Ahoj kolegáčci,
protože jsem si pořídil háčko bez parkáčů a byli jsme na ně, tedy hlavně moje něžná polovička
![Velmi šťastný :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
, zvyklí, rozhodl jsem se je pořídit. Po dotazu na cenu v Oplu padlo celkem jasný rozhodnutí - objednat na internetu a namontovat sám. Naštěstí mám stříbrnou barvu, tedy čidla stejné barvy nebyly problém.
Tak jen pár postřehů pro ty, kteří zvolí stejnou cestu:
Cena parkáčů je cca 800Kč, podle typu a počtu senzorů. Já zvolil klasiku, tedy pouze zadní se 4 senzory. Umístění displeje, natažení kabýlku k zadnímu světlu a umístění řídící jednotky v dutině blatníku u zadního světla, to všechno bylo v pohodě
![Otázka :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
. Na problém jsem narazil až když jsem vrtal díry na čidla. Krajní šly dobře, za plastem nárazníku je dost místa. Ovšem ty dvě prostřední...... za plastem nárazníku je profilovaný plech, sloužící jako deformační zóna a výzruha. Ten je za nárazníkem cca 1,5cm a čidlo je hluboké cca 2,5cm. Už nebyla cesta zpět, tak jsem volal do Opla co obnáší dodatečná montáž u nich, tedy origo. Řekli, že do plechu vrtají díry. Na můj dotaz ohledně bezpečnosti, deformačních zón a případném pojistném plnění při nehodě mi bylo řečeno, že to neřeší. Tak jsem vzal 21 vrták a vrtnul díry.
Kabílky od čidel jsem pak protáhl v rámu právě tohoto plechu pod zadní světlo, odkud je po jeho demontáži vidět na zem. Zapojil a maká to náramně. Žádné mrtvé body nepozoruju a když displej ukazuje 0,0m, je za autem cca 30cm místa
![Velmi šťastný :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
.
Přidávám pár fotek.....