Tüv report 2011
Napsal: 16 pro 2010, 21:00
Tak nove vysledky.
http://auto.idnes.cz/specialni-priloha. ... ch-stk.htm
http://auto.idnes.cz/specialni-priloha. ... ch-stk.htm
Forum pro majitele vozů Opel Astra H a Zafira B
https://www.opel-astra-h.cz:443/forum/
https://www.opel-astra-h.cz:443/forum/viewtopic.php?f=21&t=2460
Podezřelé rozhodněFila78 píše:http://sauto.cz/detail-inzeratu/osobni/ ... ia/8563728
To je asi nejaka corka ne ?
Kód: Vybrat vše
Čo je dobré vedieť o TUV Reporte (ze stareho TUV 2010)
1.
Nemecká spoločnosť RW TUV je jednou z najväčších inšpekčných spoločností na svete. Mimo kontroly a overovania kvality v rôznych odvetviach výroby a služieb prevádzkuje v Nemecku aj sieť technických kontrol. Je to čosi podobné ako naše stanice technickej kontroly. Rozdiel však spočíva v tom, že výsledky technických prehliadok sú každoročne vyhodnocované podľa typov automobilov.
2.
Najnovší rebríček spoľahlivosti čerpá z údajov zozbieraných za dvanásť mesiacov v období od júla 2008 do júna 2009. Celkom bolo skontrolovaných 7 487 460 automobilov so zastúpením 201 modelov, čo dáva výsledkom vysokú úroveň dôveryhodnosti. Skresľovanie údajov je znížené vďaka zásade, že štatistika uvádza výlučne modely, pri ktorých bolo vykonané dostatočné množstvo kontrol. Limit je 500 prehliadok na jeden typ vozidla.
3.
Podobne ako na našich STK sa zistené chyby delia na ľahké, vážne a nebezpečné. Vozidlo s ľahkou chybou, teda takou, ktorá neohrozuje bezpečnosť premávky, dostáva známku umožňujúcu ďalšiu prevádzku. Automobil s vážnou chybou môže byť naďalej v prevádzke, majiteľ je však povinný chybu odstrániť v stanovenej lehote. Vozidlo s nebezpečnou chybou nesmie opustiť kontrolnú stanicu po vlastnej osi a je dočasne vyradené z prevádzky.
4.
Štatistiky TUV rozdeľujú vozidlá do piatich vekových kategórii od nových modelov až po autá vyrobené pred dvanástimi rokmi. Rebríček je zostavený na základe podielu vozidiel s vážnymi a nebezpečnými chybami na celkovom počte kontrolovaných kusov toho istého modelu. Percentuálny údaj, napríklad 5 %, teda znamená, že zo sto kontrolovaných vozidiel bolo päť takých, na ktorých sa objavili závažné nedostatky.
5.
Slabým článkom štatistík TUV Reportu je, že nerozlišujú vozidlá firemné od súkromných. Z toho vyplývajú rozdielne podmienky použitia. K istému skresleniu môže dochádzať aj pri hodnotení veľmi drahých áut, napríklad Porsche, ktorým majitelia zabezpečujú lepší servis ako bežne používaným masovým modelom. Štatistiky tiež sledujú len poruchy, ktoré spadajú do metodiky kontroly v rámci STK. Nekontrolované druhy porúch tu teda nefigurujú.