problém s turbem
problém s turbem
Prosím o radu. Mám Zafiru 1,9 CDTI 110 kW. Při malých otáčkách je tak nějak bez výkonu. Když to sešlápnu, okolo 2800 otáček je cítit zátah a pak už to má ten správný výkon. tzn. turbo zřejmě do těchto otáček nesepne. Nevíte kde by mohl být problém ? Děkuji za radu.
- Reklama
Re: problém s turbem
Vypisuje ti aj chybu? Skontroluj EGR a regulátor lopatiek turba.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
Re: problém s turbem
Mam pocit ze ty auta snad chytaj rymycky navzajem od sebe, dnes skoro to same me auto taha az od tech cca 2 tis ot., napich jsem opcom zadna chyba, ale jel sem to potrapit a na okresce jsem si vsim diky autu co jelo za mnou, ze to nejak vic kouri nez obvykle, pak dokonce nachvilku naskocila chyba P2279-5B coz by melo bejt na 99% EGR takze az to vychladne tak jdu cistit.
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....
Re: problém s turbem
Tak rozebrano, ale...... egr byl naprosto cisty zadna koroze na seleniodu "pouze" saze a dehet tak kde ma byt, takze odmasteno namazano a uz to jezdi zas jak ma......tak snad to bude OK
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....
Re: problém s turbem
Díky za reakce. Žádnou chybu mi to nevyhazuje. Kouknu se asi na ten EGR ventil. Co jsem tak četl, nejčastěji bývá závada v něm. Koukal jsem tady na foru na návod čištění a akorát se mi do toho nechce moc vrtat vrtákem abych dostal ven magnet
Re: problém s turbem
RE Falconik: rozmontoval si aj el.magnet
RE Sup: sa ničoho neboj
RE Sup: sa ničoho neboj
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan
Re: problém s turbem
Kesi
jj navrtal, vyrazil a jaksi se zadna koroze nekonala.... byla na spodni hrane selenoidu trochu takova usazenina, ale ventil chodil normalne a dal se pred vyrazenim normalne rukou zmacknout, presto jsem ho komplet rozebral, namazal a jemnym smirkem komplet ocistil. Pak jsem neradem na myti motoru umyl vnitrek egr komory a nakonec proplachnul benzinem. A to by bylo tot nebo ne auto ted jedne normale a to je dulezity.... by me drblo kdybych musel kupovat egr ventil, mam pocit ze se na me ty auta nejak dohodly s tim ze mi to spocitaj a udelaj poradnej vitr v kapse
jj navrtal, vyrazil a jaksi se zadna koroze nekonala.... byla na spodni hrane selenoidu trochu takova usazenina, ale ventil chodil normalne a dal se pred vyrazenim normalne rukou zmacknout, presto jsem ho komplet rozebral, namazal a jemnym smirkem komplet ocistil. Pak jsem neradem na myti motoru umyl vnitrek egr komory a nakonec proplachnul benzinem. A to by bylo tot nebo ne auto ted jedne normale a to je dulezity.... by me drblo kdybych musel kupovat egr ventil, mam pocit ze se na me ty auta nejak dohodly s tim ze mi to spocitaj a udelaj poradnej vitr v kapse
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....
Re: problém s turbem
tak a mam novy egr ventil, chyba se ztratou vykonu a ted uz i s chybou na budikach se opakovala furt dokola. Ventil byl komplet vycisteny a tak jak se na webu popisuje, ale vysledek zadny, vydrzelo mu to takl max 2 dny a pak zase chyba, takze novy EGR za 3700 s dph orig pierburg a auto jezdi jak ma. To cisteni neni vseho spasou.....
P.S. Cely problem je v tom ze pokud neni chyba na ovladani egr coz je el. magnet tak je chyba v mechanicke casti kde je ventil co ho ovlada ten magnet, pokud tam bude v sedle toho ventilu nejaka necistota nebo jiny bordel jako saze tak to nebude poradne tesnit a bude dochazet k uniku tlaku turba, vlastne se bude "cisty" stlaceny vzduch ze sani dostavat touhle netesnosti zpatky do vyfuku, pri vyssich otackach motoru se ten problem ztrati kvuli "pretlakovani" celeho systemu a tim padem nedochazi k tak velke ztrate tlaku na turbu v saci casti. Vycistit ten ventil je temer "nemozne" a pri cene noveho ventilu bych to uz ani neresil, hlavne je vysledek nejisty, jedina vec ktere by to 100% vycistila by mozna byla, kdyby to clovek nekde nechal opiskovat pri otevrenem ventilu, pak mozna, ale toho s..ni s tim vymena 15 min. kdyz vam nezapadne sroub k tahlum prevodovky
P.S. Cely problem je v tom ze pokud neni chyba na ovladani egr coz je el. magnet tak je chyba v mechanicke casti kde je ventil co ho ovlada ten magnet, pokud tam bude v sedle toho ventilu nejaka necistota nebo jiny bordel jako saze tak to nebude poradne tesnit a bude dochazet k uniku tlaku turba, vlastne se bude "cisty" stlaceny vzduch ze sani dostavat touhle netesnosti zpatky do vyfuku, pri vyssich otackach motoru se ten problem ztrati kvuli "pretlakovani" celeho systemu a tim padem nedochazi k tak velke ztrate tlaku na turbu v saci casti. Vycistit ten ventil je temer "nemozne" a pri cene noveho ventilu bych to uz ani neresil, hlavne je vysledek nejisty, jedina vec ktere by to 100% vycistila by mozna byla, kdyby to clovek nekde nechal opiskovat pri otevrenem ventilu, pak mozna, ale toho s..ni s tim vymena 15 min. kdyz vam nezapadne sroub k tahlum prevodovky
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....
Re: problém s turbem
EGR se dá čistit jednou, maximálně dvakrát. A pokud jsou saze všude, tak je na vyhození, protože je to za nějakou dobu po čištění to samé.falconik píše:To cisteni neni vseho spasou.....
Většinou padá za starter...falconik píše:...vymena 15 min. kdyz vam nezapadne sroub k tahlum prevodovky
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301