problém s turbem

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Odpovědět
sup
Příspěvky: 6
Registrován: 30 led 2011, 19:17

problém s turbem

Příspěvek od sup » 18 bře 2012, 20:35

Prosím o radu. Mám Zafiru 1,9 CDTI 110 kW. Při malých otáčkách je tak nějak bez výkonu. Když to sešlápnu, okolo 2800 otáček je cítit zátah a pak už to má ten správný výkon. tzn. turbo zřejmě do těchto otáček nesepne. Nevíte kde by mohl být problém ? Děkuji za radu.

Reklama
 

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: problém s turbem

Příspěvek od Kesi » 18 bře 2012, 21:16

Vypisuje ti aj chybu? Skontroluj EGR a regulátor lopatiek turba.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

Uživatelský avatar
falconik
Příspěvky: 413
Registrován: 28 čer 2010, 06:57

Re: problém s turbem

Příspěvek od falconik » 18 bře 2012, 22:09

Mam pocit ze ty auta snad chytaj rymycky navzajem od sebe, dnes skoro to same me auto taha az od tech cca 2 tis ot., napich jsem opcom zadna chyba, ale jel sem to potrapit a na okresce jsem si vsim diky autu co jelo za mnou, ze to nejak vic kouri nez obvykle, pak dokonce nachvilku naskocila chyba P2279-5B coz by melo bejt na 99% EGR takze az to vychladne tak jdu cistit.
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....

Uživatelský avatar
falconik
Příspěvky: 413
Registrován: 28 čer 2010, 06:57

Re: problém s turbem

Příspěvek od falconik » 19 bře 2012, 16:20

Tak rozebrano, ale...... :shock: egr byl naprosto cisty zadna koroze na seleniodu "pouze" saze a dehet tak kde ma byt, takze odmasteno namazano a uz to jezdi zas jak ma......tak snad to bude OK
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....

sup
Příspěvky: 6
Registrován: 30 led 2011, 19:17

Re: problém s turbem

Příspěvek od sup » 19 bře 2012, 17:41

Díky za reakce. Žádnou chybu mi to nevyhazuje. Kouknu se asi na ten EGR ventil. Co jsem tak četl, nejčastěji bývá závada v něm. Koukal jsem tady na foru na návod čištění a akorát se mi do toho nechce moc vrtat vrtákem abych dostal ven magnet :(

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: problém s turbem

Příspěvek od Kesi » 19 bře 2012, 19:59

RE Falconik: rozmontoval si aj el.magnet ;)

RE Sup: sa ničoho neboj 8-)
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

Uživatelský avatar
falconik
Příspěvky: 413
Registrován: 28 čer 2010, 06:57

Re: problém s turbem

Příspěvek od falconik » 19 bře 2012, 20:30

Kesi

jj navrtal, vyrazil a jaksi se zadna koroze nekonala.... :twisted: byla na spodni hrane selenoidu trochu takova usazenina, ale ventil chodil normalne a dal se pred vyrazenim normalne rukou zmacknout, presto jsem ho komplet rozebral, namazal a jemnym smirkem komplet ocistil. Pak jsem neradem na myti motoru umyl vnitrek egr komory a nakonec proplachnul benzinem. A to by bylo tot nebo ne auto ted jedne normale a to je dulezity.... :mrgreen: by me drblo kdybych musel kupovat egr ventil, mam pocit ze se na me ty auta nejak dohodly s tim ze mi to spocitaj a udelaj poradnej vitr v kapse :?:
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....

Uživatelský avatar
falconik
Příspěvky: 413
Registrován: 28 čer 2010, 06:57

Re: problém s turbem

Příspěvek od falconik » 23 bře 2012, 16:05

:? :? :? :? :? tak a mam novy egr ventil, chyba se ztratou vykonu a ted uz i s chybou na budikach se opakovala furt dokola. Ventil byl komplet vycisteny a tak jak se na webu popisuje, ale vysledek :evil: zadny, vydrzelo mu to takl max 2 dny a pak zase chyba, takze novy EGR za 3700 s dph orig pierburg a auto jezdi jak ma. To cisteni neni vseho spasou..... ;)

P.S. Cely problem je v tom ze pokud neni chyba na ovladani egr coz je el. magnet tak je chyba v mechanicke casti kde je ventil co ho ovlada ten magnet, pokud tam bude v sedle toho ventilu nejaka necistota nebo jiny bordel jako saze tak to nebude poradne tesnit a bude dochazet k uniku tlaku turba, vlastne se bude "cisty" stlaceny vzduch ze sani dostavat touhle netesnosti zpatky do vyfuku, pri vyssich otackach motoru se ten problem ztrati kvuli "pretlakovani" celeho systemu a tim padem nedochazi k tak velke ztrate tlaku na turbu v saci casti. Vycistit ten ventil je temer "nemozne" a pri cene noveho ventilu bych to uz ani neresil, hlavne je vysledek nejisty, jedina vec ktere by to 100% vycistila by mozna byla, kdyby to clovek nekde nechal opiskovat pri otevrenem ventilu, pak mozna, ale toho s..ni s tim vymena 15 min. kdyz vam nezapadne sroub k tahlum prevodovky :mrgreen:
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: problém s turbem

Příspěvek od RomanK » 23 bře 2012, 22:05

falconik píše:To cisteni neni vseho spasou..... ;)
EGR se dá čistit jednou, maximálně dvakrát. A pokud jsou saze všude, tak je na vyhození, protože je to za nějakou dobu po čištění to samé.
falconik píše:...vymena 15 min. kdyz vam nezapadne sroub k tahlum prevodovky :mrgreen:
Většinou padá za starter... :lol:
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Odpovědět