Jak (ne) koupit Astru
Napsal: 17 dub 2010, 09:07
Zdravím vás všechny kteří vlastníte Astru,
mysleli jsme, že už brzy budeme patřit mezi vás, ale bohužel. Chtěl bych se s váma podělit o to, jak se v českých bazarech Astry nakupují.
Naše kritérium bylo a je toto: Opel Astra Caravan 1.6 16V od r.v.2005, najeto zhruba do 140 000km.
Nejprve nás zaujala Astra na http://www.superauta.cz v Ostravě na Bazalech. Byla modrá, najeto 121 000 a cena byla za 156 000. Vyhlížel jsem jí už celkem dlouho, zdála se, že o ní moc velký zájem není. Když jsme se na ní přišli podívat, tak byla v rohu celá zasypaná sněhem a pod tím ještě i listím z podzimu. Po trochu větší rozmluvě s bazarníkem jsme se dozvěděli, že zrovna tohle auto je jen na leasing a tím pádem reklamovaná cena 156 000 je jen na oko. Když bysme měli hodně velký zájem a chtěli to za hotové, přirážka o 20 000. Další detaily a stav jsme ani nezjišťovali a jeli jsme pryč. Připadá mi, že se bazarnící inspirovali nabídkama cestovních kanceláří, kde taky neuvádějí úplné ceny. Navíc, když jsem se na inzerát podíval o pár týdnů později, tak i když na obrázcích byl záběr na aktuální stav kilometrů, tak v popisku k autu byl stav tachometru na 104 000. Asi když auto dlouho stojí, tak se ty kilometry odepisují samy.
Další vyhlídnutá Astra byla v bazaru U Makra, zase v Ostravě:
http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... ra/7940917. Našemu kritériu vyhovovala, 127 000 km by bylo za cenu 169 000 akorát. Na první pohled vypadala dobře, taky už to byl takový ležák, protože listí od podzimu bylo dokonce i u motoru a když se nastartovala, tak ten prach lítal všude kolem. Ale šlapala. Zkontrolovali jsme karosérii, interiér, jen se nám trochu nezdálo, že na motoru byla všude vykrystalizovaná sůl (víte někdo co by to mohlo být? mysleli jsme, že by to mohl být i vytečený fridex, ale přesně jsme to nezjistili) a že na předním skle, asi nějaký vtipálek do pravého rohu vytepal H. Prasklina na skle byla i ve výhledu řidiče a další prasklina nad oním H. Kontrolní projížďka byla bez problémů, auto jelo, drželo, jen brzdy pořád kopaly, protože byly zrezlé od dlouhého stání. Pro jistotu jsem si vzal VIN kód a s tím, že se brzy ukážeme znovu jsme se s bazarem rozloučili. Když jsem ale trochu hledal, narazil jsem na to, že tohle auto bylo před necelým rokem kontrolováno na Slovensku, ale s trochu jiným počtem kilometrů: 161 000. Trochu jsme to ještě zvažovali a nakonec s heslem: Lepší nějaká historie než-li vůbec žadná jsme se tam ještě jednou vrátili s tím, že s autem sjedem do servisu. Tam nám zjistili, že brzdy jsou úplně na odpis a výměnu a klimatizace nějak teče. Přes brzdu plyn + klíček jsem si vytáhl celý seznam chybových kódů (tady jsou, ať zkusí někdo posoudit jestli to byly blbosti:020100,020200,020300,020400,023002,023571,45070,210300,210400,210870,213970 - a to jsem dobrou čtvrtinu opsat už nestihl). Pořád jsme o auto měli zájem, ale po rozhovoru s bazarníkem jsme se dozvěděli, že on auto jen přeprodává od někoho ze Zlína. Když jsme na něj vyrukovali i s těmi kilometry, tak že on je prý nestočil. Navíc, auto mělo a má pořád slovenský techničák, takže by nás stál ještě něco navíc i přepis. Po tom, co bazarník mluvil s majitelem (taky bazarníkem), tak by sleva byla nanejvýš 5000 plus výměna skla. Když jsem si jen rychle spočítal cenu za výměnu brzd, rozvodů a opravu klimatizace, tak jsem se dostával na cenu 15 000 jen za opravy a to nepočítám opravy toho, co vyjela řídící jednotka. Tak to asi ne Sbohem a šáteček.
