problem s dobijanim baterie...

Pokud se váš dotaz nehodí do žádné sekce pište jej sem.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Pepino_GH
Příspěvky: 2024
Registrován: 22 črc 2008, 18:46
Bydliště: Praha

Re: problem s dobijanim baterie...

Příspěvek od Pepino_GH » 13 čer 2009, 19:01

wojto33 - já ne, čti pořádně... já dal za opravu alternátoru 5.500,-(nový stator, doiodový můstek a nová ložiska), ani oldman nedal těch 18.000 co po něm chtěli... ;)
Opel Meriva B 1.4 88 kW Obrázek
Opel Astra G HTB 5D 1,2 16V 48 kW X12XE - Supersport + historie
Opel Astra H Caravan 1,7 CDTI 74 kW Z17DTH

Reklama
 

Uživatelský avatar
velkej.tom
Příspěvky: 115
Registrován: 30 srp 2008, 18:03
Bydliště: Praha

Re: problem s dobijanim baterie...

Příspěvek od velkej.tom » 13 čer 2009, 22:26

wojto33 píše:
Pepino_GH píše:Tome, GO alternátoru je běžná praxe, autoelektrikář, který mi altík opravoval je dokonce opravuje pro jeden značkový servis. Nevím, co by muselo v altíku odejít, aby se musel měnit celý... Když Ti v servisu řeknou 21000, obvolej jich ještě několik a určitě narazíš na levnější, viz oldman za 18000...
to si este zaplatil niekomu dovolenku kamarad moj :D
Servis byl proveden u auto-staiger a já to neplatil, ale autobazar kde jsem astřičku koupoval, po třech měsících altík nebobjel tak sem reklamoval u prodejce(naštěstí :)
Na životě nejvíc miluju tu rozmanitost... Každej den mě nasere někdo jinej

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: problem s dobijanim baterie...

Příspěvek od Kesi » 29 čer 2009, 18:31

Tak mám s dobíjaním problém aj ja. Začalo to stým že zo dňa na deň kleslo napätie na 5,6V. Nabil som batériu a dnes som meral dobíjanie. Na prázdno má batéria 12,7V pri štartovaní klesne na 10,..V a pri chode motora 12,3 V. Chcem ešte zmerať napätie priamo na alternátore, ale vidím to na vyberanie a opravu :evil:
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: problem s dobijanim baterie...

Příspěvek od Kesi » 07 črc 2009, 18:22

Tak neviem čo s tým. Altrenátor som v piatok namontoval. Všetko OK. Dnes začalo svietiť ESP a prestal fungovať posilovač. Merám a altík znovu nedobíja, ale kontrolka nesvieti. Už mám toho dosť.
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

Uživatelský avatar
Kesi
Příspěvky: 3014
Registrován: 25 říj 2008, 22:26
Bydliště: Košice (SR)

Re: problem s dobijanim baterie...

Příspěvek od Kesi » 15 črc 2009, 21:17

Sory znovu ja. po týždni po ďalšej oprave zrazu svieti dobíjanie. Zajtra to idem rozobrať areklamovať. Neviem čím to je ale stalo sa to pri zapnutej klíme , svetlách, CD a teplote 33 stupňov. :x
Astra GTC 1,9 (110kW) No Swirl flaps. No EGR.;F 1,4 Caravan

Uživatelský avatar
edyss1
Příspěvky: 77
Registrován: 22 čer 2009, 20:49

Re: problem s dobijanim baterie...

Příspěvek od edyss1 » 21 zář 2009, 19:46

Tak už také nedobíjím. Mám Opel Zafira B r.v.2006 1.9CDTI 150k a potřeboval bych vědět, jestli někdo nezná celé označení alternátoru, z důvodu objednání náhradních dílů. Vím jen, že tam mám Alternátor DENSO 14V 130A. Díky
Opel Zafira 1,9CDTI 110KW

Uživatelský avatar
RomanK
Příspěvky: 1118
Registrován: 04 kvě 2008, 13:30
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s dobijanim baterie...

Příspěvek od RomanK » 21 zář 2009, 22:56

Nevím jestli jsem to tady už někde psal, když ano, tak mi to promiňte.

Nedobíjení alternátoru u motorů 1.9 je docela častým jevem. Způsobují to diody nalisované v diodovém můstku. Jsou asi 2-3 mm vysoké s keramickým středem, ze kterého jde vývod. Pnutím (teplo, vlhkost) se vývod vytrhne s částí keramiky a způsobí nefunkčnost diodového můstku.
Většinou stačí vyměnit diodový můstek a alternátor zase dobíjí. Doporučuji ho nahradit takovým, který má vyšší diody (asi 5mm) a místo keramiky plast okolo vývodu. Zatím všechny které jsem měnil bez problémů fungují.

K dostání je třeba tady http://elancar.cz/sortiment.htm, ale nepamatuji si přesně označení diodového bloku.

K výměně:
Alternátor rozebrat a odpájet vinutí z diodového bloku. Vylisovat šroub (na který je našroubován kabel k baterii) a nalisovat jej místo šroubu v novém diodovém bloku (šrouby bloku, který kupuji mají totož jiné průměry). Vše s největší opatrností, aby nedošlo k poškození diod. Vše zase v opačném pořadí složit.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301

Uživatelský avatar
Big Boss
Příspěvky: 29
Registrován: 06 črc 2009, 17:23
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s dobijanim baterie...

Příspěvek od Big Boss » 22 zář 2009, 10:24

ješte toto by mě chybělo ke štěstí. mám auto 3 metry a už odešel altík opraveno na záruku, praskl chladič, praskla hadička od chlad kapaliny, posral se mi construct, uvolnili se kolejnice na sedadle tak me mláti 1cm tam a zpet za jízdy. přestalo mi fungovat automatické svícení, snad nebude relé v prdeli, začínám mít pocit že možná i ten Ford je na tom lépe.
Kawasaki Meanstreak VN 1500 rv.2005
Opel Astra H 1,9 cdti rv.2006

Uživatelský avatar
MrMarian
Příspěvky: 246
Registrován: 15 črc 2009, 08:13
Bydliště: Juzne cechy / Vysocina
Kontaktovat uživatele:

Re: problem s dobijanim baterie...

Příspěvek od MrMarian » 22 zář 2009, 19:32

Zdtavim.

Nie je to nahodou tym bazarom odkial si kupil. Ak sa nemylim BS Auto. Uz som Ti to pisal... mam snima velmi zle skusenosti

Inak prajem vela stastia s opravami.

Pekny den.

M.
Opel Astra H 1.6 16V 85kW Z16XER Enjoy 7/2009 sedan
+ Sada Enjoy Plus, Metalická barva, Rádio CD30 MP3 - 7repro, Přední mlhová světla, Ráfky z lehkých sliltin, Palubní počítač, Tempomat, ....
Obrázek

Uživatelský avatar
edyss1
Příspěvky: 77
Registrován: 22 čer 2009, 20:49

Re: problem s dobijanim baterie...

Příspěvek od edyss1 » 22 zář 2009, 21:44

Po vyndání alternátoru z motorového prostoru jsme zjistili, že je spálená jedna dioda přesně jak popisuje RomanK. Navíc byl chycen trošku i stator na jednom malém místě – černá nepoškozená izolace. Vzhledem k tomu, že nevím jaká bude životnost tohoto statoru , se pouze vyměnila -nalisovala dioda. Vše se proměřilo a alternátor se dal zpět. Najel jsem s tím dnes 50km a napětí je mezi 13.5-13.8V. Pokud to přestane dobíjet, tak mě určitě čeká větší repas.
Opel Zafira 1,9CDTI 110KW

Odpovědět