Výměna čidla chladicí kapaliny Astra-H 1.8 16V 103kW
Výměna čidla chladicí kapaliny Astra-H 1.8 16V 103kW
Zdravím všechny příznivce Aster jakéhokoliv druhu!
Před časem jsemna své Astře zaregistroval po 2letém provozu první (a zaplaťbůh zatím poslední) závadu - palubní počítač hlásil nedostatek chladicí kapaliny ("check coolant level"). Objevovalo se to nepravidelně, ale docela často. I po dolití kapaliny se stav nezměnil, proto byl čidlu v nádobce vysloven distanc. Laskavostí člena fóra jsem se dozvěděl objednací číslo čidla, objednávka a dodání čidla u nejrozšířenějšího dodavatele ND v Česku bylo otázkou několika dnů. A došlo na realizaci. V první chvíli jsem si myslel, že je čidlo do nádobky zespoda nějak zalepeno, čili jsem předpokládal, že bude nutné nádobku vcelku vyjmout. Odsátí kapaliny, průzkum uchycení - nádobka drží na dvou kovových lištách a je nasunuta zpředu, takže bude nutné vyjmout baterii. Po vyjmutí baterie zjišťuji, že na boční liště u nádobky je vepředu plast, bránící nádobce v pohybu vpřed a ten má tolik zoubků a jazýčků, že by se jeho sundání neobešlo bez hrubého násilí a drsných slov. Koukám zespoda na nádobku, vidím konektor čidla. [ Po jeho rozdělení zjišťuji, že se čidlem dá v malém rozmezí pohybovat, je tam tedy jen zasunuto. Na novém čidlu vidím zub, do něhož zapadá očko na nádobce, ale je to vše dost tuhé. Tenkým šroubovákem se očko z bílého plastu dá vyhnout a čidlo už docela ochotně vyjede dolů. Nové se tam zasune a přihnutím očka ven se dá zacvaknout na původní místo. Konektor jsem pro jistotu ošetřil samovulkanizační páskou - nemám rád holé dráty končící v něčem pevném, nalití kapaliny, reinstalace baterie - a je to.
Před časem jsemna své Astře zaregistroval po 2letém provozu první (a zaplaťbůh zatím poslední) závadu - palubní počítač hlásil nedostatek chladicí kapaliny ("check coolant level"). Objevovalo se to nepravidelně, ale docela často. I po dolití kapaliny se stav nezměnil, proto byl čidlu v nádobce vysloven distanc. Laskavostí člena fóra jsem se dozvěděl objednací číslo čidla, objednávka a dodání čidla u nejrozšířenějšího dodavatele ND v Česku bylo otázkou několika dnů. A došlo na realizaci. V první chvíli jsem si myslel, že je čidlo do nádobky zespoda nějak zalepeno, čili jsem předpokládal, že bude nutné nádobku vcelku vyjmout. Odsátí kapaliny, průzkum uchycení - nádobka drží na dvou kovových lištách a je nasunuta zpředu, takže bude nutné vyjmout baterii. Po vyjmutí baterie zjišťuji, že na boční liště u nádobky je vepředu plast, bránící nádobce v pohybu vpřed a ten má tolik zoubků a jazýčků, že by se jeho sundání neobešlo bez hrubého násilí a drsných slov. Koukám zespoda na nádobku, vidím konektor čidla. [ Po jeho rozdělení zjišťuji, že se čidlem dá v malém rozmezí pohybovat, je tam tedy jen zasunuto. Na novém čidlu vidím zub, do něhož zapadá očko na nádobce, ale je to vše dost tuhé. Tenkým šroubovákem se očko z bílého plastu dá vyhnout a čidlo už docela ochotně vyjede dolů. Nové se tam zasune a přihnutím očka ven se dá zacvaknout na původní místo. Konektor jsem pro jistotu ošetřil samovulkanizační páskou - nemám rád holé dráty končící v něčem pevném, nalití kapaliny, reinstalace baterie - a je to.
