Stránka 1 z 1
Přehozené funkce páček pod volantem
Napsal: 14 lis 2017, 04:48
od frouzman
Zdravím. Mám takový dotaz. Jsem úplný laik takže to i laicky vysvětlím. Dal jsem svůj vůz Opel Zafira B 1.9 CDTI r.v.2005 88kW do servisu.Tam mi zjistili že je už špatný setrvačník a že se musí vyměnit.Auto už má najeto 210000 km.Musela se měnit i spojka prý byla také špatná.Stalo to nemalí peníz ale budiž.Když jsem si auto převzal a jel domů po pár stovkách metrů se ozval od řízení divný zvuk a rozsvítila se kontrolka ESP.Zastavil jsem a ona po chvíli zhasla jedu dál ale než jsem dojel domů odešel posilovač řízení.Auto jsem hned vrátil do servisu.Nejdříve mi servisák tvrdil,že se musí to řízení jen nastavit, protože to bylo celé rozebrané.Potom to dával někomu napíchnout na počítač a ten mu řekl že to řízení odešlo.Jenže potom co odjel od toho týpka zjistil že jsou přehozené funkce páček pod volantem.Tam kde mají být světla a tempomat vlevo se zapínají stěrače a napravo se zapínají světla.Ten co dělal s tím počítačem tvrdí že nic neudělal a tak to prý nemůže vrátit zpátky.Teď mi tvrdí že to dal zase někomu jinému a ten to prý může vrátit zpátky tak, že se prý musí koupit nové páčky a ty dokáže naprogramovat.Moje otázka jako laika zní je to vůbec možné aby se ty funkce otočili a jestli ano vyřeší to ty nové páčky? Dají se naprogramovat?
Re: Přehozené funkce páček pod volantem
Napsal: 14 lis 2017, 13:21
od Stan.
Páčky jsou pouze kus plastu, tak nevím co by se dalo na nich programovat
http://www.opel-shop.sk/www-opel-shop-s ... ERA-440560
Páčky jsou pak zasunuty do modulu CIM
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3010670.html (integrovaný modul sloupku řízení) ten jde již programovat, nebo také modul UEC (integrovaný modul v motorovém prostoru) přes který jsou oba komponenty napájené. Vypadá to jako by bylo v modulech něco přeprogramováno, třeba i nevědomky a nyní neví co má dělat. Pokus se domluvit s někým, kdo programování rozumí a má také potřebné diagnostické přístroje přímo pro Opel Tech2, nevím zda Op-com na to bude stačit. Zkus se domluvit třeba tady:
http://www.pepas.cz/kontakt/
Podle Tvé motorizace by jsi měl mít pravděpodobně posilovač typ ZF a ten se neprogramuje ani při výměně posilovače, tak nevím co chtěli programovat po výměně setrvačníku. Při případné větší opravě je pak lépe zajet k odborníkům
http://www.ase-dedic.com/
Doplnění: V jakém stavu je alternátor a baterie, ono to mohlo být vše způsobeno výpadkem alternátoru.
Poznámka: Vypadne-li během provozu alternátor, hydraulické čerpadlo se odpoji, aby se šetřil akumulátor.
Re: Přehozené funkce páček pod volantem
Napsal: 14 lis 2017, 14:43
od quicky
V prvom rade to uz nedavat do servisu kde chce nejaky "odbornik" programovat nove packy na stierace, lebo ti tam narobia este viac problemov a kupovat novy CIM modul nebude sranda
Na insignii mi pri vymene zotrvacniku poskodili kablovacku na ABS co sposobilo po par metroch rozsvietenie kontrolky ESP. Mozno sa im stalo nieco podobne, vraj sa to stava bezne tvrdil autorizovany servis. S posilnovacom riadenia, ale problem nebol