DPF odstranění - levně, kvalitně
Re: DPF odstranění - levně, kvalitně
Hmmm je tu nekdo kdo ma dpf off na zafire 110Kw jaky je tam rozdil ve spotrebe???? Uz delsi dobu o tom uvazuju a jediny co me od toho "odradilo" je modul od PepaS ze aspon vim kdy se cca regenerace spusti a hlavne o tom vi manzelina ve svem aute...a nemusim resit staticke regenrace..
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....
- Reklama
Re: DPF odstranění - levně, kvalitně
Astra H caravan 1,7 CDTI,2005, Z17DTH 74kW
OP-Com k dispozici
Astra J 1,6 2011 85kW
OP-Com k dispozici
Astra J 1,6 2011 85kW
Re: DPF odstranění - levně, kvalitně
No me taky taky bych ho kuchnul ......Ale co pak az budou mit na STK ty nove masinky co to zjisti ??dogee píše:me ten filtr taky pekne stve, nejradsi bych to kuchl do pryc
Mel jsem dojez po natankovani neco kolem 956 KM a spustila se regenerace a po dokonceni ( vlastne zastaveni byl jsem uz na miste ) mi ukazovala cca 845 Km a to jsem ujel cca 15Km
Jo a koukl jsem do zpetneho zrcatka a pri procesu byl za mnou pekny kour !!! Bych chtel v tu dobu merit EMISE
Tak nevim , ale zatim nejsou penize tak tam zustane , ale vrta mi to porad hlavou ...
Ma nekdo DPF OFF na 110KW ?? O kolik sla spotreba dolu ??
Astra Caravan 1.9 CDTI Z19DTH.
Dlouhodoba 6,5L/Km
Dlouhodoba 6,5L/Km
Re: DPF odstranění - levně, kvalitně
Zkusime to u toho nejvyssiho
Otazka pro RomanaK jak on se stavi k tomu "vykuchani" DPF filtru a jeho naslednemu odprogramovani ???? Vyssi spotreba tu je at chceme nebo ne, at pri samotne regeneraci a vyfuk je proste castecne "priduseny" tudiz vyssi spotreba je nutnost muj odhad je tak 0,3 az 0,5 na 100 km. Kdyz se mi behem vyjeti nadrze nepusti regenerace mam spotrebu i pod 6,5 prumer jinak jezdim 7,2 az 7,6 l kdyz se regenerace pusti.
Otazka pro RomanaK jak on se stavi k tomu "vykuchani" DPF filtru a jeho naslednemu odprogramovani ???? Vyssi spotreba tu je at chceme nebo ne, at pri samotne regeneraci a vyfuk je proste castecne "priduseny" tudiz vyssi spotreba je nutnost muj odhad je tak 0,3 az 0,5 na 100 km. Kdyz se mi behem vyjeti nadrze nepusti regenerace mam spotrebu i pod 6,5 prumer jinak jezdim 7,2 az 7,6 l kdyz se regenerace pusti.
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....
Re: DPF odstranění - levně, kvalitně
Pokud s DPF nejsou problémy, tak není důvod, aby se musel z auta odstraňovat. Navíc problémy s jeho zanášením nebo nesprávnou funkcí způsobují jiné komponenty, než samotný DPF filtr. Ten je prakticky jen lapač prachu (stejně jako sáček ve vysavači) a o vše ostatní se stará jednotka. I řešení zvýšené spotřeby je podle mne zbytečné, když se začaly montovat do aut katalyzátory, tak auta měla taky vyšší spotřebu. A kdo dnes řeší spotřebu benzínového motoru odstraněním katalyzátoru? Navíc motory s odstraněným filtrem daleko víc kouří a nesplňují limit součinitele kouřivosti (je na výrobním štítku vozidla). DPF na autech s diesel motorem jsou a budou, je lepší si na to zvyknout.
Komponenty s vlivem na zanáčení DPF filtru:
- Nejvíce EGR ventil, který propouští v uzavřené poloze stále spaliny do sání. Zanešený elektromagnet EGR ventilu už ani nečistíme, takové EGR rovnou měníme. Čistí se pouze když je zanešené tělo a to jen v případě, když hřídelka volně chodí. Stačí někdy i pár set km s pootevřeným EGR ventilem, filtr je zabetonovaný a auto nelze nastartovat.
