Clona před chladič

Co se jinam nehodí pište sem
Odpovědět
Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Clona před chladič

Příspěvek od Oťas » 09 lis 2012, 13:07

:lol: :lol: :lol:
tak to jsem se pobavil.... 8-)

Edit:
@corsaczek

Ono to topí rychle, ale kapalina se mi neohřeje na provoz. teplotu, když jsou mrazy.
Ale jak píše pueblo, asi to vyřeším tou clonou za mříčku. 8-)
Naposledy upravil(a) Oťas dne 09 lis 2012, 17:46, celkem upraveno 1 x.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Reklama
 

Uživatelský avatar
BikerMarius
Příspěvky: 869
Registrován: 04 dub 2012, 10:10
Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec

Re: Clona před chladič

Příspěvek od BikerMarius » 09 lis 2012, 13:21

Miranol dobrý 8-) co zkusit jako v Top Gearu vystříkat to montážní pěnou 8-)

Jinak přemejšlím o něčem podobném. Cesta z práce 10km z toho 5km z kopce a doma mam 60°C ( teda 19°C, ale tu myslím teplotu kapaliny chladící)
Opel Astra H Caravan Z19DT
Moje Astra
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =41&t=4563

Uživatelský avatar
corsaczek
Příspěvky: 2416
Registrován: 16 říj 2008, 10:45
Bydliště: město piva

Re: Clona před chladič

Příspěvek od corsaczek » 09 lis 2012, 14:12

A ono to nějak vadí že se to zahřeje jen na 60? Já chápu, že neni dobrý vytáčet studenej motor a proto to taky nedělám - prostě beru na to ohledy, jedu v klidu dokud si neni zahřáto (mám na to budík ;)) + ještě pár km na zahřátí oleje, což je pro motor rozhodující a tyhle vaše předpotopní udělátka tomu stejně nepomůžou. Ničím tím motor? Vzhledem ke všem problémům co tu najitelé naftových Aster řeší, myslím že tohle opravdu není rozhodující.

Uživatelský avatar
BikerMarius
Příspěvky: 869
Registrován: 04 dub 2012, 10:10
Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec

Re: Clona před chladič

Příspěvek od BikerMarius » 09 lis 2012, 14:24

No zatím to ničemu nevadí, až bude -20°C bude hůř a přece jen ohřátej motor funguje lépe než studenej. Už podle sluchu poznam kdy se ohřál nad 50°C. Jinak se k motoru chovám jak mám když je studený jsem odřízenej naftou tak, že to s benzínem neumím ;-)

Nemyslím si že to řeší jen majitelé naftových aster ale všichni majitelé moderních výkonných nafťáků, které mají málo zbytkového tepla. Zatím jsem celkem spokojenej jak brzo astra topí, uvidím po první zimě s astrou. I když kamarádovo Ibiza nějakej mrňavej benzín topil snad už při výjezdu z parkoviště.
Opel Astra H Caravan Z19DT
Moje Astra
https://www.opel-astra-h.cz/forum/viewt ... =41&t=4563

Uživatelský avatar
oblhut
Příspěvky: 1315
Registrován: 03 dub 2010, 16:41
Bydliště: Břeclavsko

Re: Clona před chladič

Příspěvek od oblhut » 09 lis 2012, 17:29

Auto topí dřív nebo stejně jako benzínová Astra.
Tato Corsaczekova slova můžu jen potvrdit,letos jak byli ty krutý mrazy jsem neměl sebemenší problém s tím,že by to netopilo,do 10km topí úplně v pohodě a nikdo jsme zatím neumtrzli :D
Moje Zafirka 1,9cdti 88kw

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Clona před chladič

Příspěvek od Oťas » 09 lis 2012, 17:45

Píšu to v příspěvku nahoře...nejde o topení, s tím problém není.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Uživatelský avatar
oblhut
Příspěvky: 1315
Registrován: 03 dub 2010, 16:41
Bydliště: Břeclavsko