Další vyhlídnutou Astrou byla tahle i s LPG ve Znojmě:http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... ra/7970257 Cena 178 000. Známý se nám na to mrkl s tím, že vypadá celkem dobře. Mě se od začátku nelíbily ty kilometry, 102 452. Na plyn to bylo moc málo. Nicméně jsme si o autě zjišťovali, co se dalo na dálku, jelikož pro nás byl bazar trochu z ruky s tím, že v jeden den tam sjedem, obhlídnem a případně koupíme. Ale jak se ukázalo i to stačilo. Auto bylo dovezené z Německa, bez servisní knížky, která ani podle vyjádření nebude. Dle slov bazaru ať si historii auta zjistíme sami. Snažil jsem se pomocí VIN aspoň zjistit, jestli není kradené, ale z Německa i tohleto zjistit, je problém. Nakonec jsem alespoň vydoloval informaci o tom, že auto bylo v Německu servisované přesně po dvou letech provozu, tedy v roce 2007 s 81 000 km. No, říkal jsem si, že by ty najeté kilometry mohla být pravda, když by se s autem od té doby moc nejezdilo Už jsme byli nachystaní vyjet se na auto podívat, zajistil jsem si rovnou návštěvu autorizovaného servisu Oplu ve Znojmě, kde by se auto píchlo na diagnostiku. Ještě než jsme ale vyjeli jsme zavolali bazarníkovi a zjišťovali něco o smlouvě. Když jsme si jí přečetli, tak jsme se nestačili divit. Jednak majitelem auta, jak jsme se dozvěděli, není bazar, jedná se o komisní prodej nějakého neznámého dovozce (už vidím, jak toho člověka budu nahánět, když mi na autě něco přestane jít), jednak není nikde uvedená garance původu auta, kterou bazar proklamoval a jednak a to mě odradilo úplně, tam byla větička že prodávající upozorňuje na skutečnost, že počet ujetých kilometrů nemusí být shodný s počtem na tachometru (dodatečně jsem zjistil, že podobnou větičku měli i v Ostravě). Do obchodu, kde není záruka vůbec ničeho krom, že kupující nemá právo na nic, jsme odmítli jít
A tak Astru (ještě) nemáme.
Tím se vás chci zeptat. Nevíte někdo o tom, kde tu naši Astru alespoň na Moravě koupit tak, aby se člověk po její koupi necítil jak idiot, že koupil zajíce v pytli? Anebo má vůbec cenu kupovat něco v bazaru? Díky všem za radu.
mysleli jsme, že už brzy budeme patřit mezi vás, ale bohužel. Chtěl bych se s váma podělit o to, jak se v českých bazarech Astry nakupují.
Naše kritérium bylo a je toto: Opel Astra Caravan 1.6 16V od r.v.2005, najeto zhruba do 140 000km.
Nejprve nás zaujala Astra na http://www.superauta.cz v Ostravě na Bazalech. Byla modrá, najeto 121 000 a cena byla za 156 000. Vyhlížel jsem jí už celkem dlouho, zdála se, že o ní moc velký zájem není. Když jsme se na ní přišli podívat, tak byla v rohu celá zasypaná sněhem a pod tím ještě i listím z podzimu. Po trochu větší rozmluvě s bazarníkem jsme se dozvěděli, že zrovna tohle auto je jen na leasing a tím pádem reklamovaná cena 156 000 je jen na oko. Když bysme měli hodně velký zájem a chtěli to za hotové, přirážka o 20 000. Další detaily a stav jsme ani nezjišťovali a jeli jsme pryč. Připadá mi, že se bazarnící inspirovali nabídkama cestovních kanceláří, kde taky neuvádějí úplné ceny. Navíc, když jsem se na inzerát podíval o pár týdnů později, tak i když na obrázcích byl záběr na aktuální stav kilometrů, tak v popisku k autu byl stav tachometru na 104 000. Asi když auto dlouho stojí, tak se ty kilometry odepisují samy.
