexově spony. Zvuk se, ale ozývá stále. Tak jsem to znovu shodil dolů A za to moci tchyně (která šlapala na plyn a děkuji ji tímto, že i nezařadila rychlost jsem zjistil, že zvuk pravděpodobně vyluzuje opravdu škrtící klapka. Při otevření hvízdne zřejmě nasávaný vzduch. klapka zdá se být čistá, žádný olej. Čím to může být? Nebo oska klapky? Pvd tomu rozumím.
Opel Astra H Caravan 1.6 Z16XEP 2007
- Reklama
- jirka.kovar
- Příspěvky: 25
- Registrován: 20 zář 2011, 21:28
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Já slyším zřejmě něco podobnýho při lechtání plynu kolem 2600 ot./min. Jakmile se plyn víc přišlápne při akceleraci nebo do kopce, tak pískat přestane. Přisuzuju to twinportu (možná se v ten moment zrovna otevírají ty malé klapky?) a neřeším to
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
A co ten box co si dělal nemohlo povolit těsnění . Já si to dal dvakrát nepočkal jsem poprvé do druhého dne a přisávalo to ale je fakt že to bylo slyšet i na vonoběh. Jinak teď od opravy 12000 najeto a vše je v poho a žadný klepání či jiné zvuky .
OPEL ASTRA H 2004 Combi Z16XEP, OPEL ASTRA F 2001 Hatchback X16SZR
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Bazil-mně to pískne taky, je to přesně ve chvíli, kdy ten motor přejde z volnoběhu na zvýšený otáčky. Všimnul jsem si toho tedy jen když jsem měl otevřenou kapotu a čuměl jsem do motoru a mladej šlapal. Někde jsem viděl na youtubu video a maníkovi to dělalo to samý-to bude nejspíš vlastnost toho motoru.
Astra H Z16XEP
6,3 l/100km :)
OP-COM k dispozici-Praha.
6,3 l/100km :)
OP-COM k dispozici-Praha.
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 20 pro 2013, 00:50
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Zdravím Vás, mám pravděpodobně stejný problém, dnes mi to potvrdil můj servismen, jdu do toho zítra, tak jsem zvědav, Těším se, ale určitě to bude srandy kopec
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
A tvému servismanovi jsem to potvrdil včera já ,svět je holt malej
-
- Příspěvky: 12
- Registrován: 20 pro 2013, 00:50
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Tak to jsi byl ty, mluvil o tobě:D moc dík za tip Už mě z toho randálu málem klepla PEPKA. Dám vědět, jak jsem pořídil.
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Taky jsem Járovi říkal,že my to nepřelepujem,protože každý chce záruku a na to záruka není.Nezapomeň taky na nová těsnění,vyhneš se problému s pískáním.
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
Zdravím som tu totálne nový ale chem sa pripojiť do Vašej debaty. Mám Astru H 2005 1,6 16V Z16XEP. Pred rokom som prvý krát začul na motore zvuky ktoré tu všetci opisujete tiež som prebiehaním cez net dospel len k názoru že mi píska sanie ( klpky, kanáliky....atď) Vtedy som sanie zhodil vyčistil a bol som spokojný zyvuk sa stratil. Asi po 3 mesiacoch sa mi to vrátilo no už z fatálnejšimi následkami. motor začal písakať už moc. Ultrazvukom sa prišlo nato že zvuk nieje zo sania ale z odvetrania hlavy. Plastová hadička vedúca z hlavy na sannie resp. na škrtiacu klapku. Zaujímavé na tom bolo že pískanie sa stratilo keď sa otvorilo veko na nalievanie oleja.
1. pískanie - skúsiť otvoriť veko na olej pokiaľ kladie veľký odpor - problém nie je v saní ale v odvetraní motora a motor má snahu sa tohoto obrovského podtlaku zbaviť tak že všetko tlačí na sanie a prietok vzduchu cez hadičku je tak veľký že spôsobuje pískanie.
