Clona před chladič
- Oťas
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 19 dub 2010, 20:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Clona před chladič
tak to jsem se pobavil....
Edit:
@corsaczek
Ono to topí rychle, ale kapalina se mi neohřeje na provoz. teplotu, když jsou mrazy.
Ale jak píše pueblo, asi to vyřeším tou clonou za mříčku.
Naposledy upravil(a) Oťas dne 09 lis 2012, 17:46, celkem upraveno 1 x.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
- Reklama
- BikerMarius
- Příspěvky: 869
- Registrován: 04 dub 2012, 10:10
- Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec
Re: Clona před chladič
Miranol dobrý co zkusit jako v Top Gearu vystříkat to montážní pěnou
Jinak přemejšlím o něčem podobném. Cesta z práce 10km z toho 5km z kopce a doma mam 60°C ( teda 19°C, ale tu myslím teplotu kapaliny chladící)
Jinak přemejšlím o něčem podobném. Cesta z práce 10km z toho 5km z kopce a doma mam 60°C ( teda 19°C, ale tu myslím teplotu kapaliny chladící)
Re: Clona před chladič
A ono to nějak vadí že se to zahřeje jen na 60? Já chápu, že neni dobrý vytáčet studenej motor a proto to taky nedělám - prostě beru na to ohledy, jedu v klidu dokud si neni zahřáto (mám na to budík ) + ještě pár km na zahřátí oleje, což je pro motor rozhodující a tyhle vaše předpotopní udělátka tomu stejně nepomůžou. Ničím tím motor? Vzhledem ke všem problémům co tu najitelé naftových Aster řeší, myslím že tohle opravdu není rozhodující.
- BikerMarius
- Příspěvky: 869
- Registrován: 04 dub 2012, 10:10
- Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec
Re: Clona před chladič
No zatím to ničemu nevadí, až bude -20°C bude hůř a přece jen ohřátej motor funguje lépe než studenej. Už podle sluchu poznam kdy se ohřál nad 50°C. Jinak se k motoru chovám jak mám když je studený jsem odřízenej naftou tak, že to s benzínem neumím
Nemyslím si že to řeší jen majitelé naftových aster ale všichni majitelé moderních výkonných nafťáků, které mají málo zbytkového tepla. Zatím jsem celkem spokojenej jak brzo astra topí, uvidím po první zimě s astrou. I když kamarádovo Ibiza nějakej mrňavej benzín topil snad už při výjezdu z parkoviště.
Nemyslím si že to řeší jen majitelé naftových aster ale všichni majitelé moderních výkonných nafťáků, které mají málo zbytkového tepla. Zatím jsem celkem spokojenej jak brzo astra topí, uvidím po první zimě s astrou. I když kamarádovo Ibiza nějakej mrňavej benzín topil snad už při výjezdu z parkoviště.
Re: Clona před chladič
Auto topí dřív nebo stejně jako benzínová Astra.
Tato Corsaczekova slova můžu jen potvrdit,letos jak byli ty krutý mrazy jsem neměl sebemenší problém s tím,že by to netopilo,do 10km topí úplně v pohodě a nikdo jsme zatím neumtrzli
Tato Corsaczekova slova můžu jen potvrdit,letos jak byli ty krutý mrazy jsem neměl sebemenší problém s tím,že by to netopilo,do 10km topí úplně v pohodě a nikdo jsme zatím neumtrzli
Moje Zafirka 1,9cdti 88kw
- Oťas
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 19 dub 2010, 20:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Clona před chladič
Píšu to v příspěvku nahoře...nejde o topení, s tím problém není.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
Re: Clona před chladič
V pohodě a když jsme u toho,na kolik se Ti kapalina v mrazech ohřeje a za jak dlouho?Já po těch 10km mám okolo 80.
Moje Zafirka 1,9cdti 88kw
- Oťas
- Příspěvky: 1507
- Registrován: 19 dub 2010, 20:56
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Kontaktovat uživatele:
Re: Clona před chladič
já cca po 10km taky, ale stačí jet chvilku z kopečka bez plynu a hned to klesne třeba na 75st. i míň.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF
Re: Clona před chladič
Podľa mňa nič netreba preháňať. Keď "clona", tak len decentne. Ja sa pohybujem v drsných podmienkach a v predošlom aute som mal Webasto, ktorým som si auto predhrieval pred štartom. Bez neho som išiel v zime zdochnúť, nepomohla by mi ani tona izolačného materiálu. Takže keď chce niekto šetriť motor a nebude mu ľúto pár kvapiek paliva navyše, tak si zaobstarajte nejaký predohrev. Potom už len nasadneš do tepla, štartneš zohriatý motor, pustíš stierače, zotrieš nimi sneh či námrazu a ideš s úsmevom na tvári Keď bolo vonku -25 stupňov a každé druhé auto malo problém naštartovať, tak mne stačilo nechať kúriť Webasto aj 20min. a jazda bola s úsmevom na tvári. Nebolo mi v aute horúco, ani som nemeral vnútornú teplotu či to prežijem, stačilo mi, že z výduchov išiel pekne teplý vzduch od prvej sekundy jazdy
Naposledy upravil(a) astros dne 10 lis 2012, 00:40, celkem upraveno 1 x.
