Stránka 1 z 1
problém s turbem
Napsal: 18 bře 2012, 20:35
od sup
Prosím o radu. Mám Zafiru 1,9 CDTI 110 kW. Při malých otáčkách je tak nějak bez výkonu. Když to sešlápnu, okolo 2800 otáček je cítit zátah a pak už to má ten správný výkon. tzn. turbo zřejmě do těchto otáček nesepne. Nevíte kde by mohl být problém ? Děkuji za radu.
Re: problém s turbem
Napsal: 18 bře 2012, 21:16
od Kesi
Vypisuje ti aj chybu? Skontroluj EGR a regulátor lopatiek turba.
Re: problém s turbem
Napsal: 18 bře 2012, 22:09
od falconik
Mam pocit ze ty auta snad chytaj rymycky navzajem od sebe, dnes skoro to same me auto taha az od tech cca 2 tis ot., napich jsem opcom zadna chyba, ale jel sem to potrapit a na okresce jsem si vsim diky autu co jelo za mnou, ze to nejak vic kouri nez obvykle, pak dokonce nachvilku naskocila chyba P2279-5B coz by melo bejt na 99% EGR takze az to vychladne tak jdu cistit.
Re: problém s turbem
Napsal: 19 bře 2012, 16:20
od falconik
Tak rozebrano, ale......
egr byl naprosto cisty zadna koroze na seleniodu "pouze" saze a dehet tak kde ma byt, takze odmasteno namazano a uz to jezdi zas jak ma......tak snad to bude OK
Re: problém s turbem
Napsal: 19 bře 2012, 17:41
od sup
Díky za reakce. Žádnou chybu mi to nevyhazuje. Kouknu se asi na ten EGR ventil. Co jsem tak četl, nejčastěji bývá závada v něm. Koukal jsem tady na foru na návod čištění a akorát se mi do toho nechce moc vrtat vrtákem abych dostal ven magnet
Re: problém s turbem
Napsal: 19 bře 2012, 19:59
od Kesi
RE Falconik: rozmontoval si aj el.magnet
RE Sup: sa ničoho neboj
Re: problém s turbem
Napsal: 19 bře 2012, 20:30
od falconik
Kesi
jj navrtal, vyrazil a jaksi se zadna koroze nekonala....
byla na spodni hrane selenoidu trochu takova usazenina, ale ventil chodil normalne a dal se pred vyrazenim normalne rukou zmacknout, presto jsem ho komplet rozebral, namazal a jemnym smirkem komplet ocistil. Pak jsem neradem na myti motoru umyl vnitrek egr komory a nakonec proplachnul benzinem. A to by bylo tot nebo ne auto ted jedne normale a to je dulezity....
by me drblo kdybych musel kupovat egr ventil, mam pocit ze se na me ty auta nejak dohodly s tim ze mi to spocitaj a udelaj poradnej vitr v kapse
Re: problém s turbem
Napsal: 23 bře 2012, 16:05
od falconik
tak a mam novy egr ventil, chyba se ztratou vykonu a ted uz i s chybou na budikach se opakovala furt dokola. Ventil byl komplet vycisteny a tak jak se na webu popisuje, ale vysledek
zadny, vydrzelo mu to takl max 2 dny a pak zase chyba, takze novy EGR za 3700 s dph orig pierburg a auto jezdi jak ma. To cisteni neni vseho spasou.....
P.S. Cely problem je v tom ze pokud neni chyba na ovladani egr coz je el. magnet tak je chyba v mechanicke casti kde je ventil co ho ovlada ten magnet, pokud tam bude v sedle toho ventilu nejaka necistota nebo jiny bordel jako saze tak to nebude poradne tesnit a bude dochazet k uniku tlaku turba, vlastne se bude "cisty" stlaceny vzduch ze sani dostavat touhle netesnosti zpatky do vyfuku, pri vyssich otackach motoru se ten problem ztrati kvuli "pretlakovani" celeho systemu a tim padem nedochazi k tak velke ztrate tlaku na turbu v saci casti. Vycistit ten ventil je temer "nemozne" a pri cene noveho ventilu bych to uz ani neresil, hlavne je vysledek nejisty, jedina vec ktere by to 100% vycistila by mozna byla, kdyby to clovek nekde nechal opiskovat pri otevrenem ventilu, pak mozna, ale toho s..ni s tim vymena 15 min. kdyz vam nezapadne sroub k tahlum prevodovky
Re: problém s turbem
Napsal: 23 bře 2012, 22:05
od RomanK
falconik píše:To cisteni neni vseho spasou.....
EGR se dá čistit jednou, maximálně dvakrát. A pokud jsou saze všude, tak je na vyhození, protože je to za nějakou dobu po čištění to samé.
falconik píše:...vymena 15 min. kdyz vam nezapadne sroub k tahlum prevodovky
Většinou padá za starter...