Další vyhlídnutá Astra byla v bazaru U Makra, zase v Ostravě:
http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... ra/7940917. Našemu kritériu vyhovovala, 127 000 km by bylo za cenu 169 000 akorát. Na první pohled vypadala dobře, taky už to byl takový ležák, protože listí od podzimu bylo dokonce i u motoru a když se nastartovala, tak ten prach lítal všude kolem. Ale šlapala. Zkontrolovali jsme karosérii, interiér, jen se nám trochu nezdálo, že na motoru byla všude vykrystalizovaná sůl (víte někdo co by to mohlo být? mysleli jsme, že by to mohl být i vytečený fridex, ale přesně jsme to nezjistili) a že na předním skle, asi nějaký vtipálek do pravého rohu vytepal H. Prasklina na skle byla i ve výhledu řidiče a další prasklina nad oním H. Kontrolní projížďka byla bez problémů, auto jelo, drželo, jen brzdy pořád kopaly, protože byly zrezlé od dlouhého stání. Pro jistotu jsem si vzal VIN kód a s tím, že se brzy ukážeme znovu jsme se s bazarem rozloučili. Když jsem ale trochu hledal, narazil jsem na to, že tohle auto bylo před necelým rokem kontrolováno na Slovensku, ale s trochu jiným počtem kilometrů: 161 000. Trochu jsme to ještě zvažovali a nakonec s heslem: Lepší nějaká historie než-li vůbec žadná jsme se tam ještě jednou vrátili s tím, že s autem sjedem do servisu. Tam nám zjistili, že brzdy jsou úplně na odpis a výměnu a klimatizace nějak teče. Přes brzdu plyn + klíček jsem si vytáhl celý seznam chybových kódů (tady jsou, ať zkusí někdo posoudit jestli to byly blbosti:020100,020200,020300,020400,023002,023571,45070,210300,210400,210870,213970 - a to jsem dobrou čtvrtinu opsat už nestihl). Pořád jsme o auto měli zájem, ale po rozhovoru s bazarníkem jsme se dozvěděli, že on auto jen přeprodává od někoho ze Zlína. Když jsme na něj vyrukovali i s těmi kilometry, tak že on je prý nestočil. Navíc, auto mělo a má pořád slovenský techničák, takže by nás stál ještě něco navíc i přepis. Po tom, co bazarník mluvil s majitelem (taky bazarníkem), tak by sleva byla nanejvýš 5000 plus výměna skla. Když jsem si jen rychle spočítal cenu za výměnu brzd, rozvodů a opravu klimatizace, tak jsem se dostával na cenu 15 000 jen za opravy a to nepočítám opravy toho, co vyjela řídící jednotka. Tak to asi ne Sbohem a šáteček.
Další vyhlídnutou Astrou byla tahle i s LPG ve Znojmě:http://www.sauto.cz/detail-inzeratu/oso ... ra/7970257 Cena 178 000. Známý se nám na to mrkl s tím, že vypadá celkem dobře. Mě se od začátku nelíbily ty kilometry, 102 452. Na plyn to bylo moc málo. Nicméně jsme si o autě zjišťovali, co se dalo na dálku, jelikož pro nás byl bazar trochu z ruky s tím, že v jeden den tam sjedem, obhlídnem a případně koupíme. Ale jak se ukázalo i to stačilo. Auto bylo dovezené z Německa, bez servisní knížky, která ani podle vyjádření nebude. Dle slov bazaru ať si historii auta zjistíme sami. Snažil jsem se pomocí VIN aspoň zjistit, jestli není kradené, ale z Německa i tohleto zjistit, je problém. Nakonec jsem alespoň vydoloval informaci o tom, že auto bylo v Německu servisované přesně po dvou letech provozu, tedy v roce 2007 s 81 000 km. No, říkal jsem si, že by ty najeté kilometry mohla být pravda, když by se s autem od té doby moc nejezdilo Už jsme byli nachystaní vyjet se na auto podívat, zajistil jsem si rovnou návštěvu autorizovaného servisu Oplu ve Znojmě, kde by se auto píchlo na diagnostiku. Ještě než jsme ale vyjeli jsme zavolali bazarníkovi a zjišťovali něco o smlouvě. Když jsme si jí přečetli, tak jsme se nestačili divit. Jednak majitelem auta, jak jsme se dozvěděli, není bazar, jedná se o komisní prodej nějakého neznámého dovozce (už vidím, jak toho člověka budu nahánět, když mi na autě něco přestane jít), jednak není nikde uvedená garance původu auta, kterou bazar proklamoval a jednak a to mě odradilo úplně, tam byla větička že prodávající upozorňuje na skutečnost, že počet ujetých kilometrů nemusí být shodný s počtem na tachometru (dodatečně jsem zjistil, že podobnou větičku měli i v Ostravě). Do obchodu, kde není záruka vůbec ničeho krom, že kupující nemá právo na nic, jsme odmítli jít
A tak Astru (ještě) nemáme.
Tím se vás chci zeptat. Nevíte někdo o tom, kde tu naši Astru alespoň na Moravě koupit tak, aby se člověk po její koupi necítil jak idiot, že koupil zajíce v pytli? Anebo má vůbec cenu kupovat něco v bazaru? Díky všem za radu.