- Propálené hadice k čidlu diferenciálního tlaku. Osobně jsem toto čidlo nikdy neměnil, protože ač diagnostika psala něco o čidle, tak vždy byla díra nebo netěsnost v hadicovém vedení.
- Vadný vstřikovač - přidřený, ucpaný, upálená špička... Myslím, že není potřeba k tomuto nic moc psát, vadný vstřik se dá poznat podle zvuku motoru nebo na diagnostice v testu vyvažování válců a komprese.
- Olej ve spalovacím prostoru. Většina dieselových motorů posledních 5-7 let nemá problémy s konzumací oleje. A pokud ano, je to při vysokém nájezdu km, nebo vlivem použití nekvalitních olejů, nebo přehřívání (nedostatečném chlazení) motoru, nebo...
- Neznalost správného zacházení s vozidlem a taky motorem ze strany uživatele. Nevědomost o funkci a podmínkách funkčnosti DPF filtru.
- Nenainstalovaným modulem MKJ díky kterému může uživatel zjistit špatnou funkci filtru DPF
Komponenty s vlivem na zanáčení DPF filtru:
- Nejvíce EGR ventil, který propouští v uzavřené poloze stále spaliny do sání. Zanešený elektromagnet EGR ventilu už ani nečistíme, takové EGR rovnou měníme. Čistí se pouze když je zanešené tělo a to jen v případě, když hřídelka volně chodí. Stačí někdy i pár set km s pootevřeným EGR ventilem, filtr je zabetonovaný a auto nelze nastartovat.
- Propálené hadice k čidlu diferenciálního tlaku. Osobně jsem toto čidlo nikdy neměnil, protože ač diagnostika psala něco o čidle, tak vždy byla díra nebo netěsnost v hadicovém vedení.
- Vadný vstřikovač - přidřený, ucpaný, upálená špička... Myslím, že není potřeba k tomuto nic moc psát, vadný vstřik se dá poznat podle zvuku motoru nebo na diagnostice v testu vyvažování válců a komprese.
- Olej ve spalovacím prostoru. Většina dieselových motorů posledních 5-7 let nemá problémy s konzumací oleje. A pokud ano, je to při vysokém nájezdu km, nebo vlivem použití nekvalitních olejů, nebo přehřívání (nedostatečném chlazení) motoru, nebo...
- Neznalost správného zacházení s vozidlem a taky motorem ze strany uživatele. Nevědomost o funkci a podmínkách funkčnosti DPF filtru.
- Nenainstalovaným modulem MKJ díky kterému může uživatel zjistit špatnou funkci filtru DPF
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
Re: DPF odstranění - levně, kvalitně
[quote="RomanK"]
- Propálené hadice k čidlu diferenciálního tlaku. Osobně jsem toto čidlo nikdy neměnil, protože ač diagnostika psala něco o čidle, tak vždy byla díra nebo netěsnost v hadicovém vedení.
A tie prepalene hadice sa menia alebo je mozny aj nejaky repas?
- Propálené hadice k čidlu diferenciálního tlaku. Osobně jsem toto čidlo nikdy neměnil, protože ač diagnostika psala něco o čidle, tak vždy byla díra nebo netěsnost v hadicovém vedení.
A tie prepalene hadice sa menia alebo je mozny aj nejaky repas?
Zafira B 1.9 CDTI 88 kW, 2007
Re: DPF odstranění - levně, kvalitně
RomanK diky
Jak zasadni vliv ma DPF na zivotnost EGR a jinych komponent, treba turbo a praskle svody coz me bohuzel potkalo Diky MKJ jsem se s DPF nejak smiril, hlavne polovicka ze vi ze nema auto cipnout a pak si stezovat ze uz to zase nejede a neco tam sviti........
Egr beru jako "spotrebak" ale ty ostatni veci......
Jak zasadni vliv ma DPF na zivotnost EGR a jinych komponent, treba turbo a praskle svody coz me bohuzel potkalo Diky MKJ jsem se s DPF nejak smiril, hlavne polovicka ze vi ze nema auto cipnout a pak si stezovat ze uz to zase nejede a neco tam sviti........
Egr beru jako "spotrebak" ale ty ostatni veci......
Opel Zafira 19 CDTi Cosmo, Bi-xenon, panorama, webasto, MKJ, MVK.....
Re: DPF odstranění - levně, kvalitně
Legislativa EU a ČR
V současnosti je česká emisní legislativa oproti té evropské výrazně pozadu. V Evropě se běžně používají filtry pevných částic (DPF / FAP) u všech nových dieselových automobilů, dokonce se uvažuje o jejich zavedení u benzínových vozidel. Oproti tomu u nás se filtry pevných částic klidně z výfukového systému odstraňují, ačkoli se jedná o nepřiměřený, hrubý zásah do vozidla, při kterém je nutno přeprogramovat řídící jednotku vozidla.
Nicméně, dá se očekávat, že evropské emisní trendy brzy dostihnou i naši republiku. Již letos se u nás zavádějí nízkoemisní zóny, do kterých se s patřičným certifikátem a emisní známkou nedostanete. Města mají zcela ve své moci, kde a jakým způsobem omezení zavedou. Některá lázeňská města již k těmto opatřením přistupují, očekávat nízkoemisní oblasti můžeme také brzy ve velkých městech a dalších smogem a dopravou zatížených oblastech.
Auta bez DPF jsou zdraví nebezpečná!
Problémem u aut bez DPF je obrovská produkce škodlivin. Dieselová auta oproti benzínovým sice díky nižší spotřebě produkují méně CO2, na druhou stranu ovšem vypouštějí až stonásobně více prachových částic! A ty jsou vzhledem ke svému složení silně karcinogenní. Vezmeme – li v úvahu, kolik aut se s demontovaným filtrem pevných částic prohání ulicemi našich měst, kolik dětí musí dennodenně dýchat rakovinotvorné saze vypouštěné do ovzduší nezodpovědnými řidiči, pak je nad slunce jasné, že takový stav se musí řešit.
I proto se chystají legislativní změny, které se diskutují už i na půdě parlamentu a vypadá to, že situace spěje ke stejné filozofii, jakou vyznává i zbytek Evropy. Navrhované změny by se měly například projevit tím, že pracovníci STK budou školeni a vybaveni technologiemi pro odhalení, zda ve voze je či není instalován DPF, policisté budou moci zjistit (ne)přítomnost DPF přímo v silničním provozu, atd. Takto odhalené vozidlo bude samozřejmě označeno za nezpůsobilé k provozu, z čehož majiteli auta povedou další investice.
Šetřit za každou cenu se nevyplácí!
Výsledkem demontovaného DPF z Vašeho automobilu pak může být velký problém, který se v konečném důsledku až několikanásobně prodraží! Za demontáž zaplatíte běžně do 10 000 Kč. V případě odhalení zaplatíte „mastnou“ pokutu, která může být až překvapivě vysoká a ještě navíc budete muset na technickou, emise a zaplatit za nový filtr, pokud budete chtít auto ještě provozovat.
Částky za nový filtr se pohybují průměrně kolem 60 000 Kč! Cena renovace filtru v porovnání s konečnou částkou výše zmíněného, velmi pravděpodobného příkladu, je nepatrná. Za renovaci filtru nejmodernější metodou SmartClean se zárukou zaplatíte běžně do 7 000 Kč, za odstranění DPF a další související problémy i třeba 100 000 Kč! Navíc, s odstraněným DPF se nedostanete do nízkoemisních oblastí!
Výhody – srovnání s DPF bez DPF
Každý, kdo si nechá odstranit DPF, by měl vědět, že provozovat takové vozidlo je protizákonné. Při vyjmutí DPF se sice přeprogramuje řídící jednotka vozidla tak, aby si „myslela“, že v autě DPF je, nicméně při pečlivější kontrole na STK toto bez problémů odhalí. Již vizuální kontrola při pohledu na kouřící výfuk auta, který má údajně emisní statut EURO 5, přinejmenším naznačí, že tu není něco v pořádku. V současnosti STK disponují (a pokud ne, budou k tomu brzy zákonem donuceni) dostatečnými diagnostickými nástroji, které odhalí odstraněný DPF během 3 minut. Následky takového odhalení se majiteli auta pekelně prodraží!
V současnosti je česká emisní legislativa oproti té evropské výrazně pozadu. V Evropě se běžně používají filtry pevných částic (DPF / FAP) u všech nových dieselových automobilů, dokonce se uvažuje o jejich zavedení u benzínových vozidel. Oproti tomu u nás se filtry pevných částic klidně z výfukového systému odstraňují, ačkoli se jedná o nepřiměřený, hrubý zásah do vozidla, při kterém je nutno přeprogramovat řídící jednotku vozidla.
