Výkonové křivky A16XER

Na co vše si dát pozor, rady při koupi ze zahraničí a další
Uživatelský avatar
emvee
Příspěvky: 687
Registrován: 20 úno 2009, 10:14
Bydliště: HK

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od emvee » 03 úno 2012, 16:15

Westler: No, pořád to je míň, než těch 2.700, se kterými tu operují :-) Schválně jsem se ptal kolegy, co má Golfa 2.0 TSI s DSG a tomu to zas nahoru řadí klidně i při 1.500. Je jasný, že u každýho motoru je to jinak, ale prostě už neplatí "točit, točit, točit"...
OPEL ASTRA H CARAVAN, 1.6 TWINPORT, 77kW (2006)
Obrázek

Reklama
 

Uživatelský avatar
Nerez
Příspěvky: 1885
Registrován: 20 úno 2011, 15:37
Bydliště: Haná

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Nerez » 03 úno 2012, 16:21

Turbo a atmosfera ale vyžadují trochu jiný styl jízdy. Turbo ty nízké otáčky vezme, atmosfera odspodu tolik netáhne, takže bych řadil trochu výš. Ale pro konstantní rychlost ve městě si myslím, že těch 1900 - 2000 ot stačí.

Stan.
Příspěvky: 1519
Registrován: 16 pro 2010, 18:58
Bydliště: Jižní Čechy

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Stan. » 03 úno 2012, 17:17

Nikdo neoperuje přesně s 2700ot. Pouze jsem uvedl optimální papírové hodnoty výkonových křivek z diagramu motoru. Je logické, že se dá bez problému jezdit okolo 2000ot, když ovšem nezatěžuješ enormě motor. To je to samé, jako kdybych napsal že nesmíš překročit 4000ot.
Udávané hodnoty jsou pouze orientační pro optimální provoz při dlouhodobém zatížení motoru.
Astra H Z16XEP HB 10/2006 / Astra F X16SZ HB 5/1993

Uživatelský avatar
Arwy
Příspěvky: 62
Registrován: 10 úno 2011, 20:29
Bydliště: Prievidza

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od Arwy » 02 bře 2012, 20:47

emvee píše:Citace z návodu na astru H, strana 203: "Pokud je to možné, udržujte nízké a rovnoměrné otáčky motoru při každém zařazeném převodovém stupni. Jezděte, pokud možno, brzy na nejvyšší převodový stupeň a nižší převodový stupeň řaďte pouze tehdy, když už motor neběží plynule."

To si opravdu myslíte, že nám Opel radí, abysme si ničili motor? A další věc, při jakých otáčkách (při normální, ne sportovní jízdě) dneska řadí nahoru benzínové automaty? Při 4.000? Ani náhodou, klidně pod 2.000...
Opel radí tak, aby sa dodržali emisné limity a papierové priemerné spotreby. To či je to vhodné pre motor je až druhoradé .... .
Opel Astra J, A16XER + LPG, 2010.
Programovanie riadiacich jednotiek vozidiel Opel, aktivácia komfortných funcií a palubných PC originálnym diagnostickým testerom GM MDI.
Lustrácia Security a Radio kódov z VIN čísla vozidiel Opel.

rob.brno
Příspěvky: 34
Registrován: 31 bře 2012, 12:52

Re: Výkonové křivky A16XER

Příspěvek od rob.brno » 04 dub 2012, 09:56

Benzínové motory určitě udělaly pokrok(záběr i v nižších otáčkách), například to vidím když srovnám 12 let starou Corsu 3-válec 1.0(tuším 43kW) a B-čkovou Zafiru 1.6(85kW). Přidání plynu v Corse při 1700ot se projeví cukáním a motor netáhne. U Zafiry mi příjde že se dá už od 1700ot počítat s výkonem pro zrychlování aniž by se z motoru ozývaly "nějaké" zvuky. Možná u Corsy hraje roli stáří motoru a to že je to 3-válec.
Zafira B(rok 2011) 1.6(85kW)

Odpovědět