Stránka 1 z 3
AGR ventil
Napsal: 04 čer 2008, 17:48
od jamborek
Zdravím chalani, mám otázku, zda jste už někdo měl problém s AGR ventilem?Vyhrkl to na mně servisák, tak jsem byl docela zaskočený
Mám Astru Caravan, r.v.2005, 1.9CDTI, 110kW...7Otis. najeto.
Re: AGR ventil
Napsal: 11 zář 2008, 22:35
od Rado77
Nazdar,
mam Astru sice iba prvy den (sluzobne auto), ale vseobecne k EGR ventilu viem povedat. Jedna sa o Exhaust Gas Reduction system, co je znovuspalenie casti fyfukovych plynov. Tie sa za ucelom znizovania emisii vracaju spet pred klapku a primiesavaju ku vzduchu. Vyvod spalin je vecsinou rieseny zo zvodu prveho valca. EGR ventil sa zvykne casom spalinami zasvinit, co ma za nasledok napr. nepravidelny volnobeh ci horsi rozbeh vozitka. Je riadeny elektronicky z RJ, ktora otvara a zatvara elektroventil v EGR a tym reguluje. Na mnohych autach sa zvyklo EGR zaslepit uplne, lebo problem nastaval aj so zalepenim elektroventilu vnutri. Proste dali miesto jeho origo tesnenia kus vyrezaneho plechu. EGR nechali ale na kabli, aby RJ nepindala, ze je problem so spalovanim/emisiami. Vlastne je tam to EGR uplne na nist, a zbytocne je zdrojom poruch
Rado77
Re: AGR ventil
Napsal: 02 lis 2008, 10:53
od jamborek
Hoj, díky za odpověď...mezitím jsem byl asi 2x nebo 3x v servisu a nakonec byl přicpaný DPF filtr, s kterým mě strašili, že když nepůjde regenerovat, tak bude muset být nový.Nakonec to šlo.Ale za čas se to objeví znovu, tak bych se chtěl zeptat, jestli nevíš, kde bych našel ten AGR(EGR) ventil.Četl jsem, že by se dal vyčistit.
Re: AGR ventil
Napsal: 02 lis 2008, 11:05
od Samothe
kde je na Háčku nevím ale když už ho budeš čistit tak si udělej i záslepku podle starého těsnění ...
Re: AGR ventil
Napsal: 02 lis 2008, 16:25
od milans
to by som velmi neodporucal, resp. blizsie sa k tomu vyjadroval jeden clen RomanK ( inak frajer na Ople ) v casti elektroinstalacia, kontrolka elektroniky motora-help
tiez som mal problem s EGR ventilom, vyriesilo sa to jeho vycistenim, nachadza sa pod plastom, ktory zakryva motor, v pravom zadnom rohu, potom zistili problem suvisiaci s PDF filtrom, presnejsie so snimacom diferencialneho tlaku, teraz cakam na jeho vymenu, uz aby to bolo, lebo auto skace ako divy kona a obcas vobec nema tah a zhasina
Re: AGR ventil
Napsal: 02 lis 2008, 17:20
od Rado77
Hej hej. Diera od zvodov ide durch cez hlavu valcov a vychadza v pravom zadnom rohu. To zaslepenie sa neodporuca, co sa zase preberalo v inej teme (zmena tlakov v sacom potrubi po zaslepeni). Na starych motoroch sa to robievalo, ale tuna to vraj bude robit problem. Takze vycistit, a potom zase kazde 2 - 3 roky
Re: AGR ventil
Napsal: 02 lis 2008, 19:00
od Samothe
když říkáte nezaslepovat tak nezaslepovat ..
je fakt že nevím jak je to u nových motorů já když měl problém s agr na géčku tak jsem rovnou koupil nový a hned ho i zaslepil ať se mi zas nezanese ..
ikdyž než by se tak stalo tak už tohle autí nebudu mít ..
Re: AGR ventil
Napsal: 02 lis 2008, 23:19
od Rado77
Na tych starsich motoroch sa to zaslepovalo v pohode, clovek predisiel problemom ako:
- pindanie kontroliek ked sa EGR zasvinil a ostal otvoreny (RJ zistuje stav otvorenia)
- zasvinenie samotnej klapky, resp. celej casti sacieho potrubia
- o nieco lepsi vykon (neviem, ci to bolo badatelne vobec)
Re: AGR ventil
Napsal: 03 lis 2008, 09:06
od Samothe
ten výkon je možná o malou trošičku lepší ale opravdu je to nepoznatelné spíš je to jen pro dobrý pocit
Re: AGR ventil
Napsal: 03 lis 2008, 16:30
od jamborek
Thx chlopaci, nechci zaslepovat ten agr ventil, jen jsem se dočetl, že by mohl být zasviněný a proto mi to raz za čas vyhodí chybu a kára se přepne do úsporného režimu a je to pak úplně o h...ě ta jízda.Tak jsem ho chtěl vytáhnout vyčistit a zase vrátit nazpět.Jinak mě čeká cesta do servisu a tam na to koukají jak z jara
Vyskakuje tam chyba 190175 takže bez dvou posledních čísel 1901 a to je:
P1901 filtr částic, senzor tlaku napětí příliš vysoké
P1901 filtr částic, senzor tlaku napětí příliš malé
P1901 filtr částic, tlakové hadice čidlo závadu
P1901 filtr částic, diferenciální tlakové tlaku čidlo je příliš velký
P1901 filtr částic, diferenciální tlakové tlaku čidlo je příliš malá
P1901 filtr částic, tlakové čidlo tlaku, není věrohodný s barometrický tlak
P1901 tlakové čidlo filtr částic, tlak je příliš veliký
P1901 filtr částic, tlakové čidlo tlaku příliš malý
Takže si pak vyberte, co a jak se sere, že naskakuje ta chyba.Čidlo diferenčního tlaku mám vyměněné.Tak mě napadlo, že by snad ten agr ventil a pak už nevím.Když to chce regenerovat, tak mi technik nastavil přes ŘJ, že mi bliká žhavení motoru(to, abych o tom věděl) a do té doby než to zhasne, tak jedu 60km/h a více po dobu asi 10 min.Ale to každý zná, že? Tak co dál???Poraďte....