A jak tedy na to?
1) nainstalovat program KPower (je tady:
http://rapidshare.com/files/143333178/kpower.zip - link prosím nemažte, je to volné demo). Kdo chce mít KPower v češtině, stačí nainstalovaný Kpower.exe nahradit Kpower.exe ze staženého archivu
2) připojit diagnostický adaptér OP-COM, spustit diagnostiku ŘJ motoru, v bloku měřených dat před započetím zkušební jízdy spustit záznam, čímž se logují všechny motorové parametry do zvoleného souboru. Po ukončení zkušební jízdy zastavit záznam
3) zkušební jízda: zařadit třetí rychlostní stupeň, při zhruba 1500 ot/min plně sešlápnout plynový pedál a udržovat až do max. otáček. Při dosažení max. otáček současně pustit plynový pedál a vyšlápnout spojku a držet, dokud auto nezpomalí na cca. 70km/hod. Pozor! Zkušební jízdu musíte dělat na rovině – a to dost dlouhé. Čím rovnější, tím přesnější měření
4) nyní je nutné udělat malou úpravu logu. V CZ verzi OP-COMu je mezi řád tisíců a stovek vložena mezera, která KPoweru vadí, takže je nutné všechny mezery (pozor, je to ASCII kód 0xA0) odstranit. Lze to udělat např. v editoru UltraEdit funkcí Replace
5) když už máte oteřený log., můžete umazat data před a po zkušební sekvenci. Pokud měří řidič, není možné přesně záznam spustit a zastavit. KPower si v datech tu sekvenci umí najít, takže to odmazávání není asi nutné, ale já to raději dělal
6) v KPoweru se na kartě nastavení musí vyplnit odpovídající oddělovač parametrů a popisky. Pro CZ OP-COM se nastavuje čárka, sec, ot/min a km/h (viz. obrázek v příloze pro CZ OP-COM)
7) v KPoweru na kartě Vst. Data je nutné vyplnit celkovou hmotnost vozu, tlak a okolní teplotu. Hmotnost jsem si nechal změřit na mostové váze ve sběrných surovinách (měříta v te konfiguraci, ve které děláte zkušební jízdu). Tlak jsem nechal default 1013 mbar.
8 v KPoweru na kartě Měř. Hodnoty dejte importovat LOG-DATA
9) pokud jste udělali vše správně, uvidíte v tabulkách akcelerace a zpomalení (decelerace) odpovídající hodnoty vaší zkušební jízdy
10) a nyní si již můžete prohlédnout výsledek na kartě Graf
Zatím nevím, proč je můj graf tak nepěkně zubatý. Pravda, neměl jsem k dispozici dostatečně dlouhý a rovný úsek silnice, ale to snad… problém asi bude ve vzorkování. VAG-COM měří s přesnou periodou 0,8 s, zatímco OP-COM na Z16XE měří s periodou cca. 0,34 s, takže možná pomůže převzorkování na 0,8 s. Na ŘJ s CANem (např. Astra-H) může být vzorkovací frekvence jiná, zatím jsem netestoval.