Re: Clona před chladič

Příspěvek od oblhut » 09 lis 2012, 17:48

V pohodě a když jsme u toho,na kolik se Ti kapalina v mrazech ohřeje a za jak dlouho?Já po těch 10km mám okolo 80.
Moje Zafirka 1,9cdti 88kw

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: Clona před chladič

Příspěvek od Oťas » 09 lis 2012, 22:09

já cca po 10km taky, ale stačí jet chvilku z kopečka bez plynu a hned to klesne třeba na 75st. i míň.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

astros
Příspěvky: 177
Registrován: 03 zář 2012, 20:21

Re: Clona před chladič

Příspěvek od astros » 09 lis 2012, 23:23

Podľa mňa nič netreba preháňať. Keď "clona", tak len decentne. Ja sa pohybujem v drsných podmienkach a v predošlom aute som mal Webasto, ktorým som si auto predhrieval pred štartom. Bez neho som išiel v zime zdochnúť, nepomohla by mi ani tona izolačného materiálu. Takže keď chce niekto šetriť motor a nebude mu ľúto pár kvapiek paliva navyše, tak si zaobstarajte nejaký predohrev. Potom už len nasadneš do tepla, štartneš zohriatý motor, pustíš stierače, zotrieš nimi sneh či námrazu a ideš s úsmevom na tvári :D Keď bolo vonku -25 stupňov a každé druhé auto malo problém naštartovať, tak mne stačilo nechať kúriť Webasto aj 20min. a jazda bola s úsmevom na tvári. Nebolo mi v aute horúco, ani som nemeral vnútornú teplotu či to prežijem, stačilo mi, že z výduchov išiel pekne teplý vzduch od prvej sekundy jazdy ;)
Naposledy upravil(a) astros dne 10 lis 2012, 00:40, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Clona před chladič

Příspěvek od RomanK » 09 lis 2012, 23:33

Zajimavé téma. Přijde mi to ale jako nosit si přímotop do sauny vyhřáté na 100 stupňů.
Aby se zahřál motor, je tředa, aby si vytvořil teplo. Dokud není kapalina ohřátá na otevírací teplotu termostatu, do chladiče proudí pouze malý objem vody, který jej zahřeje pouze minimálně. Clona před chladičem tedy brání tomu, aby se ohříval ve skutečnosti studený chladič. Až si motor vytvoří dostatek tepla, aby teplota vody otevřela termostat, začne teprve do chladiče proudit voda, která se náporem vzduchu ochlazuje. Díky vodnímu čerpadlu putuje z chladiče zpět do motoru, který má už provozní teplotu a pokud se voda v motoru dostatečně neohřeje, tak se na výstupu motoru zase "zastaví" na přivřené komoře termostatu. Regulace je tedy dostatečně řešena funkčním termostatem. Pokud chci, aby se motor co nejdříve zahřál, nesmím z okruhu odebírat teplo přes topení v kabině auta. Do tohoto výměníku není voda z motoru nijak regulována a snaha být co nejdřív "v teple" vede k pomalejšímu ohřevu motoru. Výměník je vlastně chladič, na který fouká ventilátor studený vzduch. Zastánci clony mohou tedy vyrobit další clonu velikosti pylového filtru a umístit ji před něj. Bude to mít stejný, ne-li lepší efekt než clona před chladičem. Clona před chladičem ale má ještě jeden negativní dopad. Při jízdě vyšími otáčkami (třeba na dálnici) brání přístupu vzduchu na turbo, kterému je prakticky jedno, jestli je zima nebo léto a dosahuje vysokých teplot díky spalinám odváděným ze spalovacího prostoru. Jeho chlazení je žádoucí hlavně kvůli oleji, který jej maže.

P.S.
velikost pylového filtru Astry H je - šířka v mm: 294 výška v mm: 200
velikost pylového filtru Zafiry B je - širka v mm: 258 výška v mm: 231
Pozn. Uvedené rozměry se mohou u různých výrobců lišit
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Odpovědět