Clona před chladič
Re: Clona před chladič
Clona ale neni primarne od toho, aby se "neochlazoval" chladic, ale od toho, aby studeny vzduch nefoukal maskou na studeny motor a neprodluzoval tak dobu jeho ohrevu!?
Podle me mi termostat funguje, ale vsichni vime, ze kdyz najedu se studenym motorem na dalnici, nebo jedu z kopce, tak teplota zacne padat - tomu ta clona taky zabrani
Dalsi efekt je ten, ze motor vydrzi po odstaveni dele teply, takze kdyz v zime nekde po par hodinach stani pokracuju, tak startuju teplejsi motor, cimz ho podle me zase trochu setrim.
Samozrejme clona musi umoznovat pruchod vzduchu na chladic turba...
Podle me mi termostat funguje, ale vsichni vime, ze kdyz najedu se studenym motorem na dalnici, nebo jedu z kopce, tak teplota zacne padat - tomu ta clona taky zabrani
Dalsi efekt je ten, ze motor vydrzi po odstaveni dele teply, takze kdyz v zime nekde po par hodinach stani pokracuju, tak startuju teplejsi motor, cimz ho podle me zase trochu setrim.
Samozrejme clona musi umoznovat pruchod vzduchu na chladic turba...
- Reklama
Re: Clona před chladič
Koukám, že mám docela štěstí, že mám moderní benzínové auto, kterému nemusím strkat v zimě hadr před chladič jak před 30ti lety
clasic III car. 1.6
- Oťas
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 19 dub 2010, 20:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Clona před chladič
Mám docela štěstí, že mám moderní naftové výkoné auto, kterému rád strčím v zimě hadr před chladič, jako každý rok....
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
Re: Clona před chladič
To mi pripomina kdyz si nekdo koupi novy auto a hned mu natira vejfuk stribrenkou aby dele vydrzel, chlapi, vzdyt uz nemame stary 120-ky ne? A kolik z nas bude mit auto dalsich 10 let? Ja jedine pokud koupim astru g coupe jinak ne
SLEDUJ MŮJ OPEL YOUTUBE KANÁL ať ti neutečou nová videa, která budou letos pravidelně vycházet
Re: Clona před chladič
Zepředu motoru je turbo. A to samo o sobě tvoří teplo.dogee píše:Clona ale neni primarne od toho, aby se "neochlazoval" chladic, ale od toho, aby studeny vzduch nefoukal maskou na studeny motor a neprodluzoval tak dobu jeho ohrevu!?...
Pokud na dálnici padá teplota, tak nezavírá termostat. Pokud jedu z kopce a padá teplota dolů, zavře termostat a pokud se z motoru stále odebírá teplo (pochybuji, že v zimě někdo vypne topení) tak je jasné že v motoru klesá teplota vody a clona to nezachrání.dogee píše: Podle me mi termostat funguje, ale vsichni vime, ze kdyz najedu se studenym motorem na dalnici, nebo jedu z kopce, tak teplota zacne padat - tomu ta clona taky zabrani!...
Jak známo, teplý vzduch stoupá vzhůru. Toto proudění znamená, že se někde musí brát studený vzduch. Ten se zase obvykle drží dole. Takže pak proudí nahoru a ochlazuje motor. Pokud tedy chci uchovat motor co nejdéle teplý, tak by musela clona zabránit přístupu studeného vzduchu do prostoru motoru (což je samozřejmě nerealizovatelné). Clona v tomto případě pouze lehce omezí vyzařování tepla z motorového prostoru, ale o uchování teplejšího motoru tady nemůže být řeč. Je to jako mít dům bez oken, topit v něm a myslet si, že zazděním okna na záchodě bude v domě větší teplo.dogee píše:Dalsi efekt je ten, ze motor vydrzi po odstaveni dele teply, takze kdyz v zime nekde po par hodinach stani pokracuju, tak startuju teplejsi motor, cimz ho podle me zase trochu setrim.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
Re: Clona před chladič
Jasne ze clona nezachrani teplo v motorovym prostoru na 24 hodin, to jsem ani netvrdil... Ale udrzi se tam proste o trochu dyl. Motorovy prostor by bylo nutne izolovat i jinde, coz je drbacka v nasich podminkach to asi nema smysl. (Nicmene nektery motory treba BMW izoluje)
Ohledne klesani teploty pri najezdu na dalnici/jizde z kopce mi prosim jeste popis, kde presne meri snimac teplotu kapaliny? A pokud teplota klesne o 2 az rekneme 5 stupnu, tak je to spatnym termostatem?
