Pár postřehů ze srovnání Astra H vs. J
Napsal: 25 zář 2014, 00:48
Ahoj,
soused mi upravil nárazník při couvání, takže jsem měl z opravny novou Astru J (1.7CDTi, 81kW, 2014) kombík. A nabízím na následujících řádkách několik postřehů a zkušeností a srovnání s Astrou H (1.7CDTi, 74 kW, 2005) kombík.
Možná to pro někoho bude užitečné, ale zajímalo by mne také, zda máte podobné nebo odlišné názory...
Jéčko:
Auto mělo cca 5500km, v kabině "voňavka". Výbava (dám jen ten zajímavější výběr) - automatická a manuální klima - 2 zóny, tempomat, omezovač, 6 kvalt, rychlosti, BC, asistent řazení, rádio tuším ?XC? 700, elektrika - okna - pouze přední, autozapalovač, USB konektor, přední mlhovky.
Po pár kilometrech mi začal celkem vadit střední sloupek od rádia - je protažený až pod rukojeť řadící páky - asi tak o 5 cm. Takže pokaždé, když jsem dal na semaforech "ručku" dolů, skřípnul jsem si prst mezu rukojetí a plastem. Na zdvihání to taky nebylo úplně ono, nejde zabrat úplně na konci (tam prosty prostě nedam) a chce to pak zbytečně více síly.
Přesnost řazení velmi pěkná, v porovnání s mým Hčkem mnohem měkčí spojka. Asistent řazení sice napovídá, ale to auto moc pak netáhlo. Navíc řadit v 70 km-h za 5 se mi zdálo jako způsob jak se zbavit motoru. Nebere to ohled na kopce, takže při 49 km-h po městě do kopce už svítí shift na 4. Párkrát jsem to zkusil, ale ten motor se vyloženě trápil. Při 97 km-h to chce už řadit na 6, bohužel akcelerace je pak tak trochu mrtvá a než se auto dostane na 120 tak to docela trvá (porovnávám subjektivně s tím, když dávám 6 až u cca 110 a +).
Ovládání světel je na dosah řidiče, to je celkem OK. Horší je to s kompozicí předního skla - když jsem si dal navigaci na prostředek a dolů, tak se k ní dostat je jako cvičená opička - bez odpoutání se tam skoro nenatáhnu a to mám sedačku dost blízko (jsem malé pivo). Takže zadání trasy bylo jednoduší se sundanou navigací.
Trochu nespokojenost taky byla s možností opření levého loktu o horní plasty u okýnka (což bohužel dělám), v Hčku je tam celkem prostor, tady to moc nešlo. Ovládání oken se ukázalo v mém případě taky nešikovné - je dost zastrčené v madlu dozadu, takže pokud sedíte blíže volantu musíte pro stažení nebo vytažení okna nejprve ruku zkroutit a pak lehce zalomit v zápěstí.
BC
Na 100 km dálkové jízdy jsem to zkusil podle asistenta řazení - spotřeba 5,8 na 100 (né dálnici, žádné divočiny, max 100 km-h, bez kolon a pojížděk městem).
Zadní sedačky
Vzhledem k tvaru karoserie má Jčko menší kufr a tak asi trochu posunuly zadní sedačky dopředu. Vezl jsem rodiče cca 150km a sledoval jsem, jak si na každé zastávce protahovali nohy. Toho prostoru vzadu úplně nazbyt není...
Pod kapotou
Zvednout kapotu je celkem problém pro člověka s tlustějšími prsty - místa tam je opravdu málo, spíše je to na nějaký drát. Když už se to povedlo, tak nás překvapilo, že tam není píst, ale musí se to silou vyrvat (a to opravdu silou) nahoru a pak dát klasický hák-oporu. Představa, že si tak manželka bude někdy doplňovat vodu do ostřikovače u tohoto auta je asi dost nereálná.
Co mne opravdu překvapilo byl prostor okolo autobaterie. Držák byl dimenzovaný na mnohem větší baterku, ale ta byla tak o něco více než poloviční (že by autoservis škudlil?).
