Stránka 1 z 6

Oněginova Zafira

Napsal: 06 črc 2011, 15:12
od Oněgin
Tak jsem si po necelých 6 letech udělal radost a zakoupil zánovní auto. Po dlouhém zvažování jsem se rozhodl, že zůstanu u GM, a tak jsem náš rodinný vozový park obsahující dosluhující Nubiru Wagon rv. 98 (oplácký motor 1,6 16 V, 77 kW) a bratrovu Astru G rv. 98 rozšířil o Zafiru B Sport, 1,9 CDTI, 110 kW, Cosmo, panorama, xenony, park. asistent, atd., rv. 2006, najeto 135.000 km, dovoz z D.
Přesednutí z Nubiry do Zafiry bylo přibližně stejné, jako ze Škody 130GL do Nubiry - auto je velké, řadící páka je přesná a po sešlápnutí plynu to jede!
Při rozhodování o koupi hrála roli prostornost, ale zároveň kompaktnost, 7 míst, silný, ale úsporný motor, 6-tikvalt a vzhled. Nakonec rozhodl motor a převodovka, která vyřadila vážného kandidáta Citroen C 4 Picasso (sorry zafiráci, ale Picasso je vzhledově pěknější).
Za 3 týdny jsem nalítal přes 1.000 km - buď krátké vzdálenosti po městě s prázdným autem, nebo střední s plně naloženým autem, všechno s příčníky na střeše, s průměrem 7,5 l.
Zkušenosti: podvozek (ne v režimu Sport) není zdaleka tak tvrdý, jak jsem četl v recenzích, a to jsem zvyklý na nubirácký měkký kočár. Dokonce i bratrova Astra mi přijde tvrdší.
Parkovací asistent přijde často velmi vhod, z Nubiry jsem totiž zvyklý vidět čumák, o couvání ani nemluvě. 110 kW motor jsem si vybral kvůli tahání vozíku na delší vzdálenosti, navíc s plně obsazeným autem, kde by 88 kW motor mohl mít problémy. Zafira je i prázdná poměrně těžké auto a do čipování se mi moc nechtělo.
Panoramatická střecha je spíše ptákovinka, ale u jetého auta netvoří takovou cenovou položku jako u nového a velký počet odkládacích prostor je v rodinném autě nezbytností. O výhledu na semafory, které na rozdíl od vyspělých zemí většinou nejsou za křižovatkou a člověk si může vykroutit krk, ani nemluvě, stejně jako o vizuální kontrole upevnění věcí na příčnících.
V brzké době mne čeká montáž odnímacího tažného zařízení, výměna rozvodů (byť by stačilo ve 150.000), brzdových destiček a kotoučů na zadní nápravě. Také plánuji zakoupit síťku za 2. řadu sedadel, interiér jsem už zpraktičnil nákupem gum. koberců včetně kufru. Auto má dle mého mínění sloužit a vysávání koberců nepatří mezi mou oblíbenou zábavu.
Polokožené seačky jsou velmi praktiktické - nepotí se vám zadek jako u celokožených a kožená část se dobře umývá (zvláště šmouhy na řidičově sedadle od synátorových bot).
Výhled z auta je ale celkem bída - jak vepředu, tak vzadu :(
Tož zatím tak, v případě zájmu popíšu (ne)veselou příhodu, kterak jsem kupoval a nekoupil auto u podvodníků z ranče Trojité A.

Re: Oněginova Zafira

Napsal: 06 črc 2011, 15:14
od swabel
Slušný kúsok, nech dobre slúži! 8-)

Re: Oněginova Zafira

Napsal: 06 črc 2011, 15:22
od Oněgin
Přestože má Zafira o poznání větší kufr (přes 200 l), je asi o 10 cm kratší než Nubira - holt kratší zadní převis a větší výška kufru od podlahy po okna. Pro úplnost přikládám fotky dosluhujícícho dědečka - kdysi býval fešák :)

Re: Oněginova Zafira

Napsal: 06 črc 2011, 15:23
od Georgeisin
Vítej na fóru. Pěkná pěkná, s tou panoramou to musí bejt parádní, i když si to nazval ptákovinou :mrgreen: .

Re: Oněginova Zafira

Napsal: 06 črc 2011, 15:37
od milosh
Vitej kolego zrejme z chevroletclubu ;)
Jen pro info, klido do SZ, na kolik vyjde takovy krasny kocar?

Re: Oněginova Zafira

Napsal: 06 črc 2011, 16:00
od Oněgin
Ahoj Miloshi, "dejváka" alias "ševroleťáka" člověk najde úplně všude, aneb oplácké srdce máme všichni :)
Co se týče ceny, tak 264.000 Kč, ale chtěl jsem smlouvat, přičemž mi prodejce nabídl 16 liťáky na zimních (byť už dost jetých), tak jsem kývl.
Když jsem se díval do katalogu, na kolik by dnes vyšla doplňková výbava (sport, panorama, xenony, hadsfree, různé lampičky, atd.), tak mi to dalo skoro 200.000.
Auto jsem si prohlídl i zespodu, projížďka měla 15 km, tak jsem neváhal a koupil.

Re: Oněginova Zafira

Napsal: 06 črc 2011, 16:52
od oblhut
Vítej,moc pěkná barva,kola,celkově,doufám,že budeš stejně spokojený jako my zdejší Zafiráci 8-)

Re: Oněginova Zafira

Napsal: 06 črc 2011, 17:47
od Oněgin
Spokojený zatím jsem, jen jsem zjistil, že jednu věc Zafira neumí - převést 30mm mazlíka vcelku, viz foto. Pro převoz mušket je však geniální výřez ve výši loktů v kufru (opěrky pro 3. řadu).

Re: Oněginova Zafira

Napsal: 06 črc 2011, 19:53
od Midzi
tak tomu sa hovori extra vybava :mrgreen:

vitaj a vela stastnych km

Re: Oněginova Zafira

Napsal: 06 črc 2011, 20:42
od vencator
Nadhera :) vymenil bych....

ps. 88kW nema s plne nalozenou zafirou problemy :) je to vyzkouseny samozrejme ze to neni takovy jako 110kW ale je to v pohode