čaute,
mám takový dotaz. Ted jsem dojel z pracovní cesty a měli jsme pujčenou oktávi 3. řada. Tam je volant a spojka velice měkká a neklade skoro žádný odpor, ale jak jsem sedl do své astry tak sem byl až vyděsenej jak tuhý mam volant a spojku je to normální nebo je něco špatně ?
Posilovač řízení
- Reklama
Re: Posilovač řízení
Kousek výpisu ohledně posilovače z recenze Octavie 03,
Ke zbytku jízdních vlastností moc příjemný nebudu. Prvním problémem je nestabilita ve vyšších rychlostech. Nad 160 km/h “plave” na silnici více, než Octavia první generace. Nejednou se stalo, že nerovnost na dálnici vůz posunula o půl pruhu jinam. Podle některých je na vině kliková zadní náprava. Ve verzi s motorizací 1.8 by měla být náprava víceprvková, takže tyto problémy snad odpadnou. Druhou související věcí je elektrický posilovač řízení a obecně přeposilované řízení, díky kterému řidič necítí ve volantu žádnou odezvu. Takže na dálnici najedu na koleje, auto změní směr, ale volant sebou ani necukne. Tato vlastnost je o poznání horší na sněhu, ledu nebo břečce. Když auto ztratí trakci, tak nelze nijak poznat, co se vlastně děje pod autem, a co jako řidič mohu dělat, abych jej srovnal. Řidič je tak pasován do role diváka v souboji elektroniky se silnicí. Ve skutečnosti je to poměrně děsivý pocit. Chápu, že pokrok nejde zastavit a zanedlouho budou mít auta plného autopilota, ale dokud auto řídím já, rád bych nad ním také měl kontrolu. Ne, že si řízení převezme elektronika, která nějak brzdí, nějak zrychluje, nějak zatáčí, a já netuším, co mám vlastně dělat.
Ke zbytku jízdních vlastností moc příjemný nebudu. Prvním problémem je nestabilita ve vyšších rychlostech. Nad 160 km/h “plave” na silnici více, než Octavia první generace. Nejednou se stalo, že nerovnost na dálnici vůz posunula o půl pruhu jinam. Podle některých je na vině kliková zadní náprava. Ve verzi s motorizací 1.8 by měla být náprava víceprvková, takže tyto problémy snad odpadnou. Druhou související věcí je elektrický posilovač řízení a obecně přeposilované řízení, díky kterému řidič necítí ve volantu žádnou odezvu. Takže na dálnici najedu na koleje, auto změní směr, ale volant sebou ani necukne. Tato vlastnost je o poznání horší na sněhu, ledu nebo břečce. Když auto ztratí trakci, tak nelze nijak poznat, co se vlastně děje pod autem, a co jako řidič mohu dělat, abych jej srovnal. Řidič je tak pasován do role diváka v souboji elektroniky se silnicí. Ve skutečnosti je to poměrně děsivý pocit. Chápu, že pokrok nejde zastavit a zanedlouho budou mít auta plného autopilota, ale dokud auto řídím já, rád bych nad ním také měl kontrolu. Ne, že si řízení převezme elektronika, která nějak brzdí, nějak zrychluje, nějak zatáčí, a já netuším, co mám vlastně dělat.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Posilovač řízení
Taky teď jezdím novou octávkou 1,2T se sport paketem. První jízda byla celkem divoká. Můj pocit byl stejnej, jako tady píšete. Volant se dá točit malíčkem a se silnicí žádná odezva. Stejně jako brzdy a hrozně měkká spojka. Tu by zmáčklo aji roční děcko. Pak sem nedávno sedl do astry a to je oproti tomu jak bez posilovače. Každopádně se mi líbí tužší posilovač astry a režim sport ho má ještě tužší, což je lepší na rychlejší jízdu. Co mi vadí nejvíc na Octávce je autostop systém. Zastavit na červenou s rozpáleným motorem, to je jak dělaný na servis se zadřeným turbem. Stejně jako si to nehlídá zahřívání motoru a vypíná se třeba při výjezdu z garáže, o ulic vedle... Taky se mi párkrát stalo, že sem pedál spojky musel zmáčknout dvakrát, aby nastartoval. V křižovatce vypadáte jak trotli, že vám to chcíplo. Startuje se samozřejmě s rozsvícenejma světlama a ty při startování problikávají, že jo. No a poslední věc, nechci zažít to, že budu popojíždět ve městě a na konci ulice dojde šťáva v baterce.
Astra už sice nevypadá (teď nemyslím OPCčka) nijak extra a není kdoví jak dobrá, ale pořád v ní sedím radši, jak v té octávce.
Starším autům zdar
Astra už sice nevypadá (teď nemyslím OPCčka) nijak extra a není kdoví jak dobrá, ale pořád v ní sedím radši, jak v té octávce.
Starším autům zdar
Re: Posilovač řízení
v oktávce ti nedojde šťáva, start stop se nastartuje, když zjistí že má slabou batery....stejně jako když jedu po městě a šx za sebou se rozjedeš na křožoatce a pak zastaviš na další tak po 4 se motor nevypne atd....prostě kurvítko na entou a vypínám hned po nastartování!
btw s posilovačem stejný pocit.
btw s posilovačem stejný pocit.
Re: Posilovač řízení
Díky moc borci něco na tom bude. Jel jsem porad v dešti pres Německo a za cestu sem od volantu neměl vůbec žádnou odezvu az sem si říkal ze se vznasim nad silnici . dnes sem jel s astrou v dešti vlitl jsem do koleji kde bylo víc vody a už sem otom věděl . jinak se mi povedlo oktavku trošku otestovat.. V Polsku odlitlo něco z kamionu do svetla a světlo se cele posunulo a plechový blatnik se zdeformoval , jel sem asi 140 .. Dívim se ze se spis nerozbilo světlo.. Ted se desim kolik bude stát oprava
- BikerMarius
- Příspěvky: 869
- Registrován: 04 dub 2012, 10:10
- Bydliště: Ústí nad Labem/Liberec
Re: Posilovač řízení
Nemam zkušenost s O3 ale skoro ve všech jizdních režimech se mně řidi lépe moje H, než služebni O2 taky s dvoulitrem v naftě. Jediny co je přijemnější je řazení.. moje ma už vůli v lanovodech.