Stránka 1 z 3
Chyba komunikace a nefunkční posilovač řízení.
Napsal: 26 pro 2018, 18:23
od vasekpetr1
Dnes mě Zafa při cestě z práce vylekala, v zatáčce jsem ucítil, že nějak ztuhnul volant, spadly ručičky otáčkoměru i rychloměru a rozsvítila se kontrolka ESP. Otáčkoměr se za chvíli vzpamatoval, ale rychloměr byl pořád na nule. Po vypnutí motoru a opětném nastartování se kontrolka už nerozsvítila, ale posilovač nenajel. Napětí na baterce 14,3V (při vypnutém motoru 12,5V), takže dobíjení v pořádku. Napíchl jsem diagnostiku a vypsalo mi to tyto chyby:
U2100
U2103
U2105
U2111
U2139
U2143
Všechno jsou to chyby okolo ztráty komunikace CAN-BUS s jednotkami, ale všechny byly Not Present. Tak jsem je smazal, zkusil nastartovat a všechno běží, i posilovač. Auto jsem projel a vše se tváří být v pořádku. Netušíte, co na mě auto chystá? Nesetkal se někdo s něčím podobným?
Re: Chyba komunikace a nefunkční posilovač řízení.
Napsal: 26 pro 2018, 18:30
od Skrolant
Kolísá Ti palubní napětí, pokud je OK dobíjení a baterie, tak máš vadné ukostření a přechodové odpory na napájecích kabelech, nejčastěji kabely přímo od baterie.
Nejcitlivější na podpětí je posilovač řízení, ten vypíná hned a pak ostatní jednotky se automaticky díky podpětí vypínají.
Re: Chyba komunikace a nefunkční posilovač řízení.
Napsal: 26 pro 2018, 18:46
od vasekpetr1
No uvidím, budu to sledovat, je fakt, že ta baterka není nejlepší.
edit: jen si říkám, že kdyby jednotka zaznamenala podpětí, tak by o tom přece také vyhodila hlášku Low voltage v síti, není liž pravda?
Re: Chyba komunikace a nefunkční posilovač řízení.
Napsal: 27 pro 2018, 15:07
od Jirk4
Ne nutně, to podpětí by muselo bejt konstatní. Pokud to kolísá nepravidelně, nemusí to vyhodnotit jako trvalou závadu. Zkus to pořádně proměřit a třeba i jakej odběr má servo při zatočení. resp kam až ti klesá napětí. Podívej se na svorky baterie a alternátoru, zkontroluj kabely a taky řemen příslušentsví. Může třeba i prokluzovat.
Re: Chyba komunikace a nefunkční posilovač řízení.
Napsal: 27 pro 2018, 16:20
od vasekpetr1
Dal jsem druhou baterku a dělá to dál. Podle diagnostiky si při plném rejdu bere 50A a napětí jde o volt níž na 13,1V. Je zajímavé, že když to udělá a vypnu motor, tak to servo je slyšet, jak ještě dobíhá, až se klepe na nápravě. Přijde mně, že to servo dodělává a jak se kousne, tak si vezme víc Amper, než je zdrávo a položí komunikaci jednotek.
Re: Chyba komunikace a nefunkční posilovač řízení.
Napsal: 27 pro 2018, 16:25
od Jirk4
Je to možný. Nějaká špička, která háže tyhle chyby a kolabuje systém. Buď autoelektrikáře, kterej to umí změřit a vyhodnotit, zda je to servo, nebo sehnat nějaký na vyzkoušení. Což je sice voser, ale jinak to nezjistíš. Dělá to nezávisle na teplotě okolí a motoru, nebo jen, když je auto ještě studený?
Re: Chyba komunikace a nefunkční posilovač řízení.
Napsal: 27 pro 2018, 17:03
od vasekpetr1
Nezávisle, mám domluveného autoelektrikáře, tak uvidím, co naměří.
Re: Chyba komunikace a nefunkční posilovač řízení.
Napsal: 27 pro 2018, 18:08
od Stan.
Něco Ti může napovědět, jaké hodnoty se zobrazí u Output Test v OP-COM:
Napětí baterie - (Volt)
Požadovaná rychlost motoru posilovače - RPM (otáčky)
Aktuální rychlost motoru posilovače - RPM (otáčky
Aktuální limit proudu motoru posilovače - (Ampér)
Aktuální proud motoru posilovače - (Ampér)
Re: Chyba komunikace a nefunkční posilovač řízení.
Napsal: 27 pro 2018, 19:04
od vasekpetr1
Stando, otáčky posilovače se pohybují okolo 2780 ot., nastaveno je 2800. Proud jsem nezaznamenal. On je problém v tom, že to blbne jen chvíli a pak se to srovná.
Re: Chyba komunikace a nefunkční posilovač řízení.
Napsal: 28 pro 2018, 11:10
od Stan.
Petře a nesledoval jsi, když to dělá pouze někdy. Zda by to nemohlo mít souvislost s tím přídavným topením při velkém odběru. Zkontroluj
všechny svorky uzemění, jak psal již Skrolant. Zda jsou dobře zalisované koncovky, již to někdo psal, že se občas povolují a spíše u dieselu.