Stránka 1 z 2

jedu pro naftovou zafču

Napsal: 24 srp 2016, 21:37
od aeon
a jeto...uz me to neba vrtat se v A ku 92kw benzim...chci naftu -co za motor???na co koukat pri koupi..co prohlednout a dalsi rad....budu vdečnej za vaše rady a nazory. :D .

Re: jedu pro naftovou zafču

Napsal: 24 srp 2016, 22:37
od Wirda
Radu? Pokud nejezdíš 20-30 tis + ročně, tak nedoporučuji. Jestli si myslíš, že koupíš ropáka a jůůůů, já jezdím za 5 litrů, to je lambáda... Tak to ne. První prozření, nežero to, co by mělo. Jak to? zkusím aditiva. Nic, vyčistím vstřiky, nic, ono to má DPF, sakra, co regenerace? Jak je oddálím? Leoší aditiva, pouze prémiová ropa.... Na emisích, pane, jet podle novely, neprojdete! Jeden readnies ukazuje 1, kouřivost taky vyšší, vy to šetříte že??... To se muší vypálit a hup na plyn....
Nikdy jsem na naftě neušetřil, nikdy se neušetří, pokud máš svoje auto rád a jezdíš málo a případné opravy dieslu oproti benzínu nebudu psát. Stačí zmínit vstřiky, dvouhmota, turbo, fap filtr a nezpočet kurvítek co benál nemá.
Bavím se tu o ojetém autě, novší jak 2005. Mluvím jen ze své zkušennosti a nikoho tím neodrazuji :D . Já, ač nikdy neměl s mou bývalou naftou problém a jezdila a jezdí pořád bez problémů, tak už mi nafta domů nesmí. Páč mám svoje auto rád a svou peněženku taky... ;)

Re: jedu pro naftovou zafču

Napsal: 25 srp 2016, 04:56
od kratales
Krásně sepsáno to co tvrdím roky. Osobně mám nájezd kolem 30k ročně a o naftě by mě vůbec nenapadlo uvažovat. Vidím to i ve svém okolí, "super poježděníčko za 5 litrů" a to že pak do toho rvou každý rok v lepším případě přes 20 litrů za nějaké diesel kurvítko už nikdo nevidí. A než těch 20 tisíc navíc projedu v benálu? U těch MPV to ještě nějakým způsobem dokážu pochopit, protože kvůli velké hmotnosti a vyšší světlé výšce ty auta žerou o dost více jak klasický hatch/kombi a tak ta úspora u těch aut je značně vyšší a větší krouťák také přijde vhod.

A téměř nikdo už nevidí skryté vícenáklady jako třeba větší opotřebení pneu vlivem těžšího motoru a tím, že auto posílá na kola větší krouťák. A těchto skrytých vícenákladů je tam více.

Pro pořízení naftového motoru osobně chápu jen jedinou možnou modelovou situaci a to, že ho koupí firma/podnikatel, který ho v rámci záruky ojede a pak prodá.

Ale zdá se, že toto začínají chápat i firmy a díky tomu se dle statistik začíná prodávat více benzinových aut jak naftových i když trend byl celé roky opačný.

Re: jedu pro naftovou zafču

Napsal: 25 srp 2016, 08:55
od Toco
Ahoj Žirafáci,

uvažuji o koupi Zafiry B, a chci se zeptat jak dlouhou ložnou plochu získám po vymontování prostřední řady sedaček a zda je rovná, respektive vhodná k přenocování. Momentálně vlastním dodávku se dvěma řadami sedaček a spokojeně se v ní vyspat není problém, aniž bych něco vymontovával ven. Dodávka je už bohužel dědeček a potřebuji něco novějšího se slušnou pořizovací cenou a spotřebou. S autem hodlám objíždět cyklistické závody a možnost pohodlného spaní v autě je pro mě prioritou.

Re: jedu pro naftovou zafču

Napsal: 25 srp 2016, 11:13
od quicky
Haha chlapci vidim ze zabudate ze vsetky tie kurvitka co ma diesel (medzicasom uz pomerne vychytane) su teraz vsetky aj v benzinakoch. DPF, EGR, turbo ci dalsie eko 'vychytavky'. Pokial jazdite na starych atmosferach, tak este rozumiem, ze to niekomu pripada menej poruchove. Ale tieto auta su uz minulost... A vykon ani spotreba nic moc. Keby nakladam nejakej benzinovej 1.6 alebo 1.8 tolko co mojmu autu tak nejazdim za 5-6L ale za 10L, to uz je dost rozdiel :) a vykon z toho aj tak taky nedostanem...

