Při řazení zpátečky jde přes zuby.
Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.
To s tím řazením zpátečky je normální - řekl bych, že je to vlastnost, nikoliv chyba Například u Peugeotu je to taky tak
a u většiny aut je to stejné... Je to konstrukcí převodovky - zpátečka nemá šikmé zuby, ale klasické kolmé,
proto do sebe tak snadno nezapadnou a proto taky ten klasický hučivý zvuk při couvání... Taky není synchronizovaná,
takže se zuby občas postaví proti sobě. Proto - řadit z úplného klidu a před zařazením nejlépe dvakrát vymáčkout spojku,
případně kousíček popojet, nebo i zařadit jinou rychlost, pokud tam zpátečka stále nejde
Měli byste si někdy vyzkoušet řazení v náklaďáku bez synchronizace, s meziplyny, to je vůbec vysoká škola jízdy
a u většiny aut je to stejné... Je to konstrukcí převodovky - zpátečka nemá šikmé zuby, ale klasické kolmé,
proto do sebe tak snadno nezapadnou a proto taky ten klasický hučivý zvuk při couvání... Taky není synchronizovaná,
takže se zuby občas postaví proti sobě. Proto - řadit z úplného klidu a před zařazením nejlépe dvakrát vymáčkout spojku,
případně kousíček popojet, nebo i zařadit jinou rychlost, pokud tam zpátečka stále nejde
Měli byste si někdy vyzkoušet řazení v náklaďáku bez synchronizace, s meziplyny, to je vůbec vysoká škola jízdy
- Reklama
Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.
Hehe taková procedura u aut z roku 2010? Podle mě je to ostuda Oplu (a možná i jiných značek), ale jde si na to zvyknout.
Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.
No vzhledem k tomu, že současná Astra je můj 4. Opel, tak já zvyklej sem
Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.
já taky,ale myslel jsem si,že u Háčka si odvyknu
Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.
tez mam 1.4 a petikvalt a to samy zoubky se potkavaji hold rychle radit tu nejde, co si myslim je to tim ze u techto slabsich modelu je ta prevodovka udelana spise na silu nez rychlost takze kratky kola a taky udelana co nejlehci aby necinila zatez, tak si myslim ze ten synchronizacni krouzek tam hold nedaj a hotovo,videl jsem 1.2 a to je neuveritelny jak ta prevodovka je mala...
Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.
Tak samozřejmě, že je to určitě taky hlavně kvůli výrobním nákladům... Jak říkám, většina běžných aut to tak má,
Opel není žádná vyjímka. Kdyby udělali zpátečku se šikmými koly a synchronizovanou, tak by se to jistě promítlo i na ceně...
Stručné počtení o převodovce najdete tady, kdyby vás to zajímalo:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Synchroniz ... 99evodovka
A tady je pěkná animace, jak to vlastně funguje:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... SR_ANI.gif
Opel není žádná vyjímka. Kdyby udělali zpátečku se šikmými koly a synchronizovanou, tak by se to jistě promítlo i na ceně...
Stručné počtení o převodovce najdete tady, kdyby vás to zajímalo:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Synchroniz ... 99evodovka
A tady je pěkná animace, jak to vlastně funguje:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... SR_ANI.gif
Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.
1.4 s 5ti kvaltem a to samé, zpátečka jde ztěžka a přes zuby, pokud auto ještě trochu jede tak se ozve nepříjemný zvuk a zpátečka nezaskočí
Re: Při řazení zpátečky jde přes zuby.
Doporučujem po stlačení spojky počkať a spiatočku dávať dnu s citom (ako ....), netreba to tak rýchlo strkať
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan