Příspěvek
od Westler » 17 bře 2017, 12:19
Je to jak píše mironto, 1.2mm není nic v porovnání s výškou vzorku (narážím na rozdíl nové vs. sjeté pneu).
Řešil jsem podobný problém u astry a nakonec koupil 17". Komfort zůstal cca stejný, tedy tvrdší 16" (typicky "ECO" gumy) jsou cca stejně pohodlné jako měkčí 17", záleží ale na nafoukání, já mám předepsaný stejný tlak 16"-17" (foukám na 2.1bar, většinou jezdím sám). Jízdní vlastnosti se příliš nezměnily, auto rychleji reaguje na otáčení volantem což zlepšuje dojem z řízení, dovolí trochu vyšší nájezdovou rychlost do zatáčky, ale není to rozdíl zásadní (např. v prudké zatáčce kde je hranice 60km/h, pak se začíná auto sunout po tečně ven ze zatáčky, se tato hranice zvedne cca na 70km/h, zafira bude mít výš těžiště, takže to bude asi trochu jiné proti astře). Cena gum je samozřejmě vyšší, co mě nemile překvapilo tak že 17" se mnohem rychleji sjíždí, ale toto bude záviset na konkrétní pneu (ContiSportContact 5, 225/45/17 91V mají měkčí směs). Ještě poznatek na závěr - auto je na 17" pomalejší ve smyslu akcelerace, motor musí překovávat větší valivý odpor a kola jsou těžší - toto platí hlavně u aut s nižším točivým momentem, u turbodieslu si toho ani nevšimneš.
Když to shrnu, není v tom zásadní rozdíl, na 17" se jízdní vlastnosti trochu zlepší za cenu vyšších nákladů na pneu (pořizovací cena, výdrž). Na další auto mám v plánu koupit zase 17" (nebo ekvivalentní profil kolem 45-50%), ale nějaké s trochu tvrdší směsí aby se výdrží přiblížily 16".
Astra • 1.6 • Enjoy • Easytronic • 2009 • 17"