Vzdyt z principu veci ti na motor bez clony fuci studenej vzduch a kdyz nespaluje palivo, tak se nema cim ohrivat a musi trochu chladnout, nebo ne? Takze pri jizde z kopce se proste o par stupnu ochladit muze, ne? Opravdu pri 100% zavrenem termostatu neklesne ani o 1 stupen?
A kdyz najedes na dalnici, pred tim stojis v kolone kde se ti motor trochu ohral, a najednou na nej tlacis studenej vzduch, tak ti teplota na prvnim, dvou kilacich trochu sleze ale pak zase poroste, jak spalujes palivo a poradne to cely prohrejes. Nebo pri 100% fungujicim term. Opravdu ani 1 stupen neklesne?
Nicmene mám 2 mezi-dotazy-zavery:
1) Auto s "clonou" se proste ohreje o něco rychleji, coz preci nicemu nevadi, nebo jo? Dulezity je chladit intercooler turba, jinak je to preci OK?!
2) Je nejaka 100% metoda jak poznat spatny termostat? Pozna to opcom? (Me se auto ohreje a na kratkych jizdach (bez clony) mam chladic uplne studenej. Takze tipuju ze termostat je OK.)
Ohledne klesani teploty pri najezdu na dalnici/jizde z kopce mi prosim jeste popis, kde presne meri snimac teplotu kapaliny? A pokud teplota klesne o 2 az rekneme 5 stupnu, tak je to spatnym termostatem?
Vzdyt z principu veci ti na motor bez clony fuci studenej vzduch a kdyz nespaluje palivo, tak se nema cim ohrivat a musi trochu chladnout, nebo ne? Takze pri jizde z kopce se proste o par stupnu ochladit muze, ne? Opravdu pri 100% zavrenem termostatu neklesne ani o 1 stupen?
A kdyz najedes na dalnici, pred tim stojis v kolone kde se ti motor trochu ohral, a najednou na nej tlacis studenej vzduch, tak ti teplota na prvnim, dvou kilacich trochu sleze ale pak zase poroste, jak spalujes palivo a poradne to cely prohrejes. Nebo pri 100% fungujicim term. Opravdu ani 1 stupen neklesne?
Nicmene mám 2 mezi-dotazy-zavery:
1) Auto s "clonou" se proste ohreje o něco rychleji, coz preci nicemu nevadi, nebo jo? Dulezity je chladit intercooler turba, jinak je to preci OK?!
2) Je nejaka 100% metoda jak poznat spatny termostat? Pozna to opcom? (Me se auto ohreje a na kratkych jizdach (bez clony) mam chladic uplne studenej. Takze tipuju ze termostat je OK.)
Re: Clona před chladič
Trochu dýl je dost široký pojem. Pro někoho to může být 5 minut a pro někoho 5 hodin. Kolik to odhaduješ ty? Já bych to pak na své Zafiře otestoval, až teplota klesne pod bod mrazu.dogee píše:... Ale udrzi se tam proste o trochu dyl.
Je v těle termostatu. U motoru Z19DTx na hlavě motoru nad místem kde začíná převodovka (resp setrvačník). U motoru Z19DTH pod nalévacím hrdlem oleje a pod vakuovou pumpou. Má zelený konektor. Teplota se samozřejmě měří na výtoku z hlavy před pohyblivou částí termostatu.dogee píše:... kde presne meri snimac teplotu kapaliny?
