Stránka 1 z 1

...a další Zafira

Napsal: 12 čer 2015, 00:48
od pene
Zdravím všechny. Ta naše je viz podpis, koupená z autosalonu, kde byla odložena jako protiúčet, tak jsme se jí ujali. 72tis km, stav zatím hodnotím dobře, servis doteď jen značkový, přesto zanedbaný. Svíčky a vzduchový filtr přejeté o 10tis km, a to byl poslední servis při 56tis! To už to mohli rovnou udělat. Svíčky jsem hnedle dal (už rovnou Bosch obojetné LPG/benzin, v srpnu nás čeká montáž), filtr Mann. Svíčky vypadaly pěkně, jen usazeniny železa, zato filtr stál za to. Dále jsem odstranil obvodové sítka na ventilech ovládání vačkových hřídelí (snad to píšu správně), zajímavé bylo, že ty prostřední už tam nebyly. V lůžkách ventilů bylo pěkně čisto, nakolik jsem viděl s baterkou a zrcátkem. Vůle na řemenicích vzhledem k nájezdu ještě nepředpokládám. Po odstranění sítek mi přijde, že se trochu zklidnil chod motoru, hlavně po přeřazení a přidání plynu z nižších otáček, kdy to předtím trochu zaškubalo a zachrochtalo. Ale možná je to jen sugesce, třeba se s tím jen učím jezdit :). Dál nás čeká to LPG a olej. Jinak si užívám spoustu drobností, které jsou báječně vychytané (á propos - kde je ten pán, co vymyslel zapalovací lištu? Zulíbám mu ruce, kabely už nechci nikdy vidět!), jindy se trochu podivuji (u tak velkého auta bych čekal víc místa pro řidiče, mám 200cm - ale zachraňuje to naklopitelný sedák ;) ).
Mám i pár dotazů:
- teploměr jsem v hloubi "tajného" menu našel. Ukazuje mi ale při provozu 102 - 105°C, to je normální...? Máte to někdo vysledované? Sahara ale nespíná (jednou sepnula, tak vím, že funguje).
- je někde význam všech těch položek v "tajném" menu?
Děkuji za odpovědi!

Re: ...a další Zafira

Napsal: 12 čer 2015, 07:51
od Stan.
Zdravím a vítám Tě v klubu
Bohužel jsi nenapsal typ displeje (BID, GID, CID)
Motor A16XER
Tyto motory mají tzv. dvoustupňový termostat
1° otevření okolo 105°C (termicky) při nízkém - poloviční zatížení motoru
2° otevření okolo 90°C (elektricky) poloviční - vysoké zatížení motoru (vyhodnocuje ŘJ motoru)
https://www.opel-astra-h.cz/graficky-info-display-gid/

Re: ...a další Zafira

Napsal: 12 čer 2015, 07:53
od quicky
Co znamenaju tie hodnoty, tu je v niektorom vlakne rozpisane, musis to pohladat, ale ako pise stan najpr si treba uvedomit aky mas display. To tu najdes tiez

Re: ...a další Zafira

Napsal: 12 čer 2015, 09:17
od pene
Displej mám GID, BC aktivovaný. Pročetl jsem celých 20 stránek o displejích, ale ty hodnoty nenašel. Za info o teplotě děkuji... Dvoustupňový termostat... Hmm hmm hmm... 8-)

Re: ...a další Zafira

Napsal: 12 čer 2015, 10:34
od quicky
hmmm neviem v ktorom vlakne to presne bolo. Mozno v tom vlakne o MKJ. Alebo to supni do googlu a mozno to rychlejsie najdes.
napr tu: http://www.astraownersnetwork.co.uk/arc ... 14142.html

Re: ...a další Zafira

Napsal: 12 čer 2015, 10:41
od pene
Jj, už jsem to našel, díky... Předtím jsem prohlížel fórum na telefonu a tak jsem ten odkaz, co dával Stan. přehlédl :oops:

Re: ...a další Zafira

Napsal: 12 čer 2015, 16:58
od Stan.
Ten dvoustupňový termostat má v sobě vyhřívací tělísko, které po vyhodnocení veličin a signálu z ŘJ motoru sepne vyhřívací tělísko, které pak ohřívá vodu v termostatu, který potom při velkém zatížení motoru dříve otevírá cca 90-95°C. Ventilátor spíná přibližně okolo 113°C. Člen Pueblo to má vysledované při jízdě v Alpách.

Re: ...a další Zafira

Napsal: 12 čer 2015, 23:06
od Signum
Stan. píše:Ten dvoustupňový termostat má v sobě vyhřívací tělísko, které po vyhodnocení veličin a signálu z ŘJ motoru sepne vyhřívací tělísko, které pak ohřívá vodu v termostatu, který potom při velkém zatížení motoru dříve otevírá cca 90-95°C. Ventilátor spíná přibližně okolo 113°C. Člen Pueblo to má vysledované při jízdě v Alpách.
a dosť často sa kazí :(

Re: ...a další Zafira

Napsal: 12 čer 2015, 23:15
od pene
Ne, to jsem slyšet nechtěl :evil: Tak se holt zkazit nesmí. V Německu je práce drahá a servisy na hovno a něco takového nejde odložit na opravu v Čechách...