2. Dočasné riešenie - do hadičky vložiť záslepku a do nej navŕtať dierku o priemere 2,5 mm - pískanie sa stratí
3. Začať zháňať nový kryt hlavy valcov.
Ja som zvolil záslepku - pomohlo mi to pokiaľ som zohnal hlavu. Po výmene hlavy a nespočetnom čistení sania sa pískanie úplne stratilo. Nastal problém číslo 2. Rozsvietila sa kontrolka elektronika motora ( autíčko s kľúčom). Po vyblikaní chýb ( test brzda plyn ) naskočila chyba ECN 1111306 - nízke napätie resp. vysoké napätie na vírivých klapkách. Tento problém nemusel nastať keby som vynechal riešenie zo záslepkou. Počas celého obdobia pískania motora mal motor zvýšenú spotrebu oleja neprikladal som tomu až takú pozornosť stále to bolo v norme no na hornej hranici ( myslel som že sú už opotrebované piestne krúžky). Mýlil som sa zvýšenu spotrebu spôsobovalo už poškodené odvetranie hlavy a zvýšený tlak v motore ktorý zo sebou strhával veľké množstvo oleja do sania cez hadičku na odvetranie. Počas tohto obdobia sa stále zanášalo sanie čiže aj vírivé klapky ktoré sú v podstate ovládané nejakým potenciometrom ktorý udáva RJ polohu vírivých klapiek a tak prispoôsobuje chod celého motora. Počas tohto obdobia strhávalo motor alebo resp občas ste mali mali pocit akoby´motor nemal palivo a zoskákal počas jazdy. Nebolo to palivom ale veľkým množstvom oleja v saní ktoré sa dostalo naraz do spalovacej komory a auto skákalo. V servisoch Vám odporučia len výmenu celého sania ( pre nich najjednoduchšie riešenie a samozrejme najdrahšie) Riešenie pritom stojí minimum len sa netreba báť.
V skratke:
Následná chyba po pískaní 1111306 v mojom prípade poškodené sanie ale nie devastačne len zbláznená elektronika resp. čidlo ktoré sa dá odstrániť jednoduchým oklamaním RJ a všetko funguje ako má.
Neviem to všetko rozpísať detailne ale bola to alchimia, no teraz už kľud. ˇYiadne pískanie, trasenie, kontrolky, spotreba oleja.
1. pískanie - skúsiť otvoriť veko na olej pokiaľ kladie veľký odpor - problém nie je v saní ale v odvetraní motora a motor má snahu sa tohoto obrovského podtlaku zbaviť tak že všetko tlačí na sanie a prietok vzduchu cez hadičku je tak veľký že spôsobuje pískanie.
2. Dočasné riešenie - do hadičky vložiť záslepku a do nej navŕtať dierku o priemere 2,5 mm - pískanie sa stratí
3. Začať zháňať nový kryt hlavy valcov.
Ja som zvolil záslepku - pomohlo mi to pokiaľ som zohnal hlavu. Po výmene hlavy a nespočetnom čistení sania sa pískanie úplne stratilo. Nastal problém číslo 2. Rozsvietila sa kontrolka elektronika motora ( autíčko s kľúčom). Po vyblikaní chýb ( test brzda plyn ) naskočila chyba ECN 1111306 - nízke napätie resp. vysoké napätie na vírivých klapkách. Tento problém nemusel nastať keby som vynechal riešenie zo záslepkou. Počas celého obdobia pískania motora mal motor zvýšenú spotrebu oleja neprikladal som tomu až takú pozornosť stále to bolo v norme no na hornej hranici ( myslel som že sú už opotrebované piestne krúžky). Mýlil som sa zvýšenu spotrebu spôsobovalo už poškodené odvetranie hlavy a zvýšený tlak v motore ktorý zo sebou strhával veľké množstvo oleja do sania cez hadičku na odvetranie. Počas tohto obdobia sa stále zanášalo sanie čiže aj vírivé klapky ktoré sú v podstate ovládané nejakým potenciometrom ktorý udáva RJ polohu vírivých klapiek a tak prispoôsobuje chod celého motora. Počas tohto obdobia strhávalo motor alebo resp občas ste mali mali pocit akoby´motor nemal palivo a zoskákal počas jazdy. Nebolo to palivom ale veľkým množstvom oleja v saní ktoré sa dostalo naraz do spalovacej komory a auto skákalo. V servisoch Vám odporučia len výmenu celého sania ( pre nich najjednoduchšie riešenie a samozrejme najdrahšie) Riešenie pritom stojí minimum len sa netreba báť.
V skratke:
Následná chyba po pískaní 1111306 v mojom prípade poškodené sanie ale nie devastačne len zbláznená elektronika resp. čidlo ktoré sa dá odstrániť jednoduchým oklamaním RJ a všetko funguje ako má.
Neviem to všetko rozpísať detailne ale bola to alchimia, no teraz už kľud. ˇYiadne pískanie, trasenie, kontrolky, spotreba oleja.
Astra H, r.v. 2005, motor Z16XEP
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: 01 pro 2009, 14:21
- Bydliště: Hostivice Praha-zapad
Re: zvuk motoru , EGR ventil, svody
nemas nahodou foto kde presne je ta hadička odvetrania hlavy ? ( Plastová hadička vedúca z hlavy na sannie resp. na škrtiacu klapku )
dik za pripadne foto
dik za pripadne foto