Pribeh vyberu auta zacal cca v breznu 2009, kdy jsem zmenil misto, po 5ti letech vratil sluzebni Fabii kombi TDI a zacal se poohlizet po necem novem. Rodinou nasponovany rozpocet byl cca 150.000,- (idealne jeste mene) a vyber nepreberny. Jak jsem brzy zjistil, sit autobazaru, jejich cen a praktik byla a je naprosta dzungle! Po cca 2 mesicnim hledani na internetu, po znamych atd. jsme meli vybranou Fiat Mareu Weekend 2003. Auto z Nemecka, velice zachovale, vsechny doklady, klice, serviska, km - proste to vypadao jako dobry kup za 98.000,- Vzal jsem penize a tesil se na nove auto. Na servisni prohlidce bylo bohuzel (nebo bohudik?) zjisteno, ze ma auto namisto 130.000 km garantovanych nemeckou servisni knihou najeto 246.000 km, predni kotouce v haji, baterka v haji a problem se zhavenim...
Nebyl jsem si presne jist co dal. Nastesti se ve stejnou dobu ozval znamy a dal nam kontakt na autobazar v Praze, kde dobre znal majitele a mel velice dobre zkusenosti. Spojili jsme se s nim a bez preference znacky predali obecne pozadavky na rodinny vuz. Cca za mesic se ozval a ptal se, zdali bysme nemeli zajem o Opel Astra Caravan 2005. Nemohl jsem uverit, ze toto auto bylo v cenove kategorii lehce nad nasim pozadavkem. Kdyz si pomyslim, ze jsme v teto cenove kategorii uvazovali i o koupi Skody Octavie I., je Astra H proti tomu vuz z jineho sveta. Netrpelive jsem cekal dalsi tyden, nez auto dovezou z Belgie. V den kdy ho privezli jsem se uvolnil z prace a jel se na nej okamzite podivat. Do toho auta jsem se okamzite zamiloval, ten design, funkcnost...
Okamzite jsme se dohodli. Pred koupi jsem auto vzal jeste na lehke proklepnuti do Steigera na Cernokostelecke (ECN test hlasil 7 ryznych chyb, o kterych jsem presne nevedel co si myslet). Vse OK, chyby se tykaly poklesu napeti na baterii (tim ze nebylo auto dlouho v provozu). Auto jsem pojistil, nechal namontovat zamek zpatecky, cca v polovine cervence jsem nechal auto prihlasit, dostal SPZky a kazdym dnem si jej skutecne uzivam
![Velmi šťastný :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Auto je sice v základni verzi, ale ma pomerne dost priplatkove vybavy. Jedine s cim jsem mel ze zacatku lehky problem byl 59kW motor, protoze jsem byl zvykly na 74kW z lehoucke Fabie. Cim dal vic mi ale subjektivni nedostatek vykonu prestava vadit a uzivam si jeho extranizkou spotrebu. V kombinovanem provozu mam zatim spotrebu 4,5l, jezdim pomerne lehce.
Ohledne zprovozneni dodatecnych fukci na aute a BC jsem mel velke stesti. Mel jsem v planu se vydat za RomanemK do Brna a kdyz jsem mu pred tydnem volal, vracel se prave z Nemecka se zastavkou v Praze. Opravdu skvely clovek
![Cool 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Posilam jeste par fotek (foceno mobilem jeste v autobazaru, kdy jeste nebyla moje
![Úsměv :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Omlouvam se za takovy roman, muselo to ze me ven - tim autem jsem jednoduse uchvacen
![Smějící se :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Popis a vybava:
Opel Astra H Caravan 1,7CDTI 59kW (2005), Z17DTL, 5 rychlosti
automaticka klimatizace
8 airbagu
GID display
audio CD30, 7 repro
ovladani BC a audia na volantu
tempomat
a par dalsich drobnosti
RomanK zprovoznil:
auto denni sviceni
plne info na BC (spotreba, dojezd, atd.)
svetelny interval 'folow me home'
ovadani prednich oken DO
Planovane upravy:
plna kontrola vozu pres BC (kapaliny, zarovky, atd.)
rezim plynu SPORT
zadni parkovaci senzory
zrcatka do barvy vozu
ochranne listy na dvere
kozeny volant (mozna opc)
jiny klakson (ten soucasny zni jak u 120ky)
hlinikova kola + gumy 225
integrace iPod systemu (spoluprace s GID a ovladanim na volantu)
mlhovky
loketni operka ridice
lehce premyslim o chipu, ale zatim me nikdo nepresvedcil o tom, ze to autu z dlouhodobeho hlediska neuskodi
mozna jeste neco dalsiho...
Tot vse.