Příspěvek
od tomax » 23 led 2011, 20:56
Ahoj, byl jsem mesic zpatky na garancni prohlidce (3 roky) v AutoStaiger Praha a pozadal jsem v ramci toho ukonu o prevetivni vycisteni EGR. Prijimaci technik se na me koukal jak na vola a pry ze to nema cenu. Tak jsem nenalehal, stejne jsem byl za blbce. Pred tydnem se mi rozsvitila kontrolka motoru s klicem a taky vyfuku - na diagnostice u AutoStaiger mi rekli, ze je potreba asi nove EGR... vymena vcetne dilu tak 8-10 tis. To me teda dopalilo.
Dneska jsem se do toho pustil na vlastni pest. Jelikoz nemam garaz, tak jsem sjel ke kamaradovi za Prahu. Bohuzel jeste nema udelany vjezd do garaze, takze jsem to delal venku v -6 st., coz je teda pekny vopruz. Postupoval jsem podle navodu, nicmene jsem byl prekvapen, ze muj motor ma trosku jine EGR (1.9/Z19DT). Privod spalin je kolinkem odspodu (imbus), privod k sani je pres plechove kolinko zboku (imbus) a samotny ventil je prisroubovany pres drzak na blok pomoci 3 sroubu. Nejhorsi byly ty imbusy ve spodni casti. Fotky nemam, protoze byla takova kosa, ze na foceni nebyla nalada.
Kdyz jsem to vyndal, jazycek elektromagnetu byl uplne zasekly, takze jsem musel odvrtat ten plastovy kryt a jadro vyrazit (navod nekde na netu). Musim rict, ze to vubec neslo, takze jsme nakonec vyvrtali diru vetsi a pouzili vetsi kulatinu i kladivo. Cele to bylo zkorodovane a ten valecek (jadro elektromagnetu) se musel poradne vycistit. Jelikoz jsme odvrtali trosku vetsi diru nez zdravo, pro klid duse jsem to zalepil pomoci tavici pistole. Dovnitr toho plastoveho krytu jsem strcil 9 vrtak, ten plochy zadek - nechal jsem mezeru cca 1mm a kamos z druhe strany do toho striknul plast. Takze z toho vznikla takova cepicka a dirka zmizela. Civka mela pri mereni cca 7 - 8 Ohm, takze predpokladam, ze ok.
Ventil je vycisteny a namontovany, auto jede dobre, ale kontrolka na palubce mi porad sviti (ten vyfuk). Musi se to nejak zresetovat v servise?
Opel Astra H hatchback 1.6 Twinport 77kw
Opel Astra J Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo 143kW (ex)
Opel Astra H Caravan 1.9 CDTI Cosmo 88kW (ex)