Výměna čidla chladicí kapaliny Astra-H 1.8 16V 103kW
Napsal: 06 pro 2009, 12:36
Zdravím všechny příznivce Aster jakéhokoliv druhu!
Před časem jsemna své Astře zaregistroval po 2letém provozu první (a zaplaťbůh zatím poslední) závadu - palubní počítač hlásil nedostatek chladicí kapaliny ("check coolant level"). Objevovalo se to nepravidelně, ale docela často. I po dolití kapaliny se stav nezměnil, proto byl čidlu v nádobce vysloven distanc. Laskavostí člena fóra jsem se dozvěděl objednací číslo čidla, objednávka a dodání čidla u nejrozšířenějšího dodavatele ND v Česku bylo otázkou několika dnů. A došlo na realizaci. V první chvíli jsem si myslel, že je čidlo do nádobky zespoda nějak zalepeno, čili jsem předpokládal, že bude nutné nádobku vcelku vyjmout. Odsátí kapaliny, průzkum uchycení - nádobka drží na dvou kovových lištách a je nasunuta zpředu, takže bude nutné vyjmout baterii. Po vyjmutí baterie zjišťuji, že na boční liště u nádobky je vepředu plast, bránící nádobce v pohybu vpřed a ten má tolik zoubků a jazýčků, že by se jeho sundání neobešlo bez hrubého násilí a drsných slov. Koukám zespoda na nádobku, vidím konektor čidla. [ Po jeho rozdělení zjišťuji, že se čidlem dá v malém rozmezí pohybovat, je tam tedy jen zasunuto. Na novém čidlu vidím zub, do něhož zapadá očko na nádobce, ale je to vše dost tuhé. Tenkým šroubovákem se očko z bílého plastu dá vyhnout a čidlo už docela ochotně vyjede dolů. Nové se tam zasune a přihnutím očka ven se dá zacvaknout na původní místo. Konektor jsem pro jistotu ošetřil samovulkanizační páskou - nemám rád holé dráty končící v něčem pevném, nalití kapaliny, reinstalace baterie - a je to.
Před časem jsemna své Astře zaregistroval po 2letém provozu první (a zaplaťbůh zatím poslední) závadu - palubní počítač hlásil nedostatek chladicí kapaliny ("check coolant level"). Objevovalo se to nepravidelně, ale docela často. I po dolití kapaliny se stav nezměnil, proto byl čidlu v nádobce vysloven distanc. Laskavostí člena fóra jsem se dozvěděl objednací číslo čidla, objednávka a dodání čidla u nejrozšířenějšího dodavatele ND v Česku bylo otázkou několika dnů. A došlo na realizaci. V první chvíli jsem si myslel, že je čidlo do nádobky zespoda nějak zalepeno, čili jsem předpokládal, že bude nutné nádobku vcelku vyjmout. Odsátí kapaliny, průzkum uchycení - nádobka drží na dvou kovových lištách a je nasunuta zpředu, takže bude nutné vyjmout baterii. Po vyjmutí baterie zjišťuji, že na boční liště u nádobky je vepředu plast, bránící nádobce v pohybu vpřed a ten má tolik zoubků a jazýčků, že by se jeho sundání neobešlo bez hrubého násilí a drsných slov. Koukám zespoda na nádobku, vidím konektor čidla. [ Po jeho rozdělení zjišťuji, že se čidlem dá v malém rozmezí pohybovat, je tam tedy jen zasunuto. Na novém čidlu vidím zub, do něhož zapadá očko na nádobce, ale je to vše dost tuhé. Tenkým šroubovákem se očko z bílého plastu dá vyhnout a čidlo už docela ochotně vyjede dolů. Nové se tam zasune a přihnutím očka ven se dá zacvaknout na původní místo. Konektor jsem pro jistotu ošetřil samovulkanizační páskou - nemám rád holé dráty končící v něčem pevném, nalití kapaliny, reinstalace baterie - a je to.