Výkonové křivky A16XER
Re: Výkonové křivky A16XER
Westler: No, pořád to je míň, než těch 2.700, se kterými tu operují Schválně jsem se ptal kolegy, co má Golfa 2.0 TSI s DSG a tomu to zas nahoru řadí klidně i při 1.500. Je jasný, že u každýho motoru je to jinak, ale prostě už neplatí "točit, točit, točit"...
- Reklama
Re: Výkonové křivky A16XER
Turbo a atmosfera ale vyžadují trochu jiný styl jízdy. Turbo ty nízké otáčky vezme, atmosfera odspodu tolik netáhne, takže bych řadil trochu výš. Ale pro konstantní rychlost ve městě si myslím, že těch 1900 - 2000 ot stačí.
Re: Výkonové křivky A16XER
Nikdo neoperuje přesně s 2700ot. Pouze jsem uvedl optimální papírové hodnoty výkonových křivek z diagramu motoru. Je logické, že se dá bez problému jezdit okolo 2000ot, když ovšem nezatěžuješ enormě motor. To je to samé, jako kdybych napsal že nesmíš překročit 4000ot.
Udávané hodnoty jsou pouze orientační pro optimální provoz při dlouhodobém zatížení motoru.
Udávané hodnoty jsou pouze orientační pro optimální provoz při dlouhodobém zatížení motoru.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993
Re: Výkonové křivky A16XER
Opel radí tak, aby sa dodržali emisné limity a papierové priemerné spotreby. To či je to vhodné pre motor je až druhoradé .... .emvee píše:Citace z návodu na astru H, strana 203: "Pokud je to možné, udržujte nízké a rovnoměrné otáčky motoru při každém zařazeném převodovém stupni. Jezděte, pokud možno, brzy na nejvyšší převodový stupeň a nižší převodový stupeň řaďte pouze tehdy, když už motor neběží plynule."
To si opravdu myslíte, že nám Opel radí, abysme si ničili motor? A další věc, při jakých otáčkách (při normální, ne sportovní jízdě) dneska řadí nahoru benzínové automaty? Při 4.000? Ani náhodou, klidně pod 2.000...
Opel Astra J, A16XER + LPG, 2010.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, aktivácia komfortných funcií a palubných PC originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, aktivácia komfortných funcií a palubných PC originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.
Re: Výkonové křivky A16XER
Benzínové motory určitě udělaly pokrok(záběr i v nižších otáčkách), například to vidím když srovnám 12 let starou Corsu 3-válec 1.0(tuším 43kW) a B-čkovou Zafiru 1.6(85kW). Přidání plynu v Corse při 1700ot se projeví cukáním a motor netáhne. U Zafiry mi příjde že se dá už od 1700ot počítat s výkonem pro zrychlování aniž by se z motoru ozývaly "nějaké" zvuky. Možná u Corsy hraje roli stáří motoru a to že je to 3-válec.
Zafira B(rok 2011) 1.6(85kW)