Stránka 4 z 5

Re: Proč je tak levný

Napsal: 03 dub 2013, 17:00
od salám
Já nevím, ale mně do diesela 1.9 74 kw nalili Mobil 1 0W-40 a to v origo Oplu v Ostravě, tak už tam jiný nedávám.

Normy GM plní a mám z něho dobrý pocit. A to je k nezaplacení 8-)
kdesi sem vyčet, že je dělaný pro motory s DPF, že nějak lépe snáší tu naftu co prosakuje do oleje při regeneraci ;)

Re: Proč je tak levný

Napsal: 03 dub 2013, 17:13
od sladas opc
ja si myslim ze je uplne jedno co tam naleje clovek hlavne aby to plnilo tu normu,pokud to plni normu tak si nemyslim ze by byl nejakej extra rozdil v kvalite at uz treba castrol,shell ci treba GM olej..

Re: Proč je tak levný

Napsal: 03 dub 2013, 17:25
od petriot
vikingP měl ale dotaz, proč těch 5 l stojí jenom 500,- ....to, že dexos 2 plní normu a je podle mého nejlepší co si do svého Opla naleju to už je z předchozí diskuze jasné. Mimochodem taky mi není úplně jasné, proč zrovna GM olej stojí jen 100,-/litr (těžba ropy, rafinerie, balení, certifikace, testy, distribuce, marže, prodej).

Dovolím si citovat z http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... vym-olejum :

5) Jaké jsou hlavní rozdíly mezi oleji téhož typu, resp. jaký je rozdíl mezi „dobrým“ a „špatným“ olejem?

To závisí do značné míry na poctivosti prodávajícího, tak se mějte na pozoru! Dobrý olej je takový olej, který odpovídá všem normám a specifikacím uvedeným na obalu. Je to SAE 10W-40? Opravdu splňuje test viskozity při -25°C? V našich laboratořích jsme testovali několik konkurenčních produktů, které jej nesplňovaly. Na obalu bývá obvykle uvedena specifikace API, například SH nebo SL. Je to americká norma pro automobily, ale jako základní vodítko je použitelná. Pro automobily evropské výroby je rozhodně vhodnější norma ACEA, popřípadě specifikace konkrétních výrobců. Pro motocykly potom norma JASO MA a MA2. Pokud olej nemá normy a specifikace uvedeny, raději jej nechte na regálu. Také nepodlehněte právnickým formulacím jako „splňuje požadavky…“ nebo „je doporučován pro použití v…“ (kým???)

Dále je zde otázka používání slova „syntetický“! Pokud ponecháme stranou extrémní případy, kdy je cena velmi průměrného motorového oleje zvýšena náklady na dopravu ze západního pobřeží USA, platí pravidlo, že dostáváte takovou kvalitu, jakou si zaplatíte. Nejlepší motorové oleje jsou vyráběny ve vyspělých evropských zemích, ale za nízkou cenu můžete také koupit levnou „modifikovanou minerální“ syntetiku s polymerní vícerozsahovou přísadou nízké kvality. Tak to bohužel často chodí, kvalita odpovídá vynaloženým nákladům.

Re: Proč je tak levný

Napsal: 03 dub 2013, 18:14
od Midzi
sladas opc píše:ja si myslim ze je uplne jedno co tam naleje clovek hlavne aby to plnilo tu normu,pokud to plni normu tak si nemyslim ze by byl nejakej extra rozdil v kvalite at uz treba castrol,shell ci treba GM olej..
tak tak, nodolezitejsie ako znacka je jeho pravidelna vymena, ale nie po 50k

Re: Proč je tak levný

Napsal: 03 dub 2013, 19:37
od denny
Tato diskuze o cenách by se dala vést do nekonečna.
Proč je cena Prazdroje v marketu,pak v obchodě a nakonec v hospodě jiná?
Proč internetové obchody mají tak nízké ceny?Jedna z odpovědí zní,protože nemusí mít žádný servis okolo vrácení starých olejů,nemusí vést žádnou administrativu a hlášení na úřad ohledně zacházení s nebezpečným odpadem,nemusí mít specielní požární správy vypracované spec atestovanou firmou,nemusí zaměstnance nechat odborně pravidelně a dokladovatelně školit v zacházení s nebezpečnými odpady,nemusí mít žádné spec skladovací nádoby na vyjetý olej,nemusí si nechat tzv denně s..t na hlavu od kdejakého úředníka odkudkoli.

Pánové,kampak dáváte ten vyjetý olej,co si měníte sami?
Podobně je to s pneumatikama.
Stejně je to s filtrama.
Vše toto je nebezpečný odpad,jeho skladování a likvidace není zdarma a vše musí být dokladováno.
Každá položka má svůj papír a 5kopií.
Ale doba je taková,jaká je.
Proč tady lidi žerou párky z oškrábaných kostí?
Proč pivovary klamou a 10 pivo vyrábějí jako 9?
Protože to tak zákazníci chtějí!!!

Re: Proč je tak levný

Napsal: 03 dub 2013, 19:39
od hombre_71
...no jen tak na okraj. Jeden známý mi nedávno vyprávěl, že bych se divil pro kolik věhlasných značek se vyrábí oleje v pardubickém Paramu. A na kecy o super aditivech které tam potom ty značky přidávají nevěřím.

Re: Proč je tak levný

Napsal: 03 dub 2013, 19:43
od denny
Hombre-vyrábět základový olej není problém.Akorát,že v Pardubicích už hoooodně dlouho nic-všechno serou z Polska-Paramo totiš patří Orlenu.
Ve Zlíně taky vyrábějí tzv podložky-základy pneu pro skoro všechny značky.

Re: Proč je tak levný

Napsal: 03 dub 2013, 20:28
od vojtavojta
Nekonecna debata a vice mene o nicem.Nekdy se tady resi takove kokotiny ze to az boli :roll:

Re: Proč je tak levný

Napsal: 09 říj 2013, 21:26
od Samothe

Re: Proč je tak levný

Napsal: 09 říj 2013, 22:30
od Frydex