vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 174
Registrován: 15 čer 2011, 21:08
Bydliště: Cheb, Tachov (a práce Plzeň)
Kontaktovat uživatele:

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Příspěvek od Radovan » 20 črc 2011, 20:35

Tak dnes mi namontovali tempomat v Opelu.
a zeptal jsem se na názor přijímacího technika na to vymačkávání spojky. Nevěděl, prý těžko říci. Tak holt co človek co jiný názor....

Tak to budu dělat po svým, tj. s vymačkáváním spojky....
P.S. a parkuju tak, že zatáhnu ručku a na "ní auto drží". Až pak do-zařadím kvalt. To kdyby náhodou prdlo lanko. Nevisí mi tak auto na rychlosti a je tam pojistka kdyby lanko dosloužilo. ;)
Astra H Caravan, 1.9 CDTI (Z19DT), 88 kW, 8V, ESP, tempomat, vyhř. před. sedadla, 12V i v kufru, Flex organizer, r.v. 02/2008,"and much more"-enjoy.

FOTO GALERIE - můj "mazel"

Reklama
 

colli
Příspěvky: 637
Registrován: 03 lis 2010, 20:42

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Příspěvek od colli » 20 črc 2011, 20:39

Náké auta bez sešlápnuté spojky nelze nastartovat. ;)
BLACK GTC Irmscher Grill//Remus Exhaust

www.izoperfekta.cz Hydroizolace střech,jezírek..atd..

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 174
Registrován: 15 čer 2011, 21:08
Bydliště: Cheb, Tachov (a práce Plzeň)
Kontaktovat uživatele:

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Příspěvek od Radovan » 20 črc 2011, 20:45

colli píše:Náké auta bez sešlápnuté spojky nelze nastartovat. ;)
fayn-to jen potvrzuje i můj dosavadní zvyk=vyšlápnout spojku. :?: a FERTIG.
Astra H Caravan, 1.9 CDTI (Z19DT), 88 kW, 8V, ESP, tempomat, vyhř. před. sedadla, 12V i v kufru, Flex organizer, r.v. 02/2008,"and much more"-enjoy.

FOTO GALERIE - můj "mazel"

Uživatelský avatar
x-father
Příspěvky: 1457
Registrován: 05 kvě 2008, 21:12
Kontaktovat uživatele:

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Příspěvek od x-father » 20 črc 2011, 20:55

No jednak se rikalo, ze to ulehci starteru, protoze nemusi tocit s motorem i celou prevodovkou. Nekde sem uz slysel, ze je to prezitek z dob skodovek a jejich slabych starteru, ale myslim, ze hlavne v zime, kdyz je auto cele promrzle je to znat. Ja kdyz mel auto treba dva dny venku a bylo treba deset pod nulou, tak auto startovalo tak ztuha, ze podpetim zhasinal i GID behem startovani.

Jinak hlavni vyhodu vidim taky v tom, ze cas od casu si clovek treba neuvedomi, ze tam ma kvalt a v mysli si, ze tam ma neutral. Kdyz automaticky vzdycky pri startovani vymacknu spojku, tak se me nemuze stat, ze bych pak nekde poskakoval na starteru.

Proste kdykoliv startuju, tak automaticky drzim seslaplou spojku a brzdu.

Uživatelský avatar
sladas opc
Příspěvky: 1762
Registrován: 08 kvě 2008, 09:40
Kontaktovat uživatele:

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Příspěvek od sladas opc » 20 črc 2011, 21:00

napriklad toyota uz nejde nastartovat bez seslapnuti spojkoveho pedalu...a uz to pry dela dost automobilek tak pochybuju ze by neco odchazelo..
Opel Astra OPC

Uživatelský avatar
danka
Příspěvky: 250
Registrován: 13 led 2011, 21:53
Bydliště: Bratislava

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Příspěvek od danka » 20 črc 2011, 21:14

ja som si tiez zvykla startovat auto so zmacknutou spojkou a brzdou. vacsinou mam nielen zatiahnutu rucnu, ale aj zaradenu rychlost. alebo len zatiahnutu rucnu.

tie nohy mi automaticky slapaju na pedale, nastastie nie na plynovy :P :lol:
MAZDA 3, G120, Titanium Flash, RT, 2014
ex Opel Astra H 1,4 16V 2005

Uživatelský avatar
Pepino_GH
Příspěvky: 2024
Registrován: 22 črc 2008, 18:46
Bydliště: Praha

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Příspěvek od Pepino_GH » 20 črc 2011, 23:45

Radovan píše: P.S. a parkuju tak, že zatáhnu ručku a na "ní auto drží". Až pak do-zařadím kvalt. To kdyby náhodou prdlo lanko. Nevisí mi tak auto na rychlosti a je tam pojistka kdyby lanko dosloužilo. ;)
Jaké lanko máš na mysli? Od ruční brzdy? :|
Opel Meriva B 1.4 88 kW Obrázek
Opel Astra G HTB 5D 1,2 16V 48 kW X12XE - Supersport + historie
Opel Astra H Caravan 1,7 CDTI 74 kW Z17DTH

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 174
Registrován: 15 čer 2011, 21:08
Bydliště: Cheb, Tachov (a práce Plzeň)
Kontaktovat uživatele:

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Příspěvek od Radovan » 21 črc 2011, 08:54

jojo, myslel jsem, že auto drží na ruční brzdě.
Nebo jsem napsal něco blbě a budu nachytán? ;)
Astra H Caravan, 1.9 CDTI (Z19DT), 88 kW, 8V, ESP, tempomat, vyhř. před. sedadla, 12V i v kufru, Flex organizer, r.v. 02/2008,"and much more"-enjoy.

FOTO GALERIE - můj "mazel"

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Příspěvek od Oťas » 21 črc 2011, 09:46

Při parkování z kopce u dvouhmotového setrvačníku používat ruční brzdu a zařazení rychlosti brát jen jako pojistku. Je třeba pouštět pedál spojky jako poslední, aby váhu auta držela ruční brzda.

U normální setrváků je to jedno.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Uživatelský avatar
Oťas
Příspěvky: 1507
Registrován: 19 dub 2010, 20:56
Bydliště: Ústí nad Labem
Kontaktovat uživatele:

Re: vymačkávání spojky (pedálu) při startování

Příspěvek od Oťas » 21 črc 2011, 09:56

Při parkování z kopce u dvouhmotového setrvačníku používat ruční brzdu a zařazení rychlosti brát jen jako pojistku. Je třeba pouštět pedál spojky jako poslední, aby váhu auta držela ruční brzda.

U normální setrváků je to jedno.

Edit: převzato z volvoclubu.

pokud máš auto zabržděno jen se zařazeným kvaltem, což je obvykle 1° nebo zpátečka tak z principu nejlehčího daného převodu vyvíjíš permanentně tlak na pružiny v dvouhmotovém setrvačníku, které se časem vymačkají=unaví a vznikne vůle jenž způsobuje klepání na volnoběh. Pokud napřed zatáhneš ručku (auto si ve svahu tzv. sedne) a pak dáš kvalt jako pojistku tak je to něco jiného protože je sice v převodovce zařazená rychlost a sepnutá spojka, ale na motor nepřenášíš žádný moment - ten pobrala v první fází ruční brzda.
Bohužel výrobce nám dnes nabízí "blbuvzdorná vozidla" která popírají zdravý technický rozum. Např. posledních pár novějších aut s kterými jsem jel tak nejdou nastartovat bez vyšlápnuté spojky. Speciálně u turbodieselů, kde je obrovská axiální síla na klikovku od "tvrdé" spojky tak dochází při startu k vědomému ničení axiálních ložisek jenž v danou chvíli nejsou kvalitně mazané.
Astra H 1.9CDTI Enjoy 88kW / 280Nm kombi, nyní 104,3kW / 321Nm, Bi-xenon, bez DPF, EGR-OFF - teda přiškrcen...
OP-COM k dispozici
Astra G 1.6 16V hatchback,xenon,EGR-OFF

Odpovědět