Stránka 1 z 1

udrzba

Napsal: 17 srp 2008, 12:49
od milans
caute,

asi pred 2 az 3 tyzdnami som si vsimol, ze motor je o nieco hlucnejsi, a pri volnobehu vydaval silny bublavy zvuk, a tiez sa mi zdalo, ze aj nejaky neprijemny zapach. Toto som odpozoroval, ked som stal pri aute. Tiez som postrehol zvysenie spotreby ( mam astru h 1,9 CDTi, 88 kw, r.v. 2006, dovoz SRN maj/kveten 2008 ). Uz som si myslel , ze som kupil "macku vo vreci". :(
Nakoniec ale riesenie bolo uplne jednoduche, stacilo len vymenit vzduchovy filter, ktory bol ale riadne zaneseny, az strach, ked som to uvidel. PRETO DBAJTE O RIADNU UDRZBU VASHO VOZIDLA. Ja uz som prihlaseny na kazdorocnu servisnu kontrolu. ;)

Re: udrzba

Napsal: 30 srp 2008, 09:09
od Oton
To se nedivím.Filtr se ma měnit s olejem. :D

Re: udrzba

Napsal: 30 srp 2008, 15:55
od pekki
Kam jezdite v Brne na servisni prohlidky?

Re: udrzba

Napsal: 30 srp 2008, 17:19
od Oton
Já mám švagra automechanika.Takže servis mám od něj za levno(flašku),akorát si zaplatím díly aty mi shání levně.Jinak můj nejlepší kamarád má kamoša v BS na Veslařské tak možná by šlo domluvit nějak.Ale to zatím nevím.říkal jsem mu že by mi stačily razítka do servisky :D .takk uvidím.Jinak u nas v Lelekovicích je skvělej mechanik akorát že nemá software na oply.

Re: udrzba

Napsal: 30 srp 2008, 22:32
od pekki
Tak Techa na Astry H ma RomanK v Brne a k BSauto se uz ani nepriblizim- uz se tesim az budu mit ty nove ramecky pod SPZ a ty s napisem BS Auto hodim do popelnice.

Re: udrzba

Napsal: 30 srp 2008, 22:46
od Oton
Ja do BS jezdím jen pro nahradni dily(zasterky atd).Mám H teprve 2 tydny ,takže jsem ještě nemusel do servisu.V ttom BS je to nějak naprd? :?: nevím proč jim ty rámečky budou trvat tak dlouho!!

Re: udrzba

Napsal: 25 zář 2008, 23:00
od Rado77
Akonahle mam auto po zaruke, robim si garancky sam. Mam aspon istotu, nakolko mam vela zlych skusenosti s autoriz. servismi. Uvediem priklady:

- naliali oleja o cca liter viac (1cm na rysku MAX, olej vyhadzalo na motor, zo sacieho potrubia som vylial asi deci, klapka zas... jak svina)
- zabudli napojit hadicu sacieho potrubia do airboxu (za filtrom!)
- dotiahli altik iba 1 srobom, druhy chybal !
- X-krat mi povedali uplnu hovadinu, aby ma odbili, pricom danym motorom som sa venoval ako konicek a poznal som ich do sroba (chlapik za prepazkou sa proste vedomostami nerovna mechanikovi vzadu, a aj ten mechanik vzadu je kolko krat menej mudry ako my tu)
- central mi vyhadzoval poistku? (dali silnejsiu ! - mimo predpisanu)
atd atd...

Proste po tychto skusenostiach si robim raz rocne nasledovne:
- vymena oleja + filtra
- kontrola (prip. vymena sviecok)
- vzduchovy filter
- kontrola hrubky kotucov a platniciek
Pri tych menej pravidelnych vymenach si robim:
- rozvody (ak je motor, ktory nieje zaveseny na hornom silentbloku, ktory by bolo treba demontovat - nemam kde podlozit al. zavesit motor)
- vymena chladiacej (ak staci vypustit cez spodnu hadicu chladica)
- vymena brzd. platniciek
- stelung rucnej brzdy
- prachovy filter v kabine
Jedine co ozaj nerobim je:
- vymena brzdovej kvapaliny (na odvzdusnenie musia byt dvaja, a je tam aj hydraulicka spojka, kt. treba odvzdusnit)

Takto usetrim za tie roky peknych par desiatok tisicov, a zaroven mam istotu, ze je to spravene dobre. Comu ale moc nerozumiem je elektrika, s tou sa radsej nekamaratim, akurat tak identifikujem a vymenim blbu poistku al. ocistim kontakt dakde... :)

Ta zakladna vymena oleja a filtra plus vzduchoveho filtra - to si ozaj moze spravit kazdy sam. Ja ani nemam garaz, proste zajdem dakde ku garazam, podlozim lavor a vypustim olej. Takto mam garancku za hodinku sobotneho dopoludnia hotovu ;) Servisy aj tak vecsinou nic ine neurobia (vsetky tie kontroly napnutia pasov.... :) ) a ozaj iba vymenia polku oleja, filter ktovie ci daju novy (ale je pekne opucovany vzdy :) )

Sam som si servisoval Daewoo Matiz, ktory mal 11 rokov, ked som ho nedavno predal a kupil vecsie auto. A jazdil ako novy stale.