Příspěvek
od Niraj » 12 lis 2018, 17:17
Tak pokračování:
po najetých cca 100km od zhasnutí kontrolky se dnes rozsvítila znovu.
Hned jsem zastavil, vypnul motor a zkusil "vypedálovat" chybu. Nic, zase jen kilometry, žádné ECN.
Tak jsem si řekl, že to bude nespíš zase jen jednorázová závada, která se náhle projevila a zase zmizela, a tudíž, že po x-tém nastartování se chyba vymaže z registru a bude to zase ok.
A taky že jo. Cca 20x jsem nastartoval a najednou kontrolka zhasla a dalších 20 km klid. Teď parkuju doma a zítra uvidím, jak se to bude chovat.
Co s tím?
Když pojedu do Opel servisu na diagnostiku, tak vypláznu 800Kč a pravděpodobně tam žádná chyba nebude. A za čas se zase kontrolka rozsvítí.
Tak co s tím? Píšete tu často o ERG ventilu. Mohlo by tomu tak být i u benzínu a 4 roky starého auta? Jestli jo, tak moje teorie je, že třeba v nějakou chvíli neotevře přesně jak má, tím naskočí chyba, pak se následně otevře, chyba zmizí, a když od té doby bude zavírat a otvírat, jak má, tak se chyba už neprojeví a vymaže se z registru po určitém počtu nastartování. A po čase zase.
Kdyby jo, znamená to, že je už třeba částečně zanešený a "přidírá se". Pomohlo by jeho vyčištění? Případně pak jeho výměna. Jde ho čistit samodomo nějak rozumně bez rozdělání půlky auta? Nebo kolik případně stojí nový?
Díky za informace.
J.
Opel Zafira B, 1.8, A18XEL - 88kW, Royal Blue, r.v. 2014