Uz jsem vyzkousel na aute vicero zarovek, tak se s vama podelim o moje zkusenosti.
Jenom okrajove na zacatek, kdysi jsem zkusil na Hacku i HIDky, ale hned sem to dal pryc. Ne ze bych byl obecne proti, ale na astre je to cunarna. Zrejme kvuli pomerne velke parabole a diky faktu, ze neni skovana prilis hluboko ve svetlometu HIDky v astre oslnuji a to tak, ze ne malo.
Zacal jsem zkouset jak svitit lepe klasickou halonegkou 55W.
Jako prvni jsem se zameril na
Osramy. Hodne se kupuji Nightbrakery a Silverstary.
Nightbraker sviti velmi dobre klasicky zlute. V profitestu zarovek otistenem v MF Dnes dopadla prakticky nejlepe.
Silverstar ma podle osramu svitit o neco mene nez nightbraker. Nemohu posoudit, protoze jsem ji nikdy nemel.
Osram
Cool Blue jsem si take odzkousel. Ma o neco vetsi svitivost nez obycejna zarovka a je podle osramu o 20% vice do bila, ma tedy vice kelvinu. Vyrobce uvadi polovicni vydrz oproti obycejne zarovce. Me vydrzely cca 14-15 tisic. Pokud ma klasicka zarovka cca 3200K, pak CoolBlue by mela mit pres 3800K. Tomu ale moc neverim, protoze jsem si odzkousel i Philips Bluevision.
Philips BlueVision ma zvysenou svitivost a udavanou barvu svetla 4000K. Musim rict, ze kdyz jsem mel v jednom svetle Cool Blue a v druhem BlueVision, tak Osram vedle philipse vypadal jako zarovka co sviti slabe a zlute. Navic podle zminovaneho testu MF Dnes dopadla tahle zarovka od Philipse prakticky stejne jako Osram Nightbraker. Rozdil byl minimalni. Lisi se hlavne cenou a barvou svetla. Philips BlueVision je belejsi.
Musim rict, ze BlueVision je asi nejlepsi zarovka jakou muzete v CR koupit.
Patral jsem dal a narazil jsem na zminku o zarovkach
PIAA.
Vyrobce tvrdi, ze jejich zarovky sviti jako 110W, tedy slibuje 100%navic. Napriklad nightbraker ma it udajne zvysenou svitivost o 80%. Co me ale zaujalo, ze nabizeji zarovky s teplotou bile az k 6000K. Nejsem zastance modrych zarovek, ktere prodavaji u pumpy s nazvy jako Xenon Light atd. Navic takove nekvalitni zarovky s tmave modrym sklem spatne sviti, protoze sklo odfiltruje cast svetla a navic lidske oko je na modrou mene citlive. Ale na PIAA bylo vsude spusta chvaly, akze jsem nakonec objednal
PIAA White & White 4300K. Musim uznat, ze je to nejlepe svitici zarovka co jsem zatim videl. Vydava nadherne bile svetlo. Rekl bych skoro az s nadechem do modra. Melo by jit o stejnou teplotu, jaka je nejrozsirenejsi u Xenonu. Vtip je ale v tom, ze toho svetla vydavaji hodne. Svitivosti jsou na tom srovnatelne jako BlueVision, ale BlueVision je vedle PIAA uplne zlutej. Obycejna zarovka je zlute vedle Cool Blue. Cool Blue je zluta vedle BlueVision. Ale rozdil mezi BlueVision a PIAA je propastny. PIAA je prvni zarovka, ktera vypada bile i na dennim svetle.
Shrnul bych to tak, ze u zarovek plati: Cim drazsi, tim lepsi. Lepsi zarovky vydavaji vice svetla a prostor pred autem je osviceny rovnomerneji. Pokud chcete jen hodne svetla a nelaka vas svitit bile, tak si poridte Osram NightBraker. Cena je okolo 250 za kus. Nevim jak Silvestar, ale Osram Cool Blue (cca 250/ks) podle me nema smysl. Pokud chcete svitit co nejvic a do bila, tak si poridte radsi Philips BlueVision. Ty sezenete sice draz a to za cca 800 sadu, ale maji uvedenou zivotnost 450h oproti Cool Blue, ktera vydrzi cca 250h. Kdyz si to spocitate, tak je Philips levnejsi a sviti o dost lepe. PIAA jsou skutecne spickove a i hodne stoji. V CR jsou navic velmi malo dostupne a kdyz, tak velmi predrazene. Ja objednaval ze zahranici s tak me prisla sada i s postovnym na cca 1350,-. Zivotnost maji mit standartni.
Orientacne prikladam foto. Fotky nevypovidaji o skutecne barve, protoze fotak si pro kazdou scenu zvoli sam vyvazeni bile. Spis jde o porovnani rozdilu teploty.
Philips BlueVision vs. PIAA
OEM Philips vs. PIAA
OEM Philips vs. Philips BlueVision
Bohuzel nejobycejnejsi zarovka jakou mam je z originalni nahradni sady Oplu a je to nejaka Philipska, ktera sviti docela hezky, takze vlastnosti BlueVision tolik nevyniknou.