Stránka 1 z 3
Vibrace při brzdění - zvlněné kotouče?
Napsal: 03 črc 2011, 22:19
od corsaczek
Ahoj, před nedávnem jsem byl na servisu a došlo i na výměnu kotoučů + destiček, kotoučů z důvodu vibrace při brzdění - neboli diagnostikováno jako zvlněné kotouče. Dobře, proč ne. Došlo na výměnu za originály přímo v aut. servisu Opel. Nové brzdy byly super, asi tak 1000 km
Během dovolený v Itálii to pomalu zase začínalo vibrovat (těžko určit, kdy přišel ten moment, protože nejvýraznější to je při silnějším brzdění z vyšších rychlostí). Neuvědomuju si, že by došlo k přehřání (naopak, až na zpáteční cestu jsem jezdil na spotřebu), případně nějakýmu rychlýmu schlazení louží. Proto můj dotaz:
- můžou být vibrace při řízení způsobený i něčim jinym?
- je možný, aby se nový kotouče zkroutily bez zjevnýho důvodu během pár set až tisíc km?
- jde zvlněný kotouče "opravit"? dá se vůbec diagnostikovat, jestli jsou zvlněný?
- reklamace asi neprojde, co?
Díky za rady, tipy. Nechce se mi znova měnit, aniž bych věděl, co mohla být příčina.
Re: Vibrace při brzdění - zvlněné kotouče?
Napsal: 03 črc 2011, 22:41
od vencator
Tak reklamace asi tezko dycky si neco najdou
zvlneny kotouce se daj vybrousit myslim nebo vysoustruzit (nejsem odbornik) ale delalo se to na jednom aute..... neni mozny ze mas stary pneu?? me stary pneu po vyvazeni tak po 1000-1500km zase nebylo vyvazeny a klepalo to
teda vibrovalo
....
Re: Vibrace při brzdění - zvlněné kotouče?
Napsal: 03 črc 2011, 22:47
od corsaczek
No pneu asi nejsou úplně nejnovější, ale auto jinak moc nevibruje - kolem 110, 120 km/h jde něco do volantu. Ale extrémní je to při brzdění. Jedině, že bych zkusil nahodit zimní pneu a zkusil...
Re: Vibrace při brzdění - zvlněné kotouče?
Napsal: 04 črc 2011, 10:54
od vencator
Tak pri brzdeni to bude asi od kotoucu to je tim kdyz jedes po tech nasich uzasnejch cestach deravejch a brzdis pri tom tak se na tom proste udelaj vlny na tech kotoucich.....
Re: Vibrace při brzdění - zvlněné kotouče?
Napsal: 04 črc 2011, 11:01
od dimi
Mě to dělalo, když jsem měl špatný spodní čep na rameni. Nechal bych i převážit kola.
Re: Vibrace při brzdění - zvlněné kotouče?
Napsal: 04 črc 2011, 11:53
od x-father
Co ja vim, tak spatny kotouce se daj snad priopravit na soustruhu.
Co sem resil spatny kotouce kdysi na fabu a pak na astre G, tak se to projevovalo tak, ze to nejvic vibrovalo pri nejaky konkreti rychlosti. Napriklad pri brzdeni pri 120 km/h. Pri vyssi, nebo nizssi rychlosti ne. Jak se to zhorsovalo, tak se rozpeti svetsoval a vibrace jsem citil treba v rozmezi 90-140 km/h atd...
Je pravda, ze na Astre G se me nejaky vibrace taky hned po chvili objevili zpatky po vymene kotoucu.
Re: Vibrace při brzdění - zvlněné kotouče?
Napsal: 04 črc 2011, 14:31
od alonzo
vibrace jsou urcite od kotoucu a daj se urcite stocit a ze jsou nove, to nic neznamena, ten material se muze skroutit a asi nebude moc kvalitni i presto ze jsou origo.
Re: Vibrace při brzdění - zvlněné kotouče?
Napsal: 04 črc 2011, 14:37
od swabel
Origo su ATE a ATE sa nekrutia! To by musel byt extrem, aby sa ATEcka zvlnili.
Re: Vibrace při brzdění - zvlněné kotouče?
Napsal: 04 črc 2011, 14:42
od alonzo
To jsem si taky myslel.
Re: Vibrace při brzdění - zvlněné kotouče?
Napsal: 06 črc 2011, 22:19
od corsaczek
Žádný extrémní situaci jsem je určitě nevystavoval. Takže by to mohlo být i něco jinýho, než kotouče? Dneska jsem si ale všimnul, že při rovnoměrným brzdění před křižovatkou auto jakoby brzdí víc, míň, víc, míň... To by asi spíš odpovídalo těm kotoučům co? Kde je nechat stočit - autoservis, nebo nějaký soustružník?