Stránka 1 z 6

Výkonové křivky A16XER

Napsal: 31 led 2012, 09:47
od Vlkodlac
Zdravím starousedlíky! :)

Hodlám se tak do dvou měsíců stát hrdým majitelem Astry III Classic Caravan. "Musím" ji vyměnit kvůli "starý" za starou oktávku kvůli chybějící klimatizaci. Dlouho jsem váhal mezi kombíkem Octavia Tour, u kterýho zhruba vím, co od něj můžu čekat, a touhle krasavicí, nakonec převážila (pro mě) lepší praktičnost, výbava, snad lepší (papírově úspornější) motor a i lepší cena. Akorát toho motoru se trošičku obávám. Na zkušební jízdu měli jen s motorem 1.4 a ten teda v nízkejch otáčkách nic moc. A prej s tím A16XER to není o moc lepší :(

S oktávkou jsem byl zvyklej plachtit na pětku 70-80 na silnicích s 1500 otpm, ve městě na pětku padesátkou i s menšíma otáčkama, motor krásně pružný. Tohle má papírově o patnáct koníků víc, ale nad 4000 otpm jsou mi na dvě věci. Asi to budu muset víc točit :(

A proč píšu... marně sháním výkonový křivky motoru A16XER. Nemáte někdo?

Re: Výkonové křivky A16XER

Napsal: 31 led 2012, 10:06
od Jocker

Re: Výkonové křivky A16XER

Napsal: 31 led 2012, 10:15
od emvee
O motoru ty křivky sice něco řeknou, ale druhá věc je převodovka...

Re: Výkonové křivky A16XER

Napsal: 31 led 2012, 10:18
od Vlkodlac
Díky moc! :)

Převodovka s tím nadělá co? Předpokládám, že není úmyslem konstruktéra motor zabít...

Re: Výkonové křivky A16XER

Napsal: 31 led 2012, 10:53
od pueblo
Osobně jezdím po městě na 5 při 50km/hod a v poho. Přidám a jede 8-)

Re: Výkonové křivky A16XER

Napsal: 31 led 2012, 11:06
od Vlkodlac
pueblo píše:Osobně jezdím po městě na 5 při 50km/hod a v poho. Přidám a jede 8-)
Rád slyším. Při jakejch otáčkách?
Porovnal jsem ty výkonový křivky a mělo by to být v poho.
Průběh kroutícího momentu je dost podobný. Nová škodule 1.6 MPi/75 kW ho má o něco lepší tak do 2500 otpm, moje stará 74 kW na tom byla o nepatrně líp jen cca od 2000 do 2500 otpm, pak už jsou obě horší.
A14XER s krouťákem zaostává docela fest v celém spektru.

Re: Výkonové křivky A16XER

Napsal: 31 led 2012, 11:28
od Nerez
Taky něco přihodím.
Není moc na místě porovnávat motory s 8V a 16V technikou. U 16V motorů se musí pro výkon trochu do vyšších otáček. Služebně jsem jezdil Octavii II combi 1.6 MPI, než nám dali Octavie s 1.8 TSI. Na motor jsem nemohl říct křivého slova pokud jsem s ním potřeboval jezdit na pohodu, ale jak jsem po něm chtěl trochu víc, byl problém. Z nízkých otáček se mu nechtělo stejně jak mojí 1.4 a ve vyšších bych snad řekl, že moje 1.4 jede pocitově lépe. S Astrou s 1.6 chybu rozhodně neuděláš.

Octavia: výkon 75 kW (102 koní) při 5600 ot/min, točivý moment 148 Nm při 3800 ot/min.
Astra: výon 85kW (115 koní) při 6000 ot/min, točivý moment 155 Nm při 4000 ot/min.

Re: Výkonové křivky A16XER

Napsal: 31 led 2012, 11:32
od beavis
Jsem na tom stejne jako Pueblo. Taky na 5ku bez problemu po rovince 50 km/h. A pridam a jedeme 8-) Zase tak hrozny to s pruznosti 1,6ky v nizkych otackach neni ;)

Re: Výkonové křivky A16XER

Napsal: 31 led 2012, 11:55
od Vlkodlac
Díky chlopi. To jsem potřeboval slyšet :)

Porovnal jsem ještě A16XER s Z16XEP a ty výkonový křivky se v nízkejch otáčkách prakticky neliší. Trošku rozdíl začíná být v krouťáku od 3000 otpm a hlavně nad 4000 otpm, to už pro mě ani není zajímavý. Ale může se to hodit s klimou a zátěží..

Re: Výkonové křivky A16XER

Napsal: 31 led 2012, 13:23
od emvee
Vlkodlac píše:
Díky moc! :)

Převodovka s tím nadělá co? Předpokládám, že není úmyslem konstruktéra motor zabít...
No, převodovka tam tuším bude od toho, aby se nějak ta síla motoru dostala na kola :mrgreen: No a pokud má ty převody těžký, tak to dá motoru víc práce a tudíž se může jevit línější i když na výkonové křivce bude vypadat dobře. Kdysi sem někdo dával srování převodů u benzínů 1.6 z různých aut a astra z toho vyšla tak, že má ty převody nejtěžší...