Každý termostat má nějakou hysterezi a jestli se tady bavíme o 2 až 5 stupních které by měla clona zredukovat, tak je to zbytečné mrhání časem. Motor o teplotě 80 stupňů se dá považovat za zahřátý. U mne se teplota motoru na dálnici při okolních 5ti stupních a rychlosti 160km/h držela na 86ti stupních. Což jsou 2 stupně oproti otevírací teplotě termostatu. Podotýkám, že mám jiný intercooler umístěný pod výztuhou nárazníku v místech za mřížkou nárazníku a tedy před chladičem klimatizace, menší jádro chladiče vody (mezi předním čelem a horní hranou chladiče je asi 8 cm díra), což v praxi znamená, že je skrz mřížku chladiče (tu mezi světly) vidět až na hlavu motoru.dogee píše: A pokud teplota klesne o 2 az rekneme 5 stupnu, tak je to spatnym termostatem?
Ano, může. Pokud jedeš z kopce se zařazeným převodovovým stupněm, nespaluje se žádné palivo a teplo je motoru odebíráno (nějaké teplo se tvoří pouze díky tření pohyblivých součástí). Při vyřazeném převodovém stupni je spalováno jisté množství paliva (volnoběh) a pomaleji proudící kapalina (o rozdíl otáček vodního čerpadla oproti zařazenému stupni) se může více ohřívat (ve skutečnosti ale zanedbatelně). Nápor vzduchu může motor ochladit, ale ani v tomto případě si nemyslím že by clona výrazně zabránila nebo zpomalila chladnutí kapaliny v motoru. A pokud ano, tak v daleko menší míře než je odebrání tepla přes výměník v topení.dogee píše: Vzdyt z principu veci ti na motor bez clony fuci studenej vzduch a kdyz nespaluje palivo, tak se nema cim ohrivat a musi trochu chladnout, nebo ne? Takze pri jizde z kopce se proste o par stupnu ochladit muze, ne?
Termostat není jediné místo na zavření výstupu vody z bloku (což je zřejmé z výše napsaného), takže samozřejmě klesat může a taky za určitých okolností bude.dogee píše:Opravdu pri 100% zavrenem termostatu neklesne ani o 1 stupen?
Záleží v jaké fázi ohřívání motoru stojíš v koloně. Pokud je to krátce po startu než otevřel termostat, nebo už po delší době po jeho otevření. V prvním případě se motor zahřívá ve volnoběžných otáčkách pomalu a nájezd na dálnici zrychlí jeho zahřívání, ve druhém případě je naprosto logické, že v koloně nefunguje náporové chlazení chladiče a teplo se více kumuluje jak v motoru, tak v chladiči. Začneš-li pak rychlou jízdou po dálnici odebírat nakumulované teplo (díky vyšším otáčkám se zrychlí i oběh chladící kapaliny mezi motorem a chladičem), je jasné, že termostatu chvíli trvá, než se s tímto přechodem vypořádá.dogee píše:A kdyz najedes na dalnici, pred tim stojis v kolone kde se ti motor trochu ohral, a najednou na nej tlacis studenej vzduch, tak ti teplota na prvnim, dvou kilacich trochu sleze ale pak zase poroste, jak spalujes palivo a poradne to cely prohrejes. Nebo pri 100% fungujicim term. Opravdu ani 1 stupen neklesne?
1. Něco rychleji je pro mne zase široký pojem. Já v zimě po studeném startu nechám motor chvíli běžet na volnoběch (chvíle obvykle trvá 2-5 minut). Pak motor zahřívám jízdou okolo 2 tis otáček než dosáhne teplota motoru 80 stupňů a pak teprve začínám motor vytáčet. Často pak absolvuji cestu dlouhou okolo 1000 km bez zhasnutí motoru. Teplota motoru neklesá nikdy pod 82 stupňů. Kvůli lepšímu chlazení vzduchu jsem si letos na podzim nainstaloval zmiňovaný intercooler a kvůli lepšímu chlazení turba nechal menší vodní chladič aby mezerou k motoru líp proudil chladný vzduch a mohl turbo ochlazovat. Pokud se to neosvědčí, dám vyšší chladič aby zaplnil mezeru k přednímu čelu a budu sledovat případný rozdíl v zahřívání chladící kapaliny a motorového oleje.dogee píše: Nicmene mám 2 mezi-dotazy-zavery:
1) Auto s "clonou" se proste ohreje o něco rychleji, coz preci nicemu nevadi, nebo jo? Dulezity je chladit intercooler turba, jinak je to preci OK?!