Re: Clona před chladič
Zajimavé téma. Přijde mi to ale jako nosit si přímotop do sauny vyhřáté na 100 stupňů.
Aby se zahřál motor, je tředa, aby si vytvořil teplo. Dokud není kapalina ohřátá na otevírací teplotu termostatu, do chladiče proudí pouze malý objem vody, který jej zahřeje pouze minimálně. Clona před chladičem tedy brání tomu, aby se ohříval ve skutečnosti studený chladič. Až si motor vytvoří dostatek tepla, aby teplota vody otevřela termostat, začne teprve do chladiče proudit voda, která se náporem vzduchu ochlazuje. Díky vodnímu čerpadlu putuje z chladiče zpět do motoru, který má už provozní teplotu a pokud se voda v motoru dostatečně neohřeje, tak se na výstupu motoru zase "zastaví" na přivřené komoře termostatu. Regulace je tedy dostatečně řešena funkčním termostatem. Pokud chci, aby se motor co nejdříve zahřál, nesmím z okruhu odebírat teplo přes topení v kabině auta. Do tohoto výměníku není voda z motoru nijak regulována a snaha být co nejdřív "v teple" vede k pomalejšímu ohřevu motoru. Výměník je vlastně chladič, na který fouká ventilátor studený vzduch. Zastánci clony mohou tedy vyrobit další clonu velikosti pylového filtru a umístit ji před něj. Bude to mít stejný, ne-li lepší efekt než clona před chladičem. Clona před chladičem ale má ještě jeden negativní dopad. Při jízdě vyšími otáčkami (třeba na dálnici) brání přístupu vzduchu na turbo, kterému je prakticky jedno, jestli je zima nebo léto a dosahuje vysokých teplot díky spalinám odváděným ze spalovacího prostoru. Jeho chlazení je žádoucí hlavně kvůli oleji, který jej maže.
P.S.
velikost pylového filtru Astry H je - šířka v mm: 294 výška v mm: 200
velikost pylového filtru Zafiry B je - širka v mm: 258 výška v mm: 231
Pozn. Uvedené rozměry se mohou u různých výrobců lišit
Aby se zahřál motor, je tředa, aby si vytvořil teplo. Dokud není kapalina ohřátá na otevírací teplotu termostatu, do chladiče proudí pouze malý objem vody, který jej zahřeje pouze minimálně. Clona před chladičem tedy brání tomu, aby se ohříval ve skutečnosti studený chladič. Až si motor vytvoří dostatek tepla, aby teplota vody otevřela termostat, začne teprve do chladiče proudit voda, která se náporem vzduchu ochlazuje. Díky vodnímu čerpadlu putuje z chladiče zpět do motoru, který má už provozní teplotu a pokud se voda v motoru dostatečně neohřeje, tak se na výstupu motoru zase "zastaví" na přivřené komoře termostatu. Regulace je tedy dostatečně řešena funkčním termostatem. Pokud chci, aby se motor co nejdříve zahřál, nesmím z okruhu odebírat teplo přes topení v kabině auta. Do tohoto výměníku není voda z motoru nijak regulována a snaha být co nejdřív "v teple" vede k pomalejšímu ohřevu motoru. Výměník je vlastně chladič, na který fouká ventilátor studený vzduch. Zastánci clony mohou tedy vyrobit další clonu velikosti pylového filtru a umístit ji před něj. Bude to mít stejný, ne-li lepší efekt než clona před chladičem. Clona před chladičem ale má ještě jeden negativní dopad. Při jízdě vyšími otáčkami (třeba na dálnici) brání přístupu vzduchu na turbo, kterému je prakticky jedno, jestli je zima nebo léto a dosahuje vysokých teplot díky spalinám odváděným ze spalovacího prostoru. Jeho chlazení je žádoucí hlavně kvůli oleji, který jej maže.
P.S.
velikost pylového filtru Astry H je - šířka v mm: 294 výška v mm: 200
velikost pylového filtru Zafiry B je - širka v mm: 258 výška v mm: 231
Pozn. Uvedené rozměry se mohou u různých výrobců lišit
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301