Zafira B, vypíná motor, výměna řídící jednotky
Napsal: 14 říj 2017, 11:31
Zafira B, r.v. 07/2005, motor 1.6, 77kW, 1598 ccm, najeto 158 000 km, Benzín
Obě lambda sondy – 04/2016
Lanovody řadící páky – 05/2016
Celá výfuková soustava od svodů až po konec výfuku – 10/2016
Svíčky, výměna veškerých kapalin (olej + filtry, brzdová, chladící) – 11/2016
Brzdy, desky – 02/2017
Rozvody – 03/2017
Výměna těsnění motoru – 06/2017
Emise, STK – 08/2017
Výměna váhy vzduchu – 08/2017
Výměna EGR ventilu, výměna obou silentbloků – 09/2017
Při jízdě, kdy jsem začal brzdit motorem např. když jsem jel 90km/h a na úseku je 70km/h nebo jsem brzdil ke křižovatce či kruhovému objezdu brzdou a šlápl na spojku, abych podřadil se motor prostě vypl. Nikdy to nedělalo, pokud jsem stál na místě třeba na semaforu nebo na stopce. Nikdy to nedělalo pokud se přidával plyn, abych jel rychleji. Zastavil jsem u kraje, vypnul klíček, nastartoval znovu a jel dál.
Po návštěvě servisu Opel provedli diagnostiku na místě a nezjistili nic. V paměti závad nic nebylo. Auto tam nějaký čas měli, jezdili, auto nevypínalo. Po návštěvě jiných servisů a provedení diagnostiky se také údajně nic neobjevilo. Pátrali tedy dál a zjistili zřejmě chybu v řídící jednotce auta. Nejsem mechanik a neznám názvosloví. Na desce je více kondenzátorů v určitém místě blízko sebe. Léty se opotřebovávají. Jakmile jsou zahřáté na jistou teplotu, ŘJ vypne motor, aby nedošlo k nečekané události.
Našel jsem i nějaké firmy, co ŘJ údajně opravují. Nedokážu si představit, jak by to v tomto případě vypadalo. Deska je zalitá silikonem. Musel by se nějak odstranit a kondenzátory vyměnit.
Mám kód té jednotky. Nová teď nepřipadá v úvahu. Takže kde hledat? Objet vrakoviště? Kde třeba na internetu se dá hledat jednotky podle auta a toho kódu? Někdo mi říkal, že hodně z Polska se to vozí.
Díky za jakékoliv rady a tipy
Obě lambda sondy – 04/2016
Lanovody řadící páky – 05/2016
Celá výfuková soustava od svodů až po konec výfuku – 10/2016
Svíčky, výměna veškerých kapalin (olej + filtry, brzdová, chladící) – 11/2016
Brzdy, desky – 02/2017
Rozvody – 03/2017
Výměna těsnění motoru – 06/2017
Emise, STK – 08/2017
Výměna váhy vzduchu – 08/2017
Výměna EGR ventilu, výměna obou silentbloků – 09/2017
Při jízdě, kdy jsem začal brzdit motorem např. když jsem jel 90km/h a na úseku je 70km/h nebo jsem brzdil ke křižovatce či kruhovému objezdu brzdou a šlápl na spojku, abych podřadil se motor prostě vypl. Nikdy to nedělalo, pokud jsem stál na místě třeba na semaforu nebo na stopce. Nikdy to nedělalo pokud se přidával plyn, abych jel rychleji. Zastavil jsem u kraje, vypnul klíček, nastartoval znovu a jel dál.
Po návštěvě servisu Opel provedli diagnostiku na místě a nezjistili nic. V paměti závad nic nebylo. Auto tam nějaký čas měli, jezdili, auto nevypínalo. Po návštěvě jiných servisů a provedení diagnostiky se také údajně nic neobjevilo. Pátrali tedy dál a zjistili zřejmě chybu v řídící jednotce auta. Nejsem mechanik a neznám názvosloví. Na desce je více kondenzátorů v určitém místě blízko sebe. Léty se opotřebovávají. Jakmile jsou zahřáté na jistou teplotu, ŘJ vypne motor, aby nedošlo k nečekané události.
Našel jsem i nějaké firmy, co ŘJ údajně opravují. Nedokážu si představit, jak by to v tomto případě vypadalo. Deska je zalitá silikonem. Musel by se nějak odstranit a kondenzátory vyměnit.
Mám kód té jednotky. Nová teď nepřipadá v úvahu. Takže kde hledat? Objet vrakoviště? Kde třeba na internetu se dá hledat jednotky podle auta a toho kódu? Někdo mi říkal, že hodně z Polska se to vozí.
Díky za jakékoliv rady a tipy