2) Je nejaka 100% metoda jak poznat spatny termostat? Pozna to opcom? (Me se auto ohreje a na kratkych jizdach (bez clony) mam chladic uplne studenej. Takze tipuju ze termostat je OK.)
2. Pokud teplota na dálnici ve vyšších rychlostech padá rychle pod 80 stupňů a udržuje se tam, s největší pravděpodobností zůstává termostat více pootevřený.
Můj závěr:
1. Clonu bych používal hlavně u aut, kde je problém se zahříváním motoru díky funkčnosti termostatu (vadný nebo konstrukčně nevyhovující).
2. Nejsem tedy její odpůrce, ale u motorů Z19DTx ji považuji za zbytečnou s ohledem na mé zkušenosti se zahříváním těchto motorů.
3. Klidně clonu vyzkouším a nechám se přesvědčit, že opravdu funguje a u zahřátého motoru mi neklesne teplota ani o jeden stupeň oproti jeho otevírací teplotě 88 stupňů.
Pozn. Vše výše napsané se dá v obecné rovině vztáhnout na dieselové motory, ale víceméně jsem posuzoval chování hlavně motorů Z19DTx.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
- Oťas
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 19 dub 2010, 20:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Clona před chladič
Tak takhle jak jsi to popsal, tak mám asi špatný termostat, protože 70st. ohřeju rychle to je tak do 4Km a pak to leze hrozně pomalu a kolikrát po rovinkách přes 80 nevyleze, je možný že nedovírá, ale co jsem čet na DE foru, tak s tím taky mají problémy a někde jsem čet, že v Německu v servisu řekli, že teplota snad od 70st výš se nemusí řešit, ale to se mi právě nezdá.
Zkusil bych nový, ale mám strach, aby to nebylo stejný.
Je fakt, že na dálnici, když jedu od vás z Vysočiny a sjíždím ty padáky bez kvaltu, tak jsem na 70st., pak to zas vyleze.
Zkusil bych nový, ale mám strach, aby to nebylo stejný.
Je fakt, že na dálnici, když jedu od vás z Vysočiny a sjíždím ty padáky bez kvaltu, tak jsem na 70st., pak to zas vyleze.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
Re: Clona před chladič
Oťas správně má být termostat dieselu ještě při 75°C uzavřen, otevírací teplota 78-82°C (mimo motoru co popisoval RomanK 88°C) a úplně otevřen při 95°C, buď jej máš vadný nebo jiný typ na nižší teplotu, to by odpovídalo i tomu, že Ti teplota klesne až na 70°C. Měl jsem to, když jsem kupoval nový termostat na Astru F. Koupený přímo u Opla!!! Po namontování byla teplota stále okolo 80°C. Při bližším prozkoumání krabičky od termostatu a jejím rozebrání, (popis byl na vnitřních stranách papírové krabičky) jsem zjistil, že je termostat na otevírací teplotu 82° místo požadovaných 92°C pro typ motoru
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
- Radoš92
- Moderátor
- Příspěvky: 647
- Registrován: 18 led 2009, 17:55
- Bydliště: Opava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Clona před chladič
Takovou teplotu mám normálně po 5km i bez clony....dogee píše:ja to mam zrobeno takto:
(po uvodnich testech jsem ve spodní mrizce nechal jednu "pozici" volnou, aby se preci jen nejaky vzduch na chladice dostal: po 4 km jsem byl na 70 stup., a po dalsich 7 km na 88 stup.)
Aktuální: Opel Zafira B 1.8 | Z18XER
Předchozí: Opel Astra G 1.8|X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi|Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC|Z20LET
Předchozí: Opel Astra G 2.0 Di|X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4|Z14XE
Předchozí: Opel Astra G 1.8|X18XE1
Předchozí: Opel Zafira B 1.9 CDTi|Z19DT
Předchozí: Opel Zafira A OPC|Z20LET
Předchozí: Opel Astra G 2.0 Di|X20DTL
Předchozí: Opel Astra G 1.4|Z14XE