Nicméně, dá se očekávat, že evropské emisní trendy brzy dostihnou i naši republiku. Již letos se u nás zavádějí nízkoemisní zóny, do kterých se s patřičným certifikátem a emisní známkou nedostanete. Města mají zcela ve své moci, kde a jakým způsobem omezení zavedou. Některá lázeňská města již k těmto opatřením přistupují, očekávat nízkoemisní oblasti můžeme také brzy ve velkých městech a dalších smogem a dopravou zatížených oblastech.
Auta bez DPF jsou zdraví nebezpečná!
Problémem u aut bez DPF je obrovská produkce škodlivin. Dieselová auta oproti benzínovým sice díky nižší spotřebě produkují méně CO2, na druhou stranu ovšem vypouštějí až stonásobně více prachových částic! A ty jsou vzhledem ke svému složení silně karcinogenní. Vezmeme – li v úvahu, kolik aut se s demontovaným filtrem pevných částic prohání ulicemi našich měst, kolik dětí musí dennodenně dýchat rakovinotvorné saze vypouštěné do ovzduší nezodpovědnými řidiči, pak je nad slunce jasné, že takový stav se musí řešit.
I proto se chystají legislativní změny, které se diskutují už i na půdě parlamentu a vypadá to, že situace spěje ke stejné filozofii, jakou vyznává i zbytek Evropy. Navrhované změny by se měly například projevit tím, že pracovníci STK budou školeni a vybaveni technologiemi pro odhalení, zda ve voze je či není instalován DPF, policisté budou moci zjistit (ne)přítomnost DPF přímo v silničním provozu, atd. Takto odhalené vozidlo bude samozřejmě označeno za nezpůsobilé k provozu, z čehož majiteli auta povedou další investice.
Šetřit za každou cenu se nevyplácí!
Výsledkem demontovaného DPF z Vašeho automobilu pak může být velký problém, který se v konečném důsledku až několikanásobně prodraží! Za demontáž zaplatíte běžně do 10 000 Kč. V případě odhalení zaplatíte „mastnou“ pokutu, která může být až překvapivě vysoká a ještě navíc budete muset na technickou, emise a zaplatit za nový filtr, pokud budete chtít auto ještě provozovat.
Částky za nový filtr se pohybují průměrně kolem 60 000 Kč! Cena renovace filtru v porovnání s konečnou částkou výše zmíněného, velmi pravděpodobného příkladu, je nepatrná. Za renovaci filtru nejmodernější metodou SmartClean se zárukou zaplatíte běžně do 7 000 Kč, za odstranění DPF a další související problémy i třeba 100 000 Kč! Navíc, s odstraněným DPF se nedostanete do nízkoemisních oblastí!
Výhody – srovnání s DPF bez DPF
Každý, kdo si nechá odstranit DPF, by měl vědět, že provozovat takové vozidlo je protizákonné. Při vyjmutí DPF se sice přeprogramuje řídící jednotka vozidla tak, aby si „myslela“, že v autě DPF je, nicméně při pečlivější kontrole na STK toto bez problémů odhalí. Již vizuální kontrola při pohledu na kouřící výfuk auta, který má údajně emisní statut EURO 5, přinejmenším naznačí, že tu není něco v pořádku. V současnosti STK disponují (a pokud ne, budou k tomu brzy zákonem donuceni) dostatečnými diagnostickými nástroji, které odhalí odstraněný DPF během 3 minut. Následky takového odhalení se majiteli auta pekelně prodraží!
- Frydex
- Moderátor
- Příspěvky: 2755
- Registrován: 04 kvě 2008, 19:13
- Bydliště: Ostrava jak Cyp
- Kontaktovat uživatele:
Re: DPF odstranění - levně, kvalitně
No jasně... otázka času. Asi to v tom autě není jen tak. Když se k tomu chovám jak mám, tak si myslím, že mě to přežije. Každopádně (i když mě časté vypalování někdy u 1,7 štve) jednou za čas vyšší spotřeba v podobě decilitrů na nádrži, mi opravdu kapsu neurve. S výše napsaným článkem souhlasím. Jsem zvědav, jak bude auto prodejné s vykuchaným filtrem za pár let...
Frydexova Černá Mamba 1,7 CDTi 92Kw
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."
A je vám jasné, že: "Jak to má kola, nebo kozy, tak s tím budou brzo problémy...."