- Reklama
Re: Výměna čidla chladicí kapaliny Astra-H 1.8 16V 103kW
A to čidlo je v té nádobce v nějaké výduti nasucho , nebo rovnou ve vodě ?
Jaká je cena přibližně ?
Jaká je cena přibližně ?
ASTRA H Caravan 2006 / 1.8 / 103 KW / Z18XER / CD70Navi / CID + Cz ,, Stříbrňák ,,
Re: Výměna čidla chladicí kapaliny Astra-H 1.8 16V 103kW
podle mně je konec toho čidla těsně pod minimální hladinou. Šlo to tam nasunout poměrně natěsno, takže předpokládám, že to s dutinou nádobky souvisí. Kontroloval jsem pak několik dní, jestli to kolem nesákne a nic. Cena byla asi 650 Kč.
Opel Astra H 1.8 16V 103kW Cosmo
Re: Výměna čidla chladicí kapaliny Astra-H 1.8 16V 103kW
Tak to asi mám stejnou závadu.Taky mi to sem tam napíše.
Re: Výměna čidla chladicí kapaliny Astra-H 1.8 16V 103kW
Nj, není to zřejmě nic zásadního ale je otravné to odklikávat a navíc máš pocit nejistoty - co když to někde teče a opravdu je té kapaliny málo?
Opel Astra H 1.8 16V 103kW Cosmo
Re: Výměna čidla chladicí kapaliny Astra-H 1.8 16V 103kW
Někde jsem četl, že stačí přeprogramovat UEC a je klid. Tak pak dejte vědět, jestli to přestalo zlobit.
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
Re: Výměna čidla chladicí kapaliny Astra-H 1.8 16V 103kW
Takže rozumím dobře , že v nádobce je zespodu díra na to čidlo , které je přímo ve vodě ? To je tam jen tak natěsno zastrčený ? Ta soustava je přece po zahřátí pod tlakem , takže to utěsnění by tam mělo být řešeno nějak důmyslněji , než jenom zastrčením natěsno ?oculist píše:... Šlo to tam nasunout poměrně natěsno.. Kontroloval jsem pak několik dní, jestli to kolem nesákne .....
ASTRA H Caravan 2006 / 1.8 / 103 KW / Z18XER / CD70Navi / CID + Cz ,, Stříbrňák ,,
Re: Výměna čidla chladicí kapaliny Astra-H 1.8 16V 103kW
No, já si to myslím. Ten styk čidla (té tyčky) a nádobky je dost dlouhý a má velkou plochu. Jistě to netvrdím, nejsem serviceman. Na tom starém čidlu nebyly sebemenší zbytky nějaké těsnící hmoty. Možná je v nádobce nějaké těsnění (kroužek), jímž ta tyčka prochází. Až tak moc se mi to nechtělo rozebírat
Opel Astra H 1.8 16V 103kW Cosmo
- Oton
- Moderátor
- Příspěvky: 2697
- Registrován: 24 srp 2008, 00:12
- Bydliště: Lelekovice ,okr.Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna čidla chladicí kapaliny Astra-H 1.8 16V 103kW
Taky mám stejnej problém!Výměna mě čeká v lednu!Kdyby stačilo je přeprogramování,jak říkal Romank tak budu jedině rád!
Re: Výměna čidla chladicí kapaliny Astra-H 1.8 16V 103kW
V nádržce je plovák a čidlo snímá polohu plováku skrz stěnu nádržky. Je tedy v dutině a není ve styku s vodou. Když se doinstalovává check control, musí se měnit i nádržka, protože obyčejná má sice otvor pro čidlo, ale uvnitř chybí plovák.bubo píše:A to čidlo je v té nádobce v nějaké výduti nasucho , nebo rovnou ve vodě ?
Diagnostika TECH 2 a GM MDI, programování a resetování řídících jednotek, zjišťování security kódů k jednotkám
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301
http://www.carteam.cz tel: 777620300 nebo 777620301