za 190 000km som do motorovej casti na mojej astre investoval presne 105EUR za regulator tlaku vstrekovania a 10eur za jeden zhavic. Oboje bola vymena na 10 minut hocikde na ulici. Podla mna staci vediet trocha normalne soferovat a netrapit auto na nizke otacky a 90% problemov predides. Vidim, ze na 1.6 menia chalani tie zapalovacie listy castejsie jak olej. S cukanim motora a EGR sa tu tiez ozyvaju viaceri. Tak ja vam neviem :lol:

Nechcem tu tvrdit, ze by bolo jedno alebo druhe lepsie, ale pre mna nebol benzin moznost. Spravim 50 000km rocne cize bolo to jasne. Nahanat benzinak v nemecku po dialnici s 5st. prevodovkou... Nie to dakujem

Re: jedu pro naftovou zafču

Napsal: 25 srp 2016, 11:29
od kratales
To sice ano, ale stále se dají najít i atmosférické benzinové motory, i když jich už je hodně poskromnu. Osobně jsem ještě neviděl žádné benzinové auto s DPF a už vůbec nechápu smysl u benzinového motoru. A co třeba adblue? Myslím, že už ho mají všechny ropáky od Opela. Další velmi drahá záležitost, kterou u benzinového auta nenajdeš. A když zmiňuješ zapalovací lištu, kolik stojí lišta a kolik třeba pumpa, vstřiky nebo turbo? Stále je to absolutně zanedbatelná částka.

A když mluvíš o výkonu, ten je vyjádřen v kW. Pokud oba motory mají např. 100kW, tak mají stejný výkon. Tato veličina není závislá na druhu motoru. U benziňáka je akorát dosažení výkonu ve vyšších otáčkách. Absolutně tedy nechápu tvrzení, že u benzinu nedosáhneš takového výkonu.

Re: jedu pro naftovou zafču

Napsal: 25 srp 2016, 11:41
od quicky
Zle som to napisal, ohladom toho vykonu sa to tykalo konkretne atmosferickych motorov v astre. Samozrejme nie vseobecne. Ak si este nevidel benzinak s DPF, tak zacni sledovat novinky ;) Napoviem ti... VW aj Mercedes

Re: jedu pro naftovou zafču

Napsal: 25 srp 2016, 11:51
od kratales
Já vím, že se o tom už několik let diskutovalo, ale v praxi jsem to ještě nikde neviděl. Ale fakt nechápu smysl toho filtru u benzínu. A předpokládám, než se to dostane do aut nižší střední nebo střední třídy, tak to bude ještě dost dlouho trvat, tedy pokud se to vůbec rozšíří. Chápu, že třeba pro tebe je nafta ideální, viz. to co si psal. Ale ze svého okolí vím, že 90% lidí si pořizuje naftu i když najezdí pár tisíc kilometrů ročně a pak pláčou, když musí platit nějakou opravu. Pochopím to ještě u starých rotaček, případně třeba u PD. Ale koupit si něco s common railem kvůli krátkým trasám do práce (cca. kolem 12k km ročně), tankovat do toho bůh ví jakou levnou naftu a ještě jezdit s tím abych náhodou nejezdil o 0,1km víc než to jde, to je prostě naprostá kokotina. Nebo u většiny lidí spíš absolutní neznalost. Ale ono je to dneska cool mít třeba Octu v TéDéÍčku :lol:

Re: jedu pro naftovou zafču

Napsal: 25 srp 2016, 12:04
od quicky
kratales píše: Ale koupit si něco s common railem kvůli krátkým trasám do práce (cca. kolem 12k km ročně), tankovat do toho bůh ví jakou levnou naftu a ještě jezdit s tím abych náhodou nejezdil o 0,1km víc než to jde, to je prostě naprostá kokotina. Nebo u většiny lidí spíš absolutní neznalost. Ale ono je to dneska cool mít třeba Octu v TéDéÍčku :lol:
Svata pravda 8-)
Myslim ze ten filter dostanu teraz nove modely vw a audi s 1.4tsi. Moc som to nestudoval, ale zda sa mi ze kvoli tomu ze sa zistilo ze benziny s priamym vstrekom produkuju dost vela pevnych castic tak ako nafta

Re: jedu pro naftovou zafču

Napsal: 25 srp 2016, 12:52
od Wirda
V rádiu povídala pani ve zprávách tuhle, že VW by měl od roku 2017 vyjít jako první s dpf u benzínu. Ale je to zatím "měl". Zase dělaji hrdiny, aby si napravily reputaci po dieselgate...
A sami emise nedělají vůbec. Tam vyčtou jen kody a nemáš chybu, jsi ok. To obechčije kde,kdo, ale že to hulí jak tank nevadí, pán má readiness v pořádku, může jet. Kážou vodu a chlastaj víno!