V kufru
Roletka v kufru se nezatahuje dozadu, ale jaksi pod úhlem cca 40st. vyjede nahoru. Přístup do kufru je dobrý, ale pokud ji nezatáhnete opravdu správně, pak se za jízdy uvolní a zpětné zrcátko v autě je k ničemu.
Výhled od řidiče
Zlepšení bezpečnosti vidím u zesílení - spíše rozdvojení předních sloupků. Vzniká tam takový trojúhelníček. Čekal jsem, že to bude omezovat výhled, ale neměl jsem s tím celkem problém.
Celé to srovnávám proti Hčku u kterého nemám problém dosáhnout na navigaci, dosáhnout na ovládání oken, nechat manželkou zvednout kapotu a doplnit ostřikovače, zatáhnout roletku nebo jet s nezataženou roletkou v kufru, když vezu něco vyššího. Prostor u zadních sedaček bych viděl u Hčka mnohem větší. A poslední řadě - ruční brzda krásně dostupná.
Abych ale byl spravedlivý - tak v Hčku mi chybí např. ten USB konektor. Taky je znát, že má Jčko sedačky o trochu výše a lépe je vidět na vozovku. Vypínání kontroly trakce u Hčka bych asi ani neužil (resp. nevidím pro to tlačítko důvod). Pochválit musím i řešení stěračů - nejdou v řadě za sebou, ale od zdola na obě strany nahoru - je to méně otravné za deště. Zlepšení bezpečnosti u předních sloupků se mi na Jčku líbilo a hodnotím jej taky kladně.
Je asi celkem vidět, že mne Jčko úplně nenadchlo. Představa, že bych za tohle měl dát 385k (cena v servisu na odprodej) mi přišla nereálná. Hčkovou verzi obecně beru jako nejpovedenější modelovou řadu a pokud by se doplnila o pár vylepšení z Jčka tak s tím problém nemám, ale samotné Jčko asi nikdy můj favorit na další auto nebude.
A co Vy, jak jste na tom s Jčkem? Jsem jenom zaujatý (nadšený) Hčkař a problémista nebo máte podobné zkušenosti?
soused mi upravil nárazník při couvání, takže jsem měl z opravny novou Astru J (1.7CDTi, 81kW, 2014) kombík. A nabízím na následujících řádkách několik postřehů a zkušeností a srovnání s Astrou H (1.7CDTi, 74 kW, 2005) kombík.
Možná to pro někoho bude užitečné, ale zajímalo by mne také, zda máte podobné nebo odlišné názory...
Jéčko:
Auto mělo cca 5500km, v kabině "voňavka". Výbava (dám jen ten zajímavější výběr) - automatická a manuální klima - 2 zóny, tempomat, omezovač, 6 kvalt, rychlosti, BC, asistent řazení, rádio tuším ?XC? 700, elektrika - okna - pouze přední, autozapalovač, USB konektor, přední mlhovky.
Po pár kilometrech mi začal celkem vadit střední sloupek od rádia - je protažený až pod rukojeť řadící páky - asi tak o 5 cm. Takže pokaždé, když jsem dal na semaforech "ručku" dolů, skřípnul jsem si prst mezu rukojetí a plastem. Na zdvihání to taky nebylo úplně ono, nejde zabrat úplně na konci (tam prosty prostě nedam) a chce to pak zbytečně více síly.
Přesnost řazení velmi pěkná, v porovnání s mým Hčkem mnohem měkčí spojka. Asistent řazení sice napovídá, ale to auto moc pak netáhlo. Navíc řadit v 70 km-h za 5 se mi zdálo jako způsob jak se zbavit motoru. Nebere to ohled na kopce, takže při 49 km-h po městě do kopce už svítí shift na 4. Párkrát jsem to zkusil, ale ten motor se vyloženě trápil. Při 97 km-h to chce už řadit na 6, bohužel akcelerace je pak tak trochu mrtvá a než se auto dostane na 120 tak to docela trvá (porovnávám subjektivně s tím, když dávám 6 až u cca 110 a +).
Ovládání světel je na dosah řidiče, to je celkem OK. Horší je to s kompozicí předního skla - když jsem si dal navigaci na prostředek a dolů, tak se k ní dostat je jako cvičená opička - bez odpoutání se tam skoro nenatáhnu a to mám sedačku dost blízko (jsem malé pivo). Takže zadání trasy bylo jednoduší se sundanou navigací.
Trochu nespokojenost taky byla s možností opření levého loktu o horní plasty u okýnka (což bohužel dělám), v Hčku je tam celkem prostor, tady to moc nešlo. Ovládání oken se ukázalo v mém případě taky nešikovné - je dost zastrčené v madlu dozadu, takže pokud sedíte blíže volantu musíte pro stažení nebo vytažení okna nejprve ruku zkroutit a pak lehce zalomit v zápěstí.
BC
Na 100 km dálkové jízdy jsem to zkusil podle asistenta řazení - spotřeba 5,8 na 100 (né dálnici, žádné divočiny, max 100 km-h, bez kolon a pojížděk městem).
Zadní sedačky
Vzhledem k tvaru karoserie má Jčko menší kufr a tak asi trochu posunuly zadní sedačky dopředu. Vezl jsem rodiče cca 150km a sledoval jsem, jak si na každé zastávce protahovali nohy. Toho prostoru vzadu úplně nazbyt není...
Pod kapotou
Zvednout kapotu je celkem problém pro člověka s tlustějšími prsty - místa tam je opravdu málo, spíše je to na nějaký drát. Když už se to povedlo, tak nás překvapilo, že tam není píst, ale musí se to silou vyrvat (a to opravdu silou) nahoru a pak dát klasický hák-oporu. Představa, že si tak manželka bude někdy doplňovat vodu do ostřikovače u tohoto auta je asi dost nereálná.
Co mne opravdu překvapilo byl prostor okolo autobaterie. Držák byl dimenzovaný na mnohem větší baterku, ale ta byla tak o něco více než poloviční (že by autoservis škudlil?).
V kufru
Roletka v kufru se nezatahuje dozadu, ale jaksi pod úhlem cca 40st. vyjede nahoru. Přístup do kufru je dobrý, ale pokud ji nezatáhnete opravdu správně, pak se za jízdy uvolní a zpětné zrcátko v autě je k ničemu.
Výhled od řidiče
Zlepšení bezpečnosti vidím u zesílení - spíše rozdvojení předních sloupků. Vzniká tam takový trojúhelníček. Čekal jsem, že to bude omezovat výhled, ale neměl jsem s tím celkem problém.
Celé to srovnávám proti Hčku u kterého nemám problém dosáhnout na navigaci, dosáhnout na ovládání oken, nechat manželkou zvednout kapotu a doplnit ostřikovače, zatáhnout roletku nebo jet s nezataženou roletkou v kufru, když vezu něco vyššího. Prostor u zadních sedaček bych viděl u Hčka mnohem větší. A poslední řadě - ruční brzda krásně dostupná.
Abych ale byl spravedlivý - tak v Hčku mi chybí např. ten USB konektor. Taky je znát, že má Jčko sedačky o trochu výše a lépe je vidět na vozovku. Vypínání kontroly trakce u Hčka bych asi ani neužil (resp. nevidím pro to tlačítko důvod). Pochválit musím i řešení stěračů - nejdou v řadě za sebou, ale od zdola na obě strany nahoru - je to méně otravné za deště. Zlepšení bezpečnosti u předních sloupků se mi na Jčku líbilo a hodnotím jej taky kladně.
Je asi celkem vidět, že mne Jčko úplně nenadchlo. Představa, že bych za tohle měl dát 385k (cena v servisu na odprodej) mi přišla nereálná. Hčkovou verzi obecně beru jako nejpovedenější modelovou řadu a pokud by se doplnila o pár vylepšení z Jčka tak s tím problém nemám, ale samotné Jčko asi nikdy můj favorit na další auto nebude.
A co Vy, jak jste na tom s Jčkem? Jsem jenom zaujatý (nadšený) Hčkař a problémista nebo máte podobné zkušenosti?