Vyriesene - Detonacne spalovanie
Napsal: 15 srp 2016, 14:43
Dobry den,
nedavno som si zacal vsimat na mojej Astre H, Z16XE1 zvlastne rezonovanie - drncanie proste zvuk naviac pri zabere motora v zatazi. Napr. do mierneho kopceka pri preradeni z 2 do 3 stupna (alebo 3-4) mozno 2 sekundy zadrncanie (podobny zvuk ako diesel). Neznie to nejako dramaticky, v podstate to pocut iba pri otvorenom okne a clovek musi dobre pocuvat. Deje sa to iba pri zohriatom motore - cca po 10 - 15 minutach jazdy. Zatial sa mi podarilo zistit, ze s najvacsou pravdepodobnostou ide o tzv. "detonacne spalovanie", niekedy nespravne nazyvane "klepanie ventilov". Po natankovani 100 oktanoveho paliva to takmer uplne prestalo, co ma len utvrdzuje v tom, ze je to ono..
Otazka znie co to moze sposobovat. Diagnostika (Op-com) nehlasi ziadnu relevantnu chybu senzora. Z moznych pricin som na nete nasiel: karbonove usadeniny, chybne sviecky, chybny senzor klepania (knock senzor), upchaty EGR, chybny senzor teploty chladiacej kvapaliny, chybna vaha vzduchu apod..
Vacsinu veci by ale mala hlasit diagnostika a sviecky boli menene za original GM pred dvomi rokmi. Taktiez teplota chladiacej kvapaliny cez diagnosticke menu sa zda byt OK.
Mali ste niekto nieco podobne? Je to normalne? Myslite ze to mozu sposobovat usadeniny, alebo mam hladat chybu inde?
Vdaka.
nedavno som si zacal vsimat na mojej Astre H, Z16XE1 zvlastne rezonovanie - drncanie proste zvuk naviac pri zabere motora v zatazi. Napr. do mierneho kopceka pri preradeni z 2 do 3 stupna (alebo 3-4) mozno 2 sekundy zadrncanie (podobny zvuk ako diesel). Neznie to nejako dramaticky, v podstate to pocut iba pri otvorenom okne a clovek musi dobre pocuvat. Deje sa to iba pri zohriatom motore - cca po 10 - 15 minutach jazdy. Zatial sa mi podarilo zistit, ze s najvacsou pravdepodobnostou ide o tzv. "detonacne spalovanie", niekedy nespravne nazyvane "klepanie ventilov". Po natankovani 100 oktanoveho paliva to takmer uplne prestalo, co ma len utvrdzuje v tom, ze je to ono..
Otazka znie co to moze sposobovat. Diagnostika (Op-com) nehlasi ziadnu relevantnu chybu senzora. Z moznych pricin som na nete nasiel: karbonove usadeniny, chybne sviecky, chybny senzor klepania (knock senzor), upchaty EGR, chybny senzor teploty chladiacej kvapaliny, chybna vaha vzduchu apod..
Vacsinu veci by ale mala hlasit diagnostika a sviecky boli menene za original GM pred dvomi rokmi. Taktiez teplota chladiacej kvapaliny cez diagnosticke menu sa zda byt OK.
Mali ste niekto nieco podobne? Je to normalne? Myslite ze to mozu sposobovat usadeniny, alebo mam hladat chybu inde?
Vdaka.