Příspěvek
od CandyX » 09 bře 2011, 00:06
Werewolf píše:Já vám něco povím, když tady někteří tvrdíte, že vám diesly žerou deset litrů. Já udělal se svou astrou zatím největší výlet (150km celkem, ale auto mám od prosince
![Velmi šťastný :-D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
) Nejel jsem po dálnicích, normální cesty, takže kolem těch 90km/h asi tak průměrně.
Spotřeba 7,5 l !!! (dle BC) Věřte mi to nebo ne, a je mi to celkem jedno, ale já mám z toho radost! Na to že mám kombinovanou za 9, tak tohle je paráda na těch dlouhých cestách. Fávo mi žralo 7,5 v průměru, na dlouhých tak těch 7, takže když srovnám rozdíl ve výkonech a spotřebě...
![Mrknutí ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Presne toto sa mi moc lubi na turbo benzinoch. Ked sa clovek s nimi otuka a trosku sa s nimi nauci, dostane sa so spotrebou na uroven ich atmosferickych verzii. Cloveka nezozeru cestou k vzdialenejsej destinacii a ked je mozne niekde zablbnut, ide z nich respekt a radost. Krutak dieslu je uplne bezpredmetny - jeho uzasna mega hodnota je dosahovana vo velmi uzkom rozsahu. V skutocnosti jeho priemerna hodnota povedzme v intervale 2000-5000otaciek je niekde na urovni jeho 60%. Pripocitajte k tomu ze kym sa tie urputne ňutonmetre dostanu na kolesa preriedi ich o dalsich minimalne 10% ich dlha prevodovka. Benzin vyda skromnych 270Nm ale takmer bez poklesu si ich tych 3tisic otaciek podrzi. Preto rovnako silny dizel nikdy neohrozi rovnako silny benzin. Toto sa tu uz rozoberalo, (porovnavam vzdy fukany dizel vs. fukany bezin alebo atmo diesel SDI vs. atmo benzin), tiez nenapisem nic nove, ze nafta bude lepsia iba v pruznom zrychleni, ale podstatne je dodat, ze len pokial toto zrychlenie nebude merane vo vyssom rozsahu ako 30-40kmh (napr. 50-80, 80-120) akonahle sa to zmeria niekam dalej 80-160 je to zase pre naftu zle.
Myslim ze komu nejde o nejaku vyhranenu radost z jazdenia, najazdi cez 30 rocne a chce minimalizovat naklady, tak nic lepsie ako diesel nie je. Hybridy to asi tiez lepsie nezvladnu - snad mozno konecne V60 plugin-hybrid s dieslovym 2.0 5-valcom by sa vraj mohol realne dostat na 3litre - ale + fakturka za elektriku a + navysena cena auta, cize voci standart dieslu sa to mozno po 150tisic km aj vrati:)
Astra GTC 1,6 turbo / EDS-Motorsport 235PS/330Nm, 2.5"Downpipe, AMA intercooler & catback exhaust, Bailey blow-off, Walbro Benzinpumpe, Quaife LSD, Eibach Pro kit, Whiteline RARB, EBC